دلیل غیر فعال کردن اسکنرهای اثر انگشت گوشی های سونی در آمریکا مشخص شد! - تکفارس 
دلیل غیر فعال کردن اسکنرهای اثر انگشت گوشی های سونی در آمریکا مشخص شد! - تکفارس 

دلیل غیر فعال کردن اسکنرهای اثر انگشت گوشی های سونی در آمریکا مشخص شد!

دانیال دهقانی
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 00:17
دلیل غیر فعال کردن اسکنرهای اثر انگشت گوشی های سونی در آمریکا مشخص شد! - تکفارس 

دلیل غیر فعال کردن اسکنرهای اثر انگشت های سونی در آمریکا مشخص شد! در ادامه با تک فارس همراه باشید.

سونی از زمان اکسپریا زد ۵ (Xperia Z5) که تقریباً یک سال و نیم پیش به بازار آمد، دیگر اسکنرهای اثر انگشت گوشی های خانواده اکسپریا را در همان دکمه مربوط به پاور گوشی قرار می داده است. و از همان زمان هم، این شرکت گوشی هایش را در حالی به آمریکا می فرستد که اسکنرهای اثر انگشت آن ها غیر فعال هستند و این قانون شامل حال دو گوشی جدید یعنی اکسپریا اکس زد پریمیوم (Xperia XZ Premium) و اکسپریا اکس زد اس (Xperia XZs) نیز می شود. این تصمیم عجیب حتی طرفداران دو آتشه سونی را نیز کلافه کرده است. ولی اگر از هیاهویی که مشتریان به راه انداخته اند فاصله بگیریم، سونی چرا از این تصمیم خود پا پس نمی کشد؟ اگر دوست دارید جواب این سوال را بدانید، پس این مطلب را تا انتها بخوانید.

با دیدن این مسئله که هر شرکت فعال در زمینه گوشی های هوشمند قصد دارد تا توجه حتی یک مشتری جدید را نیز به خود جلب کند، ما نمی توانیم باور کنیم که سونی می خواهد تا نسبت به خواسته طرفدارانش و یکی از ملزومات این روزهای گوشی های رده بالا بی تفاوت باشد. نه، چیزی در پشت پرده پنهان شده، و دلایلی قانونی وجود دارد که سونی انگیزه اش از این عمل عجیب را توضیح نمی دهد.

رئیس بخش موبایل سونی در آمریکای شمالی، یعنی آقای دون مسا (Don Mesa)، در صحبتی که با اندروید سنترال (Android Central) داشته بالاخره برخی شفاف سازی ها را پیرامون این مسئله انجام داده است. اساسا، چند سال پیش سونی با یکی از خرده فروشی های آمریکایی که نامی از آن برده شده قراردادی امضا کرده، و در این قرارداد یکی دو بند عجیب و غریب وجود دارد. در حال حاضر، معلوم نیست که آن قرارداد هنوز پابرجاست یا آن که دیگر منحل شده است ولی به هر حال سونی هنوز هم به طور قانونی از فروش گوشی هایی که دارای اسکنر اثر انگشت هستند در آمریکا محروم است.

طبیعتاً، این کمپانی بین دو گزینه فروش محصولاتش بدون فعال کردن اسکنرهای اثر انگشت آن ها و نفروختن هیچ گونه گوشی در آمریکا، گزینه اول را انتخاب کرده است.

به هر حال، از آن جایی که آن خرده فروشی هم محدودیت هایی را راجع به صحبت کردن در مورد جزئیات و مفاد این طرح قرار داده، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که سونی فردا بیانیه بدهد که “عذر می خواهیم، فلان شرکت ما را مجبور به این کار کرد” و علاوه بر آن، نمی دانیم که این محدودیت ها تا چه زمانی پابرجا خواهد بود.

حالا احتمالاً به جواب سوال خود رسیده اید. آیا اکنون اندکی از عصبانیت شما کاسته شده یا الآن سوال دیگری در ذهن تان ثبت شده با این مضمون که “دقیقاً کدام شرکتی تن به انعقاد چنین قراردادی می دهد؟”!؟

نظرات خود را با تک فارس به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.