دستیار هوشمند جدیدِ فیسبوک برای اپلیکیشن Messenger - تکفارس 
دستیار هوشمند جدیدِ فیسبوک برای اپلیکیشن Messenger - تکفارس 

دستیار هوشمند جدیدِ فیسبوک برای اپلیکیشن Messenger

احمدرضا باقرزاده
۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - 23:41
دستیار هوشمند جدیدِ فیسبوک برای اپلیکیشن Messenger - تکفارس 

فیسبوک در حال راه ­اندازی , پیوست دستیار هوشمند (AI assistant) جدید خود به اپلیکیشن مسنجر (Messenger) است. این دستیار جدید، به نام اِم (M)، پیام ­های شما را با تشخیص برخی کلمات کلیدی تحلیل کرده و سپس بر اساس زمینه گفت ­و ­گوی شکل گرفته پیشنهاد های مرتبط خود را در سمت راست صفحه چت ارائه می­ کند.

درست است که این روزها همه علاقه دارند دستیارهای هوشمند خود را در رسته “هوش مصنوعی” قرار دهند، اما این تصور غلطی است که فکر کنیم توانایی­ های دستیار جدید فیسبوک همانند گوگل (Google Assistant)، سیری (Siri)، یا حتی بیکسبی (Bixby) می باشد. اِم به اندازه دستیارهای هوشمند مذکور پیشرفته نیست، اما طبعاً در جهت دهی و ساده ­سازی پیام­ هایی که در مسنجر ارسال می کنید، با ایجاد گرینه هایی برای عملکرد سریع ­تر در برخی زمینه ­ها، یاری­ رسان است.

این زمینه­ ها شامل به­ اشتراک ­گزاری موقعیت جغرافیایی خود با دوستانتان، ارائه و پیشنهاد استیکرهای مرتبط، اجرای رای­ گیری در گروه­ های چت، ارائه شیوه­ ای ساده برای ارتباط با کسی که قصد ملاقات با او را دارید. اِم حتی می­ تواند برای گرفتن تاکسی با استفاده از اپلیکیشن­ های لیفت یا اوبر (Lyft و Uber؛ دو غول بین المللی حمل و نقل)، یا انتقال به درگاه پرداخت جهت پرداخت صورت حساب ها از طریق گزینه مربوطه، کار شما را ساده تر کند.

همانطور که بالاتر اشاره شد، تمام این ­ها از طریق همان کلمات کلیدی مکالمات شما راه ­اندازی و فعال می ­شوند و به شکل یک حباب (pop-up bubble) در کنار صفحه ظاهر می­ شوند. شما می­ توانید با اشاره روی حباب یا نگه­ داشتن انگشت خود روی آن پیشنهادهای جدید بگیرید، همچنین در صورت عدم تمایل با کشیدن انگشت به راست به کلی حباب را ببندید. اگر بخواهید برنامه را بکلی از صفحه چت و دیدرس خارج کنید کافیست به تنظیمات آن مراجعه کنید.

این دستیار، که در اصل بیش از یک سال پیش رونمایی شد، در ابتدا یک پروژه کوچک آزمایشی هوش مصنوعی بود، که افراد با استفاده از آن پیام ­ها را نظارت کرده و به مرور این سرویس را از طریق تکنیک­ های یادگیری ماشین بهبود می بخشیدند. کل پروسه نهایتاً اتوماتیک شد و اکنون پس از چندین ماه آزمایش، این ویژگی در حال گسترش به تمام کاربران اپلیکیشن مسنجر تحت سیستم های اندروید و آی­ او ­اس در آمریکا است. سایر کشورها نیز در ماه­ های آتی می­ توانند به آن دسترسی یابند. جالب خواهد بود که ببینیم در زبان ­های دیگر چقدر کاربرد خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید