احتمالاً اسپاتیفای برخی آلبوم های خاص را از این پس فقط در اختیار مشترکین پولی خود قرار خواهد داد! - تکفارس 
احتمالاً اسپاتیفای برخی آلبوم های خاص را از این پس فقط در اختیار مشترکین پولی خود قرار خواهد داد! - تکفارس 

احتمالاً اسپاتیفای برخی آلبوم های خاص را از این پس فقط در اختیار مشترکین پولی خود قرار خواهد داد!

دانیال دهقانی
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - 00:53
احتمالاً اسپاتیفای برخی آلبوم های خاص را از این پس فقط در اختیار مشترکین پولی خود قرار خواهد داد! - تکفارس 

احتمالاً اسپاتیفای برخی آلبوم های خاص را از این پس فقط در اختیار مشترکین پولی خود قرار خواهد داد! با ادامه این خبر همراه تک فارس باشید.

اول از هرچیز باید گفت که خیلی تند پیش نروید! ولی باید گفت که احتمالاً اسپاتیفای به خاطر مذاکراتی که با برخی لیبل های موسیقی داشته، برخی آلبوم های خاص را تنها در اختیار مشترکین پولی خود قرار خواهد داد. این کمپانی اصالتاً سوئدی به دنبال به دست آوردن سودی واقعی از این اپلیکیشن خود که زود هم رشد کرد است، و این هدف هم بیشتر در صورتی به دست می آید که توجه سرمایه گذاران به اسپاتیفای جلب شود و عرضه اولیه سهام در درجه دوم قرار می گیرد. این پلتفرم موسیقی در راه رسیدن به بازار سهام با مشکلاتی رو به رو بوده، مثلاً آن که از آن ساختار “رایگان” خود فاصله بگیرد و در این میان با چند هنرمند هم روابطش را قطع کرد.

خیلی از لیبل های موسیقی و ستارگان در مورد سود کمی که از طریق انتشار آثارشان در اسپاتیفای به دست می آورند گله کرده اند؛ مثلاً تیلور سوئیفت که سه سال پیش به طور کلی آثارش را به پلتفرم های دیگر منتقل کرد. سال گذشته نیز برخی از ستارگان دنیای موسیقی همچون ریهانا، دریک، کانیه وست و بیانسه اول آثارشان را بر روی اپل موزیک یا تیدال (Tidal) که برای جی زی (JayZ) است منتشر کردند.

با این حال، فایننشال تایمز (Financial Times) گزارش داده که این کمپانی با لیبل های موسیقی به توافق های خوبی رسیده و احتمالاً دیگر کمتر به طور مستقیم با خود هنرمندان کاری داشته باشد و پول کمتری به آن ها بپردازد. ولی به نظر تقاص این کار، آن بوده که برخی از “آلبوم های بزرگ” فقط در دسترس مشترکین پولی این سرویس قرار بگیرد. چنین معامله ای باعث می شود تا اسپاتیفای در زمینه عرضه اولیه سهام در جایگاه مطلوب تری قرار بگیرد و سرمایه گذاران را نیز قانع کند که توانایی این کمپانی در تبدیل تجارتش به سهام های مختلف بالا است.

با وجود آن که رقیب اصلی اسپاتیفای یعنی اپل موزیک، از ماه ژوئن ۲۰۱۵ تا به حال چیزی بالغ بر ۲۰ میلیون کاربر پولی به خود جذب کرده است، ولی اسپاتیفای در این زمینه هنوز هم پیشگام است و ارزشی بالغ بر ۸.۵ میلیارد دلار دارد. چندی پیش هم که اعلام شد این سرویس بیش از ۵۰ میلیون مشترک پولی دارد و به نظر برای اولین بار در امسال موفق به ثبت بالاترین رکورد خود شود.

اسپاتیفای در مورد محدود کردن آلبوم های مهم به فایننشال تایمز پاسخی نداده است.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا اسپاتیفای واقعاً دست به چنین کاری خواهد زد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • javad گفت:

    سلام
    ببخشید یه سوال داشتم
    مگه برنامه ی اسپاتفای بیشتر البوم هاش رایگانه که الان برخی از البوم هاش پولی شده؟
    ببخشید اگه سوالم ابتداییه ولی نمیدونستم گفتم بپرسم
    ممنون میشم جوابمو بدید