مایکروسافت Skype Lite را برای هند عرضه کرد - تکفارس 
مایکروسافت Skype Lite را برای هند عرضه کرد - تکفارس 

مایکروسافت Skype Lite را برای هند عرضه کرد

امیر رزاق
۵ اسفند ۱۳۹۵ - 23:59

سایتا نادلا، مدیر عامل کمپانی مایکروسافت، امروز کنفرانسی خبری در شهر مومبای برگزار کرد که در آن از ورژن جدید نرم افزار Skype که به صورت خاص برای کشور هند طراحی شده است رونمایی کرد. این نرم افزار که Skype Lite نام دارد ، به صورت بسیار سبک و کم مصرف طراحی شده است و دارای قابلیت های دیگری همچون یکپارچه سازی اس ام اس ها، پشتیبانی از زبان محلی و پشتیبانی از بات های محلی نیز می باشد.

قابلیت اصلی این اپلیکیشن اما مصرف کاهش یافته ی آن می باشد. با داشتن حجمی معادل ۱۴ مگابایت ، اندازه ی آن معادل نصف حجم نسخه ی استاندارد نرم افزار Skype برای اندروید است گرچه که هنوز جا برای بهبود یافتن آن وجود دارد. Skype Lite همچنین دارای قابلیت های پیش فرضی همچون مصرف دیتای کم تر در طی تماس های صوتی و ویدئویی و فشرده کردن تصاویر قبل از فرستادن آن ها می باشد اما این قابلیت ها قابل غیر فعال شدن نیز می باشند. اسکایپ لایت همچنین قابلیت دیگری نیز دارد که می تواند به شما نشان دهد چقدر دیتا مصرف کرده است..

اسکایپ لایت همچنین قابلیت یکپارچه سازی اس ام اس ها را دارد و از درون می توانید اس ام اس ارسال کنید و اس ام اس های دریافتی را مشاهده نمایید و لیست تمامی پیامک های دریافتی نیز در برنامه قابل مشاهده می باشد. صندوق دریافت آن نیز فیلتر های هوشمندی دارد که می تواند پیام های اسکایپ، اس ام اس ها و اس ام اس های تبلیغاتی را فیلتر کند. این برنامه همچنین تاریخچه ی تماس های شما را نیز نشان می دهد، از جمله تماس های غیر اسکایپی. لیست مخاطبین آن نیز قابل فیلتر شدن است تا تنها شماره ی اسکایپ و یا شماره های غیر اسکایپی را نشان دهد.

همچنین در نهایت، اسکایپ لایت با بات ها نیز قابلیت یکپارچه سازی دارد. مثلا بات حمل و نقل وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد در مورد خدمات و سرویس ها و گواهینامه های رانندگی اطلاعات کسب کنند. همچنین چند بات جالب دیگر نیز همچون Meme Bot و Horoscope نیز وجود دارد که به اندازه ی بقیه کاربردی نیستن. همچنین به مرور بات های بیش تری نیز افزوده می شوند.

اسکایپ لایت هم اکنون در ۷ زبان هندی از جمله بنگالی، گجراتی، هندی، ماراتی، تامیل، تلگو و اردو برای سیستم عامل اندروید موجود است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.