سامسونگ و اپل حس گر اثر انگشت را کنار خواهند گذاشت - تکفارس 
سامسونگ و اپل حس گر اثر انگشت را کنار خواهند گذاشت - تکفارس 

سامسونگ و اپل حس گر اثر انگشت را کنار خواهند گذاشت

عرفان کرد
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - 23:45
سامسونگ و اپل حس گر اثر انگشت را کنار خواهند گذاشت - تکفارس 

از سال ۲۰۱۱ و معرفی حس گر اثر انگشت با گوشی Motorola Atrix تا امروز زمان زیادی گذشته است. در آن زمان اکثر شرکت ها با خودشان می گفتند که چرا باید یک گوشی هوشمند به چنین چیزی نیاز داشته باشد؛ امروز اما همه آن ها می گویند که بدون حسگر اثر انگشت نمی توان کار کرد. شاید این جمله آخر با نگاه به وضعیت کاربران درست باشد؛ کاربران بدون حسگر اثر انگشت توانایی محافظت از دستگاه و اطلاعاتشان را ندارند.

اکنون اما ممکن است که وارد بخش جدیدی از تاریخ قفل کردن گوشی های هوشمند شویم. شایعاتی منتشر شده بود که طبق آن ها اپل قصد کنار گذاشتن حس گر اثر انگشت و جایگزینی آن با تکنولوژی تشخیص چهره را دارد. اکنون به نظر می رسد که سامسونگ نیز قصد انجام چنین کاری را داشته باشد وپس از Galaxy S8، حس گر اثر انگشت را برای همیشه از بین ببرد. گفته می شود که تکنولوژی تشخیص چهره می تواند در عرض ۰.۰۱ گوشی هوشمند کاربر را باز کند.

شاید اکنون وقتش رسیده که حس گر اثر انگشت را قربانی تکنولوژی جدیدتر و قوی تری کنیم. از آن جایی که اپل و سامسونگ همیشه پیشگامان نو آوری در عرصه تکنولوژی گوشی های هوشمند هستند، دور از تصور نیست که چنین حرکتی را از این دو غول دنیای تکنولوژی شاهد باشیم.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید