باتری گوشی شما کمتر از سابق شارژ نگه می دارد؟ حافظه کش را پاک کنید! - تکفارس 
باتری گوشی شما کمتر از سابق شارژ نگه می دارد؟ حافظه کش را پاک کنید! - تکفارس 

باتری گوشی شما کمتر از سابق شارژ نگه می دارد؟ حافظه کش را پاک کنید!

دانیال دهقانی
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - 23:53
باتری گوشی شما کمتر از سابق شارژ نگه می دارد؟ حافظه کش را پاک کنید! - تکفارس 

باتری گوشی شما کمتر از سابق شارژ نگه می دارد؟ حافظه کش را پاک کنید! با ادامه این مطلب همراه تک فارس باشید.

اگر شما اخیراً متوجه شده اید که باتری گوشی شما به طور مداوم سریع تر از حالت عادی خالی می شود، بهتر است به سراغ پاک کردن حافظه کش آن بروید. به طور مثال، امروز گوشی موتو زد فورس دروید (Moto Z Force Droid) ما ساعتی ۱۵ درصد شارژ مصرف می کرد که در عین مسخره بودن، ۲ تا ۳ برابر بیشتر از مقداری بود که قبلاً مصرف می کرد. ما متوجه شدیم که یک اپلیکیشن به نام AnTuTu افسارگسیخته شده ولی حتی با وجود حذف کردن آن هم میزان نگه داری شارژ را به حد استاندارد نرساند.

سپس ما تصمیم گرفتیم تا حافظه کش گوشی را پاک کنیم. برای آن هایی که نمی دانند، باید توضیح داد که حافظه کش در اصل حافظه ای در گوشی است که اطلاعات وبسایت ها و فایل ها و … در آن ذخیره می شوند تا در صورت بارگذاری مجدد آن ها توسط کاربر، گوشی با سرعت بیشتری آن ها را در دسترس کاربر قرار دهد. در اکثر گوشی ها، وقتی به بخش تنظیمات مراجعه می کنید با گزینه ای به نام Storage مواجه می شوید و بخش مربوط به حافظه کش هم در همان جا قرار دارد. البته گوشی های مختلفی در بازار وجود دارند که بالطبع تمامی آن ها شاید با این مسیر تفاوت داشته باشند پس اگر در پیدا کردن آن مشکلی دارید بهتر است به جست و جو بپردازید.

وقتی که ما این کار را انجام دادیم، از نتیجه ای که دریافت کردیم بسیار خرسند بودیم. با پاک کردن حافظه کش، گوشی فقط ساعتی ۵ درصد از شارژ باتری را مورد استفاده قرار می داد که استاندارد است. پس اگر شما هم با میزان نگهداری شارژ در باتری گوشی خود مشکل دارید و وقتی از متخصصین سوال می کنید به شما توصیه می کنند گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، بهتر است اول پاک کردن حافظه کش را امتحان کنید. امیدوار هستیم که انجام این کار بتواند باعث ماندگاری بیشتر شارژ گوشی شما شود.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر یک اپلیکیشن مدام قفل می کند یا مشکلات عجیب و غریب دیگری دارد یا حتی اوقاتی که گوشی شما کند عمل می کند، پاک کردن حافظه کش می تواند موثر واقع شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید