اتحادیه اروپا به دنبال کمک ۲.۶ میلیون یورویی به نوکیا به خاطر کارکنان برکنار شده اش است! - تکفارس 
اتحادیه اروپا به دنبال کمک ۲.۶ میلیون یورویی به نوکیا به خاطر کارکنان برکنار شده اش است! - تکفارس 

اتحادیه اروپا به دنبال کمک ۲.۶ میلیون یورویی به نوکیا به خاطر کارکنان برکنار شده اش است!

دانیال دهقانی
۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - 22:10
اتحادیه اروپا به دنبال کمک ۲.۶ میلیون یورویی به نوکیا به خاطر کارکنان برکنار شده اش است! - تکفارس 

اتحادیه اروپا به دنبال کمک ۲.۶ میلیون یورویی به نوکیا به خاطر کارکنان برکنار شده اش است! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

بر خلاف تصور احتمالی شما، چندان هم بد نیست که یک شهروند اروپایی باشید، مخصوصاً اگر در شرکت نوکیا مشغول به کار بوده اید و این شرکت شما را از کار بیکار است. این شرکت فنلاندی یک دگرگون سازی کلی را برای متوازن کردن خود در بازار گوشی های موبایل انجام داد، و به خاطر آن عده کثیری از کارکنان آن از کار بیکار شدند.

حالا، اتحادیه اروپا به دنبال کمک به این شرکت فنلاندی آن هم چیزی در حدود ۲.۶ میلیون یورو است تا این شرکت از ۸۲۱ فردی که از کار برکنار شده اند حمایت به عمل بیاورد. این مقدار پول در اصل برای آن است که به این کارکنانی که شغل خود را از دست داده اند، کمک شود تا شغل تازه ای پیدا کنند.

بیشتر این پول صرف هدایت شغلی، تحصیلات و البته ایمن سازی شرکت های نوپای کارکنان سابق نوکیا می شود. اگر فنلاند این پیشنهاد را قبول کند، این پول از طریق سازمان European Globalisation Adjustment Fund پرداخت می شود و این کشور نیازی به باز پس دادن آن ندارد.

پولی که از طریق سازمان European Globalisation Adjustment Fund می خواهد به این کشور تعلق بگیرد به خاطر زمانی است که فنلاند با از کار بر کنار کردن بیش از ۱۰۰۰ تن از کارکنان نوکیا و ۳ شرکت وابسته به آن موافقت کرد، که باعث “به وجود آمدن یک رقابت طاقت فرسا میان بخش فناوری اطلاعات فنلاند و دیگر رقیبانش شد.”

فنلاند این حق را دارد تا این پیشنهاد را رد کرده و یک پیشنهاد دیگر با مبلغی بالاتر را درخواست کند. ولی در هر حال همین ۲.۶ میلیون یورویی که اتحادیه اروپا به فنلاند پیشنهاد داده قطعاً به کارکنان سابق نوکیا کمک می کند تا دوباره یک شغل مناسب را برای خود پیدا کنند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.