پایان کار سرویس Spaces | یک پروژه ناموفق دیگر برای گوگل - تکفارس 
پایان کار سرویس Spaces | یک پروژه ناموفق دیگر برای گوگل - تکفارس 

پایان کار سرویس Spaces | یک پروژه ناموفق دیگر برای گوگل

عرفان کرد
۷ اسفند ۱۳۹۵ - 17:53
پایان کار سرویس Spaces | یک پروژه ناموفق دیگر برای گوگل - تکفارس 

در ماه مه سال ۲۰۱۶، گوگل از سرویس جدیدی به نام Google Spaces رو نمایی کرد تا “تجربه به اشتراک گذاری گروهی بهتری” را در اختیار کاربران بگذارد. در واقع Google Spaces قرار بود افراد را در گروه های کوچکی که همه آن ها علایق مشترکی دارند جمع آوری کند تا آن ها به راحتی تصاویر، ویدیو و لینک های مختلف را میان یکدیگر به اشتارک بگذارند و به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند. الان و با گذشت مدت زمان طولانی و از بین رفتن محبوبیت این سرویس نزد کاربران، گوگل آماده شده است تا این سرویس را برای همیشه حذف کند.

از روز سوم مارچ، سرویس Google Spaces فقط قابل مشاهده خواهد بود دیگر کاربران قادر به ساخت فضا ها و گروه های مختلف، به اشتراک گذاری اطلاعات، نظر دادن و یا دعوت کردن سایر افراد به این گروه ها نخواهند بود. حدود یک ماه پس از این تاریخ، یعنی ماه آوریل، سرویس Spaces به طور کامل از بین خواهد رفت که البته به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات مورد نیازشان را ذخیره کنند تا پس از پاک شدن این سرویس اطلاعاتشان را از دست ندهند.

در نگاه کلی، حذف شدن سرویس های گوگل نباید زیاد شما را متعجب کنند. گوگل سابقه بلند مدتی در ساخت سرویس های مختلف و حذف آن ها پس از مدت زمان کوتاه دارد. در حقیقت شرکت بزرگی مانند گوگل شرایط لازم را برای ساخت سرویس های مختلف دارد تا آن ها را مورد آزمایش و بررسی قرار دهد و در صورت ناموفق بودن آن ها را حذف کند. این طور که مشخص است، Google Spaces جزو سرویس های ناموفقی بوده است که پس از گذشت زمان نتوانسته آن طور که مسئولین گوگل انتظار داشتند، مردم را به سمت خود جذب کند. هر چند که گوگل اعلام کرده است که از اشتباهات به وجود آمده در سرویس Google Spaces درس می گیرد و سرویس های بعدی را بهبود می بخشد.

نظراتتان را با ما به اشتارک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید