LG G6 به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 
LG G6 به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 

LG G6 به صورت رسمی معرفی شد

امیر رزاق
۸ اسفند ۱۳۹۵ - 23:11
LG G6 به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 

پس از هفته ها شایعات و اخبار به بیرون درز کرده، کمپانی LG بالاخره از پرچم دار سال ۲۰۱۷ خود، LG G6 ، رونمایی کرد. با این که دیگر تقریبا تمامی اطلاعات در مورد LG G6 را می دانیم اما معرفی رسمی آن از برخی قابلیت های جدید پرده برداشته است.

طراحی LG G6

الجی امسال با پرچم دار جدید خود مسیر متفاوتی را در طراحی پیش گرفته است. این گوشی هوشمند از ترکیب فلز و شیشه بهره می برد اما تفاوت اصلی این بار در سایز آن می باشد. الجی جی ۶ از صفحه نمایش بزرگ ۵.۷ اینچی بهره می برد اما به گونه ای طراحی شده است تا در یک دست به راحتی جا شود. این گوشی همچنین از گردی های بیش تری نسبت به نسل های قبلی خود نیز استفاده کرده است و حتی صفحه نمایش آن نیز در گوشه ها به صورت گرد است. سازنده ی این گوشی همچنین می گوید که طراحی جدید به قیمت کاهش مقاومت آن تمام نشده است و این گوشی از فریم فلزی در اطراف بدنه بهره می برد تا ضربات وارد شده در مواقع افتادن را به خود جذب کند.

مشخصات LG G6

گوشی الجی جی ۶ دارای صفحه نمایش ۵.۷ اینچی QHD+ با نسبت خاص ۱۸:۹ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ی ۸۰ درصدی بوده. این گوشی از فناوری HDR 10 پشتیبانی می کند و اولین گوشی هوشمند در دنیا بوده که دارای فناوری Dolby Vision می باشد. خبر تازه ای نمی باشد که گوشی LG G6 از پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۲۱ به جای پردازنده ی جدید تر اسنپ دراگون ۸۳۵ استفاده می کند ، اما این پردازنده به صورت مخصوص برای این گوشی تنظیم و بهینه سازی شده است. در کنار این پردازنده این گوشی از ۴ گیگابایت حافظه ی رم وحافظه ی داخلی ۳۲ گیگابایتی یا ۶۴ گیگابایتی بسته به بازار آن ، بهره می برد. حافظه ی این دستگاه از طریق درگاه کارت حافظه قابل ارتقا نیز می باشد.

در زمینه ی دوربین، گوشی جی ۶ از سیستم دوربین دوگانه بهره می برد، یک سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی زاویه عریض ۱۲۵ درجه با گشادگی F/2.4 و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ۷۱ درجه دیگر با گشادگی f/1.8 و با فناوری OIS. در قسمت جلویی نیز این دستگاه از سنسور ۵ مگاپیکسلی ۱۰۰ درجه ای با گشگادگی f/2.2 برای سلفی های گروهی و عریض استفاده می کند. دوربین این گوشی هوشمند از قابلیت های جالبی همچون Match Shot ، Grid Shot‌، Guide Shot و تصاویر ۳۶۰ درجه ی پانوراما بهره می برد. همچنین یک سنسور اثر انگشت نیز درست در زیر دوربین دوگانه ی گوشی در قسمت پشتی قرار گرفته است.

قدرت گوشی هوشمند LG G6 از طریق یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری غیر قابل تعویض با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 تامین می شود. این دستگاه همچنین دارای قابلیت شارژ بی سیم بوده که البته تنها محدود به مدل مخصوص بازار ایالات متحده ی آمریکای آن است. اما در حالی که نسخه ی بازار آمریکای این گوشی دارای قابلیت شارژ بی سیم بوده اما از قابلیت تبدیل دیجیتال به آنالوگ Hi-Fi Quad DAC بی بهره است. همچنین قابل ذکر است که گوشی الجی جی ۶ دارای گواهینامه ی IP68 بوده و ضد آب و ضد گرد و غبار می باشد و می توانید به همراه آن شنا کنید و یا به حمام بروید.

LG G6 به صورت پیش فرض نسخه ی ۷.۱.۱ نوقا اندروید را اجرا می کند و همچنین اولین گوشی هوشمند غیر پیکسلی بوده که از دستیار هوشمند جدید گوگل Google Assistant بهره می برد.

قیمت و تاریخ عرضه ی LG G6

در کمال تعجب کمپانی الجی از قیمت و یا تاریخ عرضه ی گوشی جی ۶ در بازار های مختلف پرده برنداشت ، اما انتظار می رود که به زودی شاهد اعلام آن باشیم. طبق اعلام Evan Blass در روز گذشته، گوشی هوشمند LG G6 در زمان عرضه در رنگ های مشکی (Mystic Black) ، سفید (Astro White) و پلاتینومی (Ice Platinum) در دسترس خواهد بود.

نظر شما در مورد گوشی LG G6 چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید