کوالکام از فروش پردازنده های سامسونگ به دیگر مشتریان جلوگیری کرده است - تکفارس 
کوالکام از فروش پردازنده های سامسونگ به دیگر مشتریان جلوگیری کرده است - تکفارس 

کوالکام از فروش پردازنده های سامسونگ به دیگر مشتریان جلوگیری کرده است

امید بصیری
۷ فروردین ۱۳۹۶ - 21:51
کوالکام از فروش پردازنده های سامسونگ به دیگر مشتریان جلوگیری کرده است - تکفارس 

کوالکام از اگر چه پردازنده های اگزینوس سامسونگ تا حدودی قابلیت هایی برابر با دیگر رقبای این شرکت دارند اما ما تعداد زیادی از شرکت ها را ندیده ایم که علاقه ای برای استفاده از این پردازنده ها داشته باشند بنابراین پردازنده های اگزینوس کم و بیش محدود به گوشی های خود شرکت سامسونگ شده اند. بر طبق خبری که جدیداً منتشر شده، به نظر می رسد که سامسونگ بی میل به فروش این پردازنده ها به دیگر شرکت ها نیست اما قراردادی که این شرکت با شرکت کوالکام دارد باعث شده تا از این اقدام جلوگیری به عمل آید.

یکی از خبرگزاری های خارج از کره ی جنوبی ادعا کرده که سامسونگ علی رغم قراردادی که با شرکت کوالکام داشته قصدا داشته تا پردازنده های خود را به دیگر شرکت ها بفروشد اما کمپانی کوالکام با توجه به پتنت هایی مختلف تا ۲۵ سال از فروش پردازنده های این شرکت به دیگر کمپانی ها جلوگیری کرده است.

این اقدام سامسونگ با توجه به گزارشی که کمیسیون تجارت عادلانه ی کره منتشر کرده لو رفته است. بر طبق این گزارش” شرکت سامسونگ الکترونیکس توسط شرکت کوالکام و با توجه به قراردادی که با این کمپانی داشته از فروش پردازنده ها و مودم های خود به دیگر شرکت ها منع شده است”.

این کمیسیون هم چنین شرکت کوالکام را به دلیل آن چه که استفاده ی ناعادلانه از موقعیت خود در بازار کره برای جلوگیری از فروش پردازنده ها به شرکت ثالث خوانده می شود مبلغ ۸۷۳ میلیون دلار جریمه کرده است. البته شرکت کوالکام این اتهام را رد کرده و درخواست تجدید نظر کرده تا در دادگاه تجدید نظر رای متفاوتی را دریافت کند.

نظر شما درباره ی این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید