آب؛ بهترین جایگزین باتری های لیتیومی - تکفارس 
آب؛ بهترین جایگزین باتری های لیتیومی - تکفارس 

آب؛ بهترین جایگزین باتری های لیتیومی

عرفان کرد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - 18:37
آب؛ بهترین جایگزین باتری های لیتیومی - تکفارس 

فقط به انفجار چند گوشی هوشمند نیاز دارید تا متوجه شوید که باتری های لیتیوم یونی، که امروزه بیشترین استفاده را در صنعت گوشی های هوشمند دارند، خطرناک هستند و دومام زیادی ندارند. در حالی که روش های زیادی برای جایگزینی این نوع باتری ها پیشنهاد داده شده است، هیچکدام از آن ها، به دلیل گران بودن هزینه توسعه و زمانبر بودن پروسه آن ها، به واقعیت تبدیل نمی شوند. با تک فارس همراه باشید.

با وجود تمام این شرایط، آخرین و جدید ترین تکنولوژی ارائه شده در عرصه باتری های گوشی های هوشمند، همه را به وجد می آورد. محققان دانشگاه هاروارد طرح جدیدی ارائه داده اند که باتری مورد نظرشان بیشتر از هر گونه طرح پیشنهادی دیگری دوام دارد. این طرح که نامش”flow battery” است، بر طبق مولکول های آلی موجود در آب با pH طبیعی است، که می تواند بیش از ۱۰ سال دوام بیاورد. این تکنولوژِ می تواند قدم بزرگی در راه پیشرفت تکنولوژی باشد.

البته این نخستین باری نیست که چنین طرحی ارائه شده اما به نظر می رسد که طرح پیشنهادی محققان هاروارد کامل ترین و جامع ترین آن ها باشد و مشکلات موجود در طرح های قبلی را رفع کند. محققان با تغییر ساختار مولکولی استفاده شده در محلول الکترولیت و حل کردن آن ها در آب، به این تکنولوژی دست یافته اند. بدین ترتیب علاوه بر دوام بیشتر باتری ها، هزینه تولید آن ها نیز کمتر می شود و این طرح را، بالاتر از انرژی خورشیدی و باد، به بهترین جایگزین باتری های لیتیومی تبدیل می کند.

نظراتتان را با ما به اشتارک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.