درمان هوشمند جراحات با استفاده از اینترنت ۵G و نانوسنسورها - تکفارس 
درمان هوشمند جراحات با استفاده از اینترنت ۵G و نانوسنسورها - تکفارس 

درمان هوشمند جراحات با استفاده از اینترنت ۵G و نانوسنسورها

احمدرضا باقرزاده
۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - 21:16
درمان هوشمند جراحات با استفاده از اینترنت ۵G و نانوسنسورها - تکفارس 

تصور کنید بانداژی وجود داشته باشد که از طریق اینترنت ۵G وضعیت زخم و روند بهبودی آن را گزارش دهد. دانشگاه سوانسی بریتانیا در سال آتی این پروژه بانداژ هوشمند را در معرض آزمایش قرار خواهد داد. جدای از استفاده این وسیله از سرویس های اینترنتی بیسیم نسل جدید جهت ارسال گزارش وضعیت زخم برای متخصص سلامت، این بانداژها با استفاده نانوسنسورهای تعبیه شده در آنها هر پیشرفتی را در روند بهبودی جراحت دنبال و متعاقباً گزارش می کنند.

با استفاده از اطلاعات ارسالی توسط این وسیله، پزشکان قادرند وضعیت زخم را زیرنظر گرفته و برنامه درمان متناسب را بر اساس چگونگی بهبودی پیشنهاد کنند. پزشکان همچنین می توانند فعال بودن شخص مجروح را دنبال کنند. جراحات معمولاً سریع تر بهبود میابند اگر بیمار فعالیت جسمی بیشتری داشته باشد و خون در اطراف زخم در گردش باشد.

مارک کلمنت، پروفسور و رئیس موسسه ILS در این مورد می گوید: “این پوشش هوشمند با استفاده از نانوتکنولوژی وضعیت جراحت را در هر زمانی دریافت می کند، و به شیوه ای جراحت را به زیرساخت شبکه ای ۵G متصل کرده، سپس آن زیرساخت هم از طریق همراه شما چیزهایی در مورد شما دریافت می کند؛ مانند اینکه کجا و در هر لحظه چقدر فعال هستید. همه این قابلیت های هوشمند را با هم می آمیزیم که پزشک از عملکرد جراحت در هر زمان خاص آگاه شود و بتواند مقدمات درمانی متناسب با شخص و جراحت تحت درمان را فراهم آورد.”

درحالی که تولید حسگرهایی که تغییرات را در جراحت می خوانند به عهده متخصصین تکنولوژی است، خود بانداژ برای کاهش هزینه، بوسیله پرینتر سه بعدی تولید می شود. طبق گفته پروفسور کلمنت، یک میلیون فرد دارای شرایط، آماده کمکرسانی در راستای پیشبرد تست ها در مرکز WWIC هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید