گلکسی S8 و S8+ از مسیر سامسونگ به سوی تکامل دور هستند - تکفارس 
گلکسی S8 و S8+ از مسیر سامسونگ به سوی تکامل دور هستند - تکفارس 

گلکسی S8 و S8+ از مسیر سامسونگ به سوی تکامل دور هستند

امید بصیری
۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - 15:00
گلکسی S8 و S8+ از مسیر سامسونگ به سوی تکامل دور هستند - تکفارس 

به نظر می رسد برنامه ای که سامسونگ برای ساخت گوشی های با حداکثر قابلیت های ممکن و کم ترین نقاط ضعف را داشت با ساخت گلکسی اس ۸ تا حدودی از مسیر منحرف شده است. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تکفارس همراه باشید!

گلکسی اس ۷ اج و گلکسی نوت ۷ یک چیز مشترک داشتند، هر دو کامل ترین گوشی هایی بودند که سامسونگ پس از سال ها نا امید کردن مشتریان با یک سری مشکلات ساده و سطحی در برخی پرچم داران  تا بدان تاریخ تولید کرده بود(البته اگر مشکل باتری های گلکسی نوت ۷ را تا حدودی نادیده بگیریم). این گوشی ها پس از عرضه ی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج که آن ها نیز گوشی های کامل تری نسبت به پیشینیان خود بودند ارائه شدند که خود نیز عملکرد فوق العاده داشته اند. سامسونگ که قصد داشت تا حدودی طراحی گوشی های هوشمند خود را عوض کند تغییرات نسبتاً مهمی را در گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج به وجود آورد که از جمله ی آن ها می توانیم به حذف کردن درگاه کارت حافظه ی میکرو اس دی و یا استفاده از باتری های بسیار کوچک تر از حد معمول در این گوشی ها نام برد.

اما وقتی که خلاقیت به خرج می دهید باید انتظار داشته باشید تا برخی ویژگی ها را قربانی کنید بنابراین بسیاری از افراد با کم و کاستی های گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج کنار آمدند. اما اکنون که دو سال از آن تاریخ می گذرد و دو سری از پرچم داران سامسونگ که در اکثر زمینه ها برترین نسخه ی ممکن بوده اند نیز به بازار عرضه شده اند، با ورود گلکسی اس ۸ به نظر می رسد که سامسونگ باز هم قصد دارد خلاقیت و نوآوری را به رکن اساسی این گوشی ها تبدیل کند. صفحات نمایش بی کران (Infinite Display) این گوشی ها آن ها زیباترین گوشی های موجود در بازار تبدیل می کند اما همین صفحات نمایش بی کران هم چنین باعث می شوند تا این گوشی ها در برخی موارد از دیگر محصولات بازار و علی الخصوص پیشینیان خود عقب بمانند.

گلکسی S8 و S8+ از مسیر سامسونگ به سوی تکامل دور هستند - تکفارس 

بگذارید با باتری های کوچک تر شروع کنیم، چیزی که اکثر افراد از هنگام معرفی این گوشی ها یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + شروع به گلایه و شکایت از آن کرده اند. به نظر می رسد که هم اکنون شاهد عرضه ی مجدد گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج هستیم چرا که باتری موجود در گلکسی اس ۸ بسیار ناامید کننده به نظر می رسد. گلکسی اس ۶ اج+ و گلکسی نوت ۵ در سال ۲۰۱۵ با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر بر ساعتی عرضه شدند و در حالی که هیچ کدام مشکلی برای شارژدهی به مدت یک روز کامل نداشتند اما آن ها از پردازنده های بسیار قدرتمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + بهره نمی بردند، یا حتی از قابلیت مثل دستیار صوتی هوشمند جدید سامسونگ با نام بیکسبی که همیشه در بک گراند گوشی فعال است و یا حتی قابلیت همیشه روشن گوشی که باعث از دست رفتن مقدار بیشتری انرژی می شود.

بله، اسنپ دراگون ۸۳۵ و اگزینوس ۸۸۹۵ از هر پردازنده ای که تا بدین تاریخ برای گوشی های هوشمند عرضه شده بهینه تر هستند، آمار کلی وضعیت باتری گلکسی اس ۸ آن چنان بدتر از گلکسی اس ۷ نیست و باتری های سامسونگ نیز حتی یک سال پس از تاریخ عرضه به اندازه ی روز اول عالی کار می کنند. اما برای خریداران گلکسی اس ۸ بی شک مسئله ی باتری کوچک تر یک مشکل بزرگ و مانع عظیمی در راه خرید این ابر گوشی خواهد بود. در بهترین حالت آن ها باید گوشی را روزی یک بار شارژ کنند و در بدترین حالت آن ها باید قابلیت هایی نظیر صفحه نمایش همیشه روشن را خاموش کرده واستفاده گوشی از داده ها را نیز محدود کنند. فرقی ندارد کدام راه را انتخاب می کنند در هر صورت این مسئله ی بزرگی است و مهم نیست که گوشی شما چقدر سریع شارژ می شود چرا که هیچ جانشینی برای یک باتری که بسیار سریع شارژ می شود وجود ندارد.

گلکسی S8 و S8+ از مسیر سامسونگ به سوی تکامل دور هستند - تکفارس 

حال بگذارید در مورد حسگر اثر انگشت حرف بزنیم. همه می دانند که دسترسی به این حسگر در این گوشی های بسیار بلند کار سختی خواهد بود و سامسونگ اینجا نیز حسابی خراب کرده است. گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + حسگر آیریس و تشخیص چهره را نیز پیشنهاد می کنند اما هیچ کدام نمی توانند به دقت و یا سرعت یک حسگر اثر انگشت ممتاز باشند. بدتر از همه این که شما باید صفحه نمایش گوشی را روشن کنید تا بتوانید از حسگر چشم آیریس و یا قابلیت تشخیص چهره بهره مند شوید. برای اینکه کمی از این درد بکاهد، سامسونگ حسگر اثر انگشت را به قابلیتی مجهز کرده که به محض تماس انگشت با حسگر شروع به اسکن اثر انگشت می کند و دیگر نیازی به یک بار فشردن این حسگر نیست. این که بالاخره می توانیم این قابلیت را در گوشی های سامسونگ ببینیم قابلیت خوبی است اما این اتفاق درست زمانی می افتد که سامسونگ حسگر اثر انگشت را به دورترین مکان ممکن برده است.

گلکسی S8 و S8+ از مسیر سامسونگ به سوی تکامل دور هستند - تکفارس 

حال بگذارید به بدترین ویژگی ممکن برسیم، دستیار صوتی هوشمند جدید سامسونگ یا با نام انحصاری آن بیکسبی!  دستیار صوتی هوشمند جدید سامسونگ و یا بیکسبی ورود رسمی سامسونگ به دنیای دستیار های صوتی هوشمند است و این کمپانی نیز قول کارایی بالایی این دستیار صوتی را به مشتریان داده است. اما در حال حاضر بیکسبی با مقصدی که سامسونگ برای آن تصور کرده فرسنگ ها فاصله دارد. اولین و مهم ترین نکته این که این دستیار صوتی به زبان های خاصی محدود شده است. دومین نکته این که بیکسبی حتی برای استفاده در فروشگاه های بزرگ ایالات متحده نیز پشتیبانی ای ندارد. شاید بهتر بود تا سامسونگ بیکسبی را زمان بیشتری در آزمایشگاه های خود نگه می داشت و بیشتر بر روی آن کار می کرد علی الخصوص با دانستن این نکته که این دستیار صوتی هوشمند دکمه ی مخصوص به خود را دارد اما کارایی آن بسیار محدود تر از چیزی است که انتظار می رود.

همان طور که در اول مقاله نیز گفتیم، برداشتن قدم های بزرگ به سوی آینده نیازمند رها کردن برخی قابلیت ها در گذشته است. گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + بی شک گوشی های فوق العاده ای با قابلیت های بی نظیری هستند. صفحات نمایش بسیار زیبا و بزرگ با نام بی کران، دوربین هایی که پیشرفت کاملاً محسوسی داشته اند، قوی ترین پردازنده های بازار و مجموعه ای از بهترین امکاناتی که می توانید متصور شوید. اما قدم های اشتباه سامسونگ در این راه را نمی شود نادیده گرفت علی الخصوص پس از عرضه ی گوشی ای مثل گلکسی اس ۷ که از هر لحاظ کامل بود و دانستن این که سامسونگ توانایی عرضه ی گوشی هایی کامل را دارد. بی شک جالب خواهد بود تا ببینیم کار سامسونگ با گلکسی نوت ۸ به کجا می رسد.

در حال حاضر، تکاملی که در گوشی های سری گلکسی سامسونگ دیده بودیم به نظر در حال افول هستند و این شرکت باید امیدوار باشد تا گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + با عملکرد فوق العاده ی خود در دیگر بخش ها باعث کمتر دیده شدن ضعف های خود باشند. دقیقا همان کاری که گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج در سال ۲۰۱۵ کردند.

نظر شما درباره ی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + چیست؟ به نظر شما هم سامسونگ باید تلاش بیشتری در عرضه ی این گوشی ها می کرد؟ یا شاید این گوشی ها در همین حالت نیز بهترین های بازار هستند!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.