چین در پی محدود کردن استفاده از VPN - تکفارس 
چین در پی محدود کردن استفاده از VPN - تکفارس 

چین در پی محدود کردن استفاده از VPN

Shayan97910
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - 19:52
چین در پی محدود کردن استفاده از VPN - تکفارس 

 

در هفته جاری چین تدابیر جدیدی در راستای محدود کردن دسترسی شهروندانش به اینترنت اعمال کرد.

این کمپین ۱۴ ماهه به منظور محدود کردن پایگاه ها و سرویس های اینترنتی که توسط دولت تـأیید نمیشوند و همچنین شبکه های شخصی که امکان دسترسی گسترده به اینترنت را می دهند طراحی شده است.

در حالی که دسترسی به شبکه اینترنت در چین فرصت های پیشرفت زیادی در مقابل خود میبیند، علایمی از افزایش نا امنی وضع قوانین فوری را ایجاب میکند که توسط وزیر صنعت و اطلاعات تکنولوژی در سایت رسمی دولت چین قرار داده شده است.

پاکسازی قریب الوقوع سیستم اینترنت چین باعث استادارد شدن بازار وب، قدرتمند کردن مدیریت امنیت داده های شبکه، و پیشرفت سالم و با نظم صنعت اینترنت در چین می شود.

به منظور کارکرد قانونی، شرکت های ارایه دهنده ی خدمات اینترنت، شرکت های ارایه کننده VPN، مراکز اطلاعات و شبکه های پخش اطلاعات موظف شده اند که که از دولت اجازه نامه قانونی دریافت کنند و به این محدودیت های سخت گیرانه متعهد باشند.

محدودیت بزرگ

این پروسه همچنین باعث ایجاد محدودیت هایی عظیم در فعالت های برون مرزی میشود. به این صورت که برای ساختن خط های جدید مانند کانال های vpn برای انجام کار های برون مرزی تأیید دولت ضروری است.

این محدودیت هابه صورت عمده باعث منع کردن تمام شهروندان در استفاده از VPN میشود و دسترسی آن ها را به سایت هایی که دولت نمیخواهد مردم آن را ببینند منع میکند.

در بین ۱۷۱ سایت مشهوری که دسترسی به آن از بین رفته میشود به گوگل و فیس بوک و توییتر اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید