۷ باری که آب طبیعت و سلفی در یک جوی نرفت! - تکفارس 
۷ باری که آب طبیعت و سلفی در یک جوی نرفت! - تکفارس 

۷ باری که آب طبیعت و سلفی در یک جوی نرفت!

دانیال دهقانی
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - 01:08
۷ باری که آب طبیعت و سلفی در یک جوی نرفت! - تکفارس 

همه ما در این موقعیت بوده ایم: طبیعت طوری همکاری کرده که یک فرصت مناسب برای گرفتن سلفی پیش آمده است، پس گوشی هوشمند خود را در دست گرفته و برای نشان دادن عکسی از این موقعیت به افرادی که به آن ها اهمیت می دهیم، یا حتی برای آن که بعداً خودمان آن را ببینیم و تجدید خاطره کنیم، شروع به عکس گرفتن می کنیم. شاید حتی ما بخواهیم که سلفی هم بگیریم، که مثلاً چقدر خوشحال هستیم از پرواز زیبای پرندگان در امتداد غروب خورشید.

اما برخی هم در این زمینه زیاد از حد پیشروی می کنند و سعی دارند تا سلفی های حماسی و عجیبی را با استفاده از طبیعت بگیرند. و طبیعت، با توجه به خوی غیر قابل پیشبینی اش، گاهاً ممکن است ما را به خاطر تلاش مان برای گرفتن عکسی که در دل طبیعت است تنبیه کند. بنابراین، ما وقتی که می خواهیم در دل طبیعت وحشی سلفی بگیریم همواره مراقب باشیم. اگر می خواهید بدانید چرا، در ادامه با تک فارس همراه باشید تا نگاهی به ۷ رخدادی بیندازیم که در آن ها، به طور واضح آب طبیعت و سلفی در یک جوی نرفته است!

سلفی با طعم خرس!

۷ باری که آب طبیعت و سلفی در یک جوی نرفت! - تکفارس 

این عبارت دقیقاً صحت دارد؛ چرا که مردم دوست دارند تا با خرس های وحشی سلفی بگیرند! ارتکاب به عکس گرفتن با چهره ای خندان در حالی که پشت شما به حیوانی است که می تواند در کسری از ثانیه با دندان هایش شما را تکه تکه کند در سال ۲۰۱۵ تبدیل به موضوع جالبی شده بود. در حقیقت، این مسئله پارک واترتون کنین (Waterton Canyon) در نزدیکی دنور (Denver) را برای مدتی تبدیل به یک سوژه داغ و جالب برای بازدید کنندگانی کرده بود که به دنبال بازی با مرگ بودند. حتی در اینستاگرام و توییتر نیز یک هشتگ مخصوص به این کار ابداع شد، #bearselfie! متاسفانه این تب گرفتن سلفی با خرس منجر به رخ دادن حوادث و اتفاقات ناگواری شد.

سلفی با فیل دریایی

۷ باری که آب طبیعت و سلفی در یک جوی نرفت! - تکفارس 

اگر سلفی گرفتن با خرس باعث نشد تا شما درس عبرت بگیرید و دیگر به دنبال موقعیت های خطرناک برای سلفی گرفتن نروید، پس بگذارید یک مورد دیگر را بررسی کنیم.

مردی به نام جیا (Jia) در حال بازدید از باغ وحشی به نام یشانکو (Yeshanko) در وِنهای (Wenhai) چین بوده است. او تصور می کرد که سلفی گرفتن با یک فیل دریایی دربند ایده بسیار جالبی است. او به سمت این حیوان حرکت کرد و حتی موفق شد تا چند عکس بگیرد و یک فیلم کوتاه هم ضبط کند، ولی در نهایت این فیل دریایی پشت او را با آرواره هایش گرفت و او را به استخر آبی که در کنارش وجود داشت کشید. یک نگهبان که بیش از ۱۰ سال بود که از آن فیل دریایی مراقبت می کرد سعی کرد تا جیا را نجات دهد و به این منظور به درون آب پرید، ولی متاسفانه فیل دریایی هر دو شخص را در آب غرق کرد.

پس از این اتفاق بحث های زیادی پیرامون نرده های اطراف محل زندگی این فیل دریایی شکل گرفت. طبق تصاویر منتشر شده، این نرده ها اصلاً ایمن نبوده و حتی امکان دارد تا باز هم مسئله ساز شوند.

سلفی شتری!

۷ باری که آب طبیعت و سلفی در یک جوی نرفت! - تکفارس 

این یکی تا حدی از بقیه جالب تر است، شاید به این علت که کسی در این حادثه خوشبختانه صدمه ندید. اگرچه این حادثه ممکن بود برای وبلاگ نویس استرالیایی به نام جاستین (Justine) گران تمام شود.

این وبلاگ نویس و دوست پسرش، دیوید، در محوطه بیرونی یک کارخانه پنیرسازی در جنوب شهر پرت (Perth) در استرالیا بودند. این دو تصمیم به گرفتن چندین عکس با حیوانات گرفتند، چرا که “حیوانات به نظر بسیار خونسرد می آمدند”. جاستین به سراغ سلفی گرفتن با یک شتر رفت و “چیز بعدی که [او] حس کرد آن بود که دندان های شتر به پیشانی اش چسبیده بودند.”

این دو نفر بدون انجام هیچ کار اضافه ای و در حالی که ترسیده بودند پا به فرار گذاشتند و سپس، این عکس را به خاطر جالب بودن در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.

سلفی با سنجاب

۷ باری که آب طبیعت و سلفی در یک جوی نرفت! - تکفارس 

سنجاب ها همان حیوانات بامزه ای هستند که در نگاه اول آزارشان به یک مورچه هم نمی رسد، درست است؟ چرا نباید وقتی با یکی از این سنجاب ها که روی نرده یکی از پارک های محلی نشسته است سلفی رفتید پا به فرار نگذارید؟ به این خاطر که این حیوان وحشی شما را به خاطر آن که او را دست کم گرفته اید، مجازات خواهد کرد!

بهتر است از برایان جنست (Brian Genest) بپرسید، کسی که این کار را در سال ۲۰۱۴ انجام داد. و او واقعاً موفق هم شد. ولی چیزی که بعد از گرفتن سلفی رخ داد، به اندازه ای که برایان انتظار داشت جالب و بامزه نبود. سنجاب به او حمله کرد، از پشت او آویزان شد و به زیر تی شرت او رفت، در حالی که برایان سعی داشت تا چنگال های تیز این سنجاب را از پشت خود جدا کند. مادر او نیز که همراه او بود مشغول به گرفتن چند عکس از این اتفاق شد.

بعدتر برایان به نیو انگلند کیبل نیوز (New England Cable News) اعلام کرد که “او مشغول به گرفتن عکس از این حادثه بود تا وقتی که من فریاد زدم این چیز را از من جدا کن!” خوشبختانه، هیچ صدمه جدی و خاصی نه به برایان وارد شد و نه به سنجاب.

سلفی در گرند کنین

۷ باری که آب طبیعت و سلفی در یک جوی نرفت! - تکفارس 

کالین برنز (Colleen Burns) رئیس بازاریابی محلی شرکت یلپ (Yelp) در اورلاندو واقع در شهر فلوریدا بود. او در تاریخ ۷ جولای سال ۲۰۱۶ به همراه اعضای خانواده اش در تعطیلات به دنبال کوهنوردی در منطقه گرند کنین (Grand Canyon) رفت. او در طول روز چندین پست را در حساب اینستاگرام اش ارسال کرد، اما وقتی که به دنبال گرفتن سلفی اصلی از گرند کنین بود، او به طور اتفاقی از لبه پرتگاه Ooh Aah Point که در اصل به خاطر نمای شگفت انگیزش در منطقه گرند کنین معروف است به پایین پرتاب شد.

تصویری که مشاهده می کنید، چند دقیقه قبل از مرگ او گرفته شده است.

سلفی در رودخانه گنگ

۷ باری که آب طبیعت و سلفی در یک جوی نرفت! - تکفارس 

شیوام (Shivam) نوزده ساله و شش نفر از دوستان اش در ماه ژوئن سال گذشته برای شنا به رودخانه گنگ در هند رفتند. متاسفانه، حین گرفتن سلفی شیوام تعادل خودش را از دست داد و به درون رودخانه افتاد. یکی از دوستان اش برای نجات او به درون آب پرید ولی او نیز شروع به غرق شدن در آب کرد. بقیه دوستان شیوام نیز یکی یکی برای نجات بقیه به درون آب پریدند ولی متاسفانه از دست هیچ یک کاری برنیامد و این رخداد تراژیک و تلخ با مرگ هر ۷ نفر به اتمام رسید.

سلفی با تورنادو

خب، در حقیقت مشخص شده که این مورد فیک بوده است، ولی باز اشاره به آن خالی از لطف نیست. در حقیقت، این بخشی از سری ویدیوهای فیکی بود که یک کمپانی فیلمسازی به نام وولشد کامپنی (Woolshed Company) تهیه کرده بود. در اصل این ویدیو قرار بود تا نشان دهد چگونه یک ویدیو به شکلی ویروس وار بین عوام پخش می شود. ولی با این حال، این ویدیو هم نمونه خوبی است تا مشاهده کنید که نباید در چنین شرایطی اقدام به گرفتن سلفی کنید. بهتر است خودتان این ویدیو را مشاهده کنید:

https://www.youtube.com/watch?v=P7aRR86VfTY

نظر شما در مورد این موارد چیست؟ آیا هنوز هم به سلفی گرفتن در دامن طبیعت علاقه مند هستید؟ نظرات خود را ما در میان بگذارید.

با اقتباس از: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.