ارزش سهام اپل همچنان افزایش می یابد | اپل ارزشمند ترین شرکت دنیا - تکفارس 
ارزش سهام اپل همچنان افزایش می یابد | اپل ارزشمند ترین شرکت دنیا - تکفارس 

ارزش سهام اپل همچنان افزایش می یابد | اپل ارزشمند ترین شرکت دنیا

عرفان کرد
۹ فروردین ۱۳۹۶ - 22:29
اپل

با ارزشی برابر ۱۴۳.۸۰ دلار، سهام اپل در روز سه شنبه به بالاترین میزان خود رسید. ژوئن ۲۰۱۴ بود که اپل سهامش را به ۷ بخش تقسیم کرد و ارزش سهامش را به ۵ برابر زمان عرضه اولین iPhone رساند. اکنون ارزش سهام پیش از تقسیم اپل به ۱۰۰۶.۶۰ دلار رسیده است که نه تنها بالاترین ارزش سهام اپل، بلکه در حال حاضر بالاترین ارزش سهام یک شرکت فعال است. به زبانی دیگر اکنون ارزش اپل ۷۵۴ میلیارد دلار است که بالاتر از رقیبانی چون گوگل (با ارزش ۵۶۸ میلیارد دلار) و مایکروسافت (با ۵۰۵ میلیارد دلار) قرار می گیرد.

از زمانی که نخستین گوشی iPhone اپل در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ عرضه شد، ارزش سهام اپل ۷۶۳% افزایش یافته است و از سوم آوریل ۲۰۱۰ (تاریخ عرضه اولین iPad) این عدد به ۳۴۶% می رسد. حتی از روز مرگ استیو جابز نیز اپل روند رو به رشد خود را تحت نظارت تیم کوک حفظ کرده است و با ۱۶۶% افزایش ارزش سهام مواجه شده است.

به روش دیگری محاسبه کنیم؛ اگر از ۱۲ دسامبر ۱۹۸۰ که اپل به صورت رسمی فعال شد، شما ۴۲۰۰ دلار برای خرید سهام اپل سرمایه گذاری می کردید و البته در روز های سخت این شرکت صبور می بودید و تا امروز سختی ها را تحمل می کردید، اکنون میلیون ها دلار داشتید. موفقیت محصولاتی مانند iMac، iPod، iPhone، iPad و Apple Watch بوده است که امروز اپل را تبدیل به ارزشمند ترین شرکت تمام دنیا کرده است.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید