گلکسی S8 با پردازنده ی اگزینوس عملکرد بهتری از پردازنده ی اسنپدراگون در بخش گرافیکی دارد - تکفارس 
گلکسی S8 با پردازنده ی اگزینوس عملکرد بهتری از پردازنده ی اسنپدراگون در بخش گرافیکی دارد - تکفارس 

گلکسی S8 با پردازنده ی اگزینوس عملکرد بهتری از پردازنده ی اسنپدراگون در بخش گرافیکی دارد

امید بصیری
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 15:17
گلکسی S8 با پردازنده ی اگزینوس عملکرد بهتری از پردازنده ی اسنپدراگون در بخش گرافیکی دارد - تکفارس 

به نظر می رسد که سامسونگ گوشی و علی الخصوص پردازنده های خود را بهتر از دیگران می شناسد چرا که گوشی گلکسی اس ۸ با پردازنده ی اختصاصی این شرکت یعنی گلکسی اس ۸ عملکرد بسیار بهتری به نسبت پردازنده ی اسنپ دراگون شرکت کوالکام در بخش گرافیکی ارائه می کند. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

گوشی های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + دو نسخه ی مختلف دارند. یکی از این گوشی ها یا بهتر بگوییم یک نسخه ی آن ها از پردازنده ی اختصاصی سامسونگ با نام اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده می کند در حالی که دیگری از پردازنده ی شرکت کوالکام با نام اسنپ دراگون ۸۳۵ بهره می برد. مدل هایی که با پردازنده ی اسنپ دراگون شرکت کوالکام ساخته می شوند در کشور هایی نظیر کانادا، ژاپن، چین و ایالات متحده آمریکا عرضه می شوند. بازار های دیگر در سطح جهان از نسخه های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + با پردازنده های اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده خواهند کرد. هر دوی این پردازنده ها در بخش هایی نظیر ویژگی های مختلف، کاربرد و عملکرد بازده تقریبا یک سانی دارند.

پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ و پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۳۵ کوالکام بر طبق لیتوگرافی و معماری ۱۰ نانومتری اختصاصی سامسونگ ساخته شده اند که از مودم هایی ال تی ای (LTE) ، بلوتوث نسل ۵ و قابلیت های دیگری بهره مند هستند. گرچه بسیاری مشتاق بودند تا ببینند کدام پردازنده ی عملکرد بهتر و سریع تری را ارائه می کند که وب سایت جی اس ام آرنا تعدادی بنچمارک مختلف را بر روی این پردازنده ها انجام داده است که نتایج جالبی را نیز به همراه داشته است و نشان گر آن است که پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۵ عملکرد بهتری در زمینه ی کارت گرافیک و پردازش های گرافیکی دارد.

نسخه ی اگزینوس ۸۸۹۵ گلکسی اس ۸ عملکرد سریع تری در بخش پردازنده ی مرکزی چند هسته ای در بنچمارک GeekBench داشت در حالی که پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۳۵ در بخش تک هسته ای عملکرد بهتری را ارائه کرد. البته جالب است به این نکته اشاره کنیم که هر دو نسخه ی گلکسی اس ۸ ها با پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۵ به نسبت نسخه ی اسنپ دراگونی گوشی گلکسی اس ۷ در بخش تک هسته ای عملکرد ضعیف تری ارائه کردند که جای تعجب دارد. نسخه های اگزینوس ۸۸۹۵ گلکسی های جدید سامسونگ در اکثر بخش ها عملکرد بهتری از پردازنده ی اسنپ دراگون کوالکام داشتند.

پردازنده ی گرافیکی اگزینوس ۸۸۹۵ که مالی جی ۷۱ ام پی ۲۰ نام دارد به نظر قوی تر از پردازنده ی آدرنو ۵۴۰ استفاده شده در پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۳۵ است. نسخه ی با پردازنده ی اگزینوس گلکسی اس ۸ تقریباً در تمامی بخش های تست بنپمارک GeekBench عملکرد بهتری از پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۳۵ ارائه کرد. این پردازنده همچنین در بنچ مارک هایی نظیر Basemaek X و Basemaek E S 3.1 نیز عملکرد بهتری ارائه کرد.

گلکسی S8 با پردازنده ی اگزینوس عملکرد بهتری از پردازنده ی اسنپدراگون در بخش گرافیکی دارد - تکفارس نظر شما درباره ی این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید