آیا باید به بلوتوث ۵ گوشی های سری Galaxy S8 اهمیت بدهیم؟! - تکفارس 
آیا باید به بلوتوث ۵ گوشی های سری Galaxy S8 اهمیت بدهیم؟! - تکفارس 

آیا باید به بلوتوث ۵ گوشی های سری Galaxy S8 اهمیت بدهیم؟!

عرفان کرد
۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - 20:48
آیا باید به بلوتوث ۵ گوشی های سری Galaxy S8 اهمیت بدهیم؟! - تکفارس 

سامسونگ به تازگی از گوشی های Galaxy S8 و Galaxy S8 + رونمایی کرد. یکی از ویژگی های این گوشی که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد، استاندارد جدید بلوتوث ۵ است. با تک فارس همرا باشید.

اگر در جریان این خبر نیستید باید بدانید که بلوتوث ۵ حدود ۱۰ ماه پیش معرفی شد و قرار بود که ژوئن امسال نیز با گوشی Xperia XZ Premium عرضه شود. البته که اکنون سامسونگ رقیب ژاپنی اش را پشت سر می گذارد و ۲۱ آوریل، اولین گوشی های پشتیبان بلوتوث ۵ را راهی بازار می کند. سوال اصلی اما اینجا است: آیا باید به استاندارد جدید بلوتوث اهمیت بدهیم؟

وقتی صحبت از نسل پنجم بلوتوث باشد، Bluetooth SIG، اصلی ترین بخش در توسعه این تکنولوژی، به چهار نکته اشاره می کند. نکته اول و ساده ترین نکته، افزایش سرعت انتقال است. نسل پنجم بلوتوث می تواند داده ها را در نصف زمان نسل های قبل انتقال دهد.

نکته دوم مورد بحث، محدوده پوشش دهنده نسل پنجم است که قرار است چهار برابر برد نسخه ۴.۲ بلوتوث را پوشش دهد. افزایش برد به گونه ای است که می توانید با یک مودم بلوتوث ۵ تمام خانه خود را پوشش دهید.

با سرعت و برد بیشتر، Bluetooth SIG قول داده است که ظرفیت پیام ۸ برابری را در اختیار کاربران بگذارد. بدین ترتیب کاربران خواهند توانست یا ظرفیت قبلی، پیام های بیشتری را ارسال و دریافت کنند.

آخرین ویژگی نسل پنجم بلوتوث چیزی است که Bluetooth SIG آن را “همزیستی بی سیم” نامیده است و این عبارت بدین معنا است که بلوتوث ۵ با سایر ارتباطات بی سیم همکاری می کند و تداخلی در آن ها به وجود نمی آید.

تمام این ها تغییراتی هستند که در نسل جدید بلوتوث اعمال شده اند. البته برای استفاده از آن نیاز به دستگاهی در کنار گوشی هوشمندتان دارید که از بلوتوث ۵ پشتیبانی کند. در غیر این صورت باید طبق همان قوانین بلوتوث ۴.۲ بازی کنید.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید