آیا سامسونگ قصد دارد تا رزولوشن گوشی ها را برای کاهش سایز باتری ها کم تر کند؟ - تکفارس 
آیا سامسونگ قصد دارد تا رزولوشن گوشی ها را برای کاهش سایز باتری ها کم تر کند؟ - تکفارس 

آیا سامسونگ قصد دارد تا رزولوشن گوشی ها را برای کاهش سایز باتری ها کم تر کند؟

امید بصیری
۷ فروردین ۱۳۹۶ - 21:55
آیا سامسونگ قصد دارد تا رزولوشن گوشی ها را برای کاهش سایز باتری ها کم تر کند؟ - تکفارس 

اندروید ۷ نوقا بسیاری از ویژگی های جدید را به گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج آورد و ما نیز تعدادی تغییرات کوچک را در نسخه ی جدید این سیستم عامل مشاهده کردیم. یکی از مهم ترین تغییراتی که نسخه ی جدید سیستم عامل متن باز اندروید به این گوشی آورد پایین آوردن رزولوشن پیش فرض این گوشی از ۲K به فول اچ دی (۱۹۲۰ * ۱۰۸۰) بر روی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج بود. گزارشات اخیر هم چنین تایید می کنند که سامسونگ قصد دارد تا رزولوشن فول اچ دی را به رزولوشن پیش فرض گلکسی اس ۸ نیز تبدیل کند و من متعجب نخواهم شد اگر سامسونگ قصد دارد تا سایز باتری های این گوشی ها را کوچک کند. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

با وجود سایز ۵.۸ اینچی صفحه نمایش و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر بر ساعتی، به شخصه انتظار ندارم تا گلکسی اس ۸ طول عمر باتری خارق العاده ای را ارائه کند. گلکسی اس ۷ با وجود سایز باتری بزرگ تر به سختی می توانست تا تمام روز را شارژ دهی کند آن هم با وجود این که صفحه نمایش نسبتا کوچک تری نسبت به نسخه ی جدید خواهد داشت.

گلکسی اس ۷ را با دو سیم کارت استفاده کنید تا شارژ دهی باتری این گوشی حتی کمتر نیز شود بنابراین انتظار نداریم تا گلکسی اس ۸ راه گلکسی اس ۶ را تکرار کند. بله، صفحات نمایش Super AMOLED بسیار کارآمد هستند و حتی احتمال این وجود دارد تا در گلکسی اس ۸ از پردازنده هایی ۱۰ نانومتری نیز استفاده کند اما باتری های کوچک تر هنوز مسئله ی مهم تری هستند.

بسیاری بر این باور هستند که رزولوشن فول اچ دی برای صفحات نمایشی کم تر از ۶ اینچ کافی است و من نیز به شخصه با این افراد هم عقیده هستم. رزولوشن های Quad HD تفاوت آن چنانی و بزرگی در استفاده های روزمره ایجاد نمی کنند و ما نیز نباید تعجب کنیم اگر سامسونگ تصمیم بگیرد تا رزولوشن Quad HD ( و حتی رزولوشن دبلیو WQHD آن طور که شایعات جدید می گویند) را محدود به زمان استفاده از دستگاه واقعیت مجازی مخصوص خود یعنی گیر وی آر بکند. به شخصه باز هم با این مسئله مشکل ندارم اما به نظر می رسد که محدود کردن رزولوشن به فول اچ دی تنها بهانه ای برای عدم ظرفیت کافی باتری این گوشی باشد، حداقل برای نسخه ی معمولی گلکسی اس ۸.

شاید هم ما اشتباه می کنیم، چرا که کاهش رزولوشن در گلکسی اس ۷ آن چنان در مصرف باتری این گوشی تفاوتی ایجاد نمی کند. ممکن است که سامسونگ عملکرد این ویژگی در گلکسی اس ۸ را بهبود بخشیده باشد اما تحت هر شرایطی این اقدام اگر به یک رویه ی هر ساله در گوشی های این شرکت تبدیل شود به جای این که سامسونگ قصد افزایش میزان باتری گوشی هایش را داشته باشد به یک نکته ی منفی برای این کمپانی تبدیل خواهد شد. همانند همیشه هنوز نمی شود گفت که سامسونگ دقیقا چه قصدی دارد و تنها زمانی ای که این گوشی در تاریخ ۲۹ مارچ رسماً معرفی شد می توانیم قطعی درباره ی آن نظر دهیم.

 نظر شما چیست؟! آیا سامسونگ قصد دارد تا رزولوشن گوشی هایش را برای کاهش سایز باتری ها کم تر کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید