سامسونگ و کوالکام ساخت پردازنده ی گلکسی S9 را شروع کرده اند - تکفارس 
سامسونگ و کوالکام ساخت پردازنده ی گلکسی S9 را شروع کرده اند - تکفارس 

سامسونگ و کوالکام ساخت پردازنده ی گلکسی S9 را شروع کرده اند

امید بصیری
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 21:08
سامسونگ و کوالکام ساخت پردازنده ی گلکسی S9 را شروع کرده اند - تکفارس 

چند روزی از عرضه ی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + در بازار نمی گذرد اما به نظر سامسونگ از الان به فکر نسل بعدی این گوشی ها و علی الخصوص پردازنده های آن است. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

۴ روز پیش بود که گلکسی اس ۸ رسماً در بازار کره ی جنوبی عرضه شد و حال یک گزارش جدید اعلام می دارد که سامسونگ و کوالکام کار بر روی پردازنده ی نسل بعدی گلکسی اس ها یعنی گلکسی اس ۹ را همین حالا شروع کرده اند.

با توجه به اینکه پردازنده ی حال حاضر گلکسی اس ۸ با نام اسنپ دراگون ۸۳۵ شناخته می شود، احتمال زیاد پردازنده ی نسل بعدی این گوشی ها با نام اسنپ دراگون ۸۴۵ شناخته خواهد شد. گفته می شود که هنگامی که کارهای تحقیقاتی و مراحل اولیه ی ساخت این پردازنده تکمیل شود یا خود شرکت سامسونگ و یا کمپانی تایوانی تی اس ام سی مسئولیت تولید انبوه این پردازنده ها را به عهده خواهند گرفت.

اسنپ دراگون ۸۳۵ توسط سامسونگ و تکنولوژی انحصاری این شرکت یعنی ۱۰ نانومتری ساخته شده است. این طراحی و ساخت قول ۲۷ درصد قدرت بیشتر و عملکرد بهتر و هم چنین ۳۰ درصد ذخیره و صرفه جویی انرژی بیشتری را نسبت به نسل قبلی یعنی پردازنده های ۱۴ نانومتری بدهد. اسنپ دراگون ۸۴۵ قطعا قدرت بیشتر و مصرف انرژی بهتری را ارائه می کند اما هنوز زود است تا درباره ی آن حدس بزنیم.

سامسونگ به تازگی نسل دوم پردازنده های ۱۰ نانومتری خود را معرفی کرده است که قول عملکرد بهتر ۱۰ درصدی در عملکرد و ۱۵ درصد عملکرد بهتر در صرفه جویی مصرف انرژی را به نسبت نسل اول این پردازنده های ۱۰ نانومتری داده است.

نظر شما درباره ی این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید