نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro - تکفارس 
نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro - تکفارس 

نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro

دانیال دهقانی
۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - 12:45
نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro - تکفارس 

همان طور که قبلاً هم شایعه شده بود، گوشی هواوی آنر وی ۹ (Honor V9) که قبلاً در چین عرضه شده بود با نام آنر ۸ پرو (Honor 8 Pro) در اروپا عرضه شده است و یکی از بهترین فبلت های تازه عرضه شده این روزهای بازار است. آن مدل از این گوشی که ۶ گیگابایت حافظه رم دارد با رنگ های مشکی، طلایی و آبی در کشورهای سوئیس، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا و اسپانیا با قیمتی معادل ۵۴۹ یورو یا ۴۷۹ پوند در دسترس قرار دارد. به عنوان هدیه یک کارت حافظه میکرو ۱۲۸ گیگابایتی یا یک پاور بانک ۱۰ هزار میلی آمپری هواوی هم به شما تعلق خواهد گرفت و از دیگر افلامی که به نوعی اشانتیون شما خواهند بود، می توان به یک مونوپَد برای گرفتن سلفی اشاره کرد.

قیمت گذاری این گوشی بسیار معقول است، خصوصاً با توجه به هدیه ها و البته عینک واقعیت مجازی مقوایی موجود در جعبه گوشی، و البته سخت افزار مدرن آن که باب طبع دوست داران تکنولوژی خواهد بود. شاید بزرگ ترین نقطه قوت این گوشی باتری ۴ هزار میلی آمپری آن است که در این گوشی که ضخاامتی ۷ میلی متری دارد جای گرفته و در عرض کمتر از دو ساعت هم به طور کامل شارژ می شود. دوست دارید تا بیشتر در مورد این گوشی بدانید؟ پس در ادامه با ما و نقد و بررسی گوشی هواوی آنر ۸ پرو همراه باشید.

محتویات جعبه:

  • گوشی هواوی آنر ۸ پرو
  • شارژر دیواری سریع ۲ آمپری و ۵/۹ ولتی
  • کابل یو اس بی تیپ سی
  • سنجاق بیرون آورنده سیم کارت، دفترچه های مربوط به گارانتی، راهنمای راه اندازی سریع

نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro - تکفارس 

طراحی

باید اعتراف کنیم که وقتی هواوی ابعاد و مواد سازنده این گوشی را فاش کرد، ما متعجب شدیم که چطور ممکن است یک باتری ۴ هزار میلی آمپری در درون این گوشی بسیار باریک جای بگیرد، و حالا هم که گوشی عرضه شده و آن را در دست گرفته ایم، باید اعتراف کنیم که بیشتر تحت تاثیر کار بزرگ هواوی هستیم! این گوشی که از آلیاژی فلزی سبک ساخته شده، در قالب رنگ های آبی، مشکی و طلایی به بازار عرضه شده در حالی که هر سه رنگ آن پرداختی مات دارند. ما جذاب ترین مدل آن یعنی آبی را مورد نقد و بررسی قرار داده ایم. این گوشی با ضخامتی کمتر از ۷ میلی متر بسیار کم ضخامت به نظر می رسد، و با توجه به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی، سبک وزن است و تنها ۱۸۴ گرم وزن دارد. در مقام مقایسه، باید گفت که این گوشی از آیفون ۷ پلاس که ۵.۵ اینچی است و دوربین دو لنزی هم در پشت خود دارد، سبک تر است!

با این وجود، هنوز هم آنر ۸ پرو گوشی بزرگی است. خصوصاً وقتی که حالت “تماماً صفحه” گوشی های پرچمدار این روزها مثل گلکسی اس ۸ و ال جی جی ۶ را می بینیم که تا حد ممکن لبه های بالایی و پایینی را کوچک کرده اند. بنا بر این، آنر ۸ پرو دقیقاً به همان میزانی که انتظار دارید یک گوشی ۵.۷ اینچی سنگین باشد، به شما حس سنگینی القا می کند. خوشبختانه، هواوی از حربه هایی استفاده کرده که وقتی گوشی را در یک دست گرفته اید و می خواهید با انگشت شست با آن کار کنید، راحت باشید و اسکنر اثر انگشت را هم به پشت گوشی منتقل کرده، درست جایی که وقتی گوشی را با یک دست نگه می دارید، اسکنر اثر انگشت درست زیر انگشت سبابه شما قرار می گیرد. علاوه بر آن، اسکنر اثر انگشت در این گوشی به عنوان یک تاچ پد هم عمل می کند به این صورت که وقتی می توانید با پایین کشیدن یا به بغل کشیدن آن نوتیفیکیشن ها را جا به جا کنید و وقتی که گوشی در یک دست تان قرار دارد دیگر لازم نیست نگران این موارد باشید و به راحتی با همان انگشت سبابه قادر به انجام این کارها خواهید بود.

به کناره های گوشی که برسیم، باید دکمه های مربوط به خاموش و روشن کردن / قفل صفحه و کم و زیاد کردن صدا را بررسی کنیم که باید گفت این دکمه ها با وجود ضخامت کم، باز هم بدون نگاه کردن به گوشی به راحتی قابل پیدا شدن هستند و راحت می توان با آن ها کار کرد. در پایین این گوشی یک پورت برای یو اس بی تیپ سی وجود دارد که می توانی از آن هم برای شارژ کردن گوشی و هم انتقال اطلاعات استفاده کنید. در بالای گوشی هم بر خلاف بسیاری دیگر از گوشی های امروزی، یک IR blaster وجود دارد که به کمک آن می توانید گوشی را به برخی دیگر از وسایل الکترونیکی همچون تلوزیون وصل کنید.

نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro - تکفارس 

صفحه نمایش

هواوی تصمیم گرفت تا برای آنر ۸ پرو یک صفحه نمایش کواد اچ دی ال سی دی را به کار ببندد، و با این کار رسماً این گوشی را به رده گوشی های پرچمدار بازار سوق داده است. خوشبختانه، طی تصمیمی عاقلانه، هواوی یک باتری با ظرفیت بالا را به این گوشی اختصاص داده و این باعث شده تا گوشی مدت زمان بیشتری را دوام بیاورد چرا که صفحه نمایش های کواد اچ دی بسیار پرمصرف تر از صفحه نمایش های فول اچ دی هستند و در تست های به عمل آمده، گوشی هایی که این نوع صفحه نمایش را دارند نسبت به همتایان فول اچ دی خود در شرایط یکسان (باتری با ظرفیت یکسان) همواره زودتر خالی شده اند. با این وجود، باز هم هواوی این امکان را به شما داده تا رزولوشن را به فول اچ دی یا حتی اچ دی تقلیل دهید، ولی باز هم تراکم ۳ میلیون پیکسلی صفحه نمایش باعث می شود تا این تفاوت رزولوشن و بالتبع مصرف باتری چندان به چشم نیاید.

علاوه بر تراکم پیکسلی بالای ۵۵۰ dpi، صفحه نمایش این گوشی همان IPS LCD محبوب شماست، با زاویه های دید مناسب، وضوح بالا، و باز تابندگی کم که باعث می شود نور خورشید شما را زیاد اذیت نکند. ولی رنگ ها هم به نوعی پاشنه آشیل این صفحه نمایش به شمار می رود؛ رنگ ها در این گوشی بیشتر سرد به نظر می رسند و رنگ سبز هم جلوه چندان جالبی ندارد و زیادی اشباع شده به نظر می رسد. یک بخش البته برای تنظیم کردن تُن رنگ ها در بخش تنظیمات وجود دارد، ولی به شخصه شک دارم کسی تا این حد به خود زحمت دهد برای پیدا کردن و ور رفتن با آن.

نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro - تکفارس 

رابط کاربری و عملکرد

هواوی آنر ۸ پرو از آخرین نسخه از رابط کاربری ویژه هواوی یعنی EMUI 5.1 بهره می برد که بر روی اندروید ۷ نوقا سوار شده است. این همان رابط کاربری سریع و کارآمدی است که در هواوی میت ۹، یا در هواوی آنر ۸ بعد از به روز رسانی به اندروید ۷ نوقا شاهد آن بودیم. نوتیفیکیشن ها و مسائل مربوط به اتصال هم در یک هاله سایه مانند به نمایش در می آیند، و چندین عملکرد جالب و تر و تمیز دیگر هم به گوشی اضافه شده مثل از چپ به راست کشیدن با انگشت که صفحه نمایش را دوتا کرده و گوشی را برای انجام چندین کار مناسب می کند.

صحبت از Gesture ها شد؛ بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که هواوی می توانست چند مدل دیگر از آن ها را هم در گوشی تعبیه کند مثل پایین کشیدن صفحه نمایش که موجب گسترش آن نوار مربوط به نوتیفیکیشن ها می شود یا با دوبار ضربه زدن به صفحه گوشی، گوشی قفل شده یا قفل آن باز شود. اگر چه همان وجود دکمه ای مربوط به قفل صفحه و البته اسکنر اثر انگشت برای این مورد کافی به نظر می رسند، ولی به هر حال وجود یک Gesture مخصوص به این کار هم کار جالبی به نظر می رسید.

هواوی با آنر ۸ پرو بسیار ادعای “یک تجربه روان از واقعیت مجازی” را داشت و حتی در داخل جعبه این گوشی یک عینک کاغذی واقعیت مجازی قرار داده و اپلیکیشن Jaunt VR را نیز به طور پیش فرض روی گوشی نصب کرده که پر از ویدیوهای واقعیت مجازی است. خریداران این گوشی همچنین قادر خواهند بود تا از Galaxy on Fire 3 نیز به طور رایگان لذت ببرند، اولین بازی سه بعدی که با Vulkan برنامه نویسی شده. به هر حال این هم سخاوتمندی هواوی و آنر ۸ پرو است!

نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro - تکفارس 

پردازنده و حافظه

آنر ۸ پرو از آخرین نسخه از پردازنده های هواوی یعنی Kirin 960 بهره برده و با پردازنده گرافیکی Mali-G71 هم تجهیز شده است. این چیپست که توسط شرکت مادر برند آنر یعنی هواوی ساخته شده، همان چیپستی است که در هواوی میت ۹ هم یافت می شد، که بسیار هم قدرتمند است و هسته های Cortex-A73 آن بر روی ۲.۴ گیگاهرتز تنظیم شده اند.

علاوه بر آن، با وجود ۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4، و ۶۴ گیگابایت هم حافظه داخلی، این گوشی مشخصات سخت افزاری یک گوشی درجه ممتاز را به همراه دارد. ما در طول کار با این گوشی به هیچ گونه اشکال سخت افزاری بر نخوردیم، پس با خیال راحت می توانید اپلیکیشن های مختلف را باز کنید بدون آن که زمان بارگذاری آن ها زیادی طولانی شود چرا که سخت افزار این گوشی به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

در واقع، EMUI 5.1 بهینه سازی های مختلفی را برای مواردی چون میزان رم فعال، تراکم حافظه، هسته اصلی مشغول به کار و … به کار می بندد تا گوشی عملکرد بسیار مناسب و روانی داشته باشد و به اندازه ای که دیگر گوشی های هوشمند بازار در زمینه های سخت افزاری لنگ می زنند، مشکل ساز جلوه نکند. به علاوه آن، سیستم هوشمند حافظه مصرفی کم کم میزان فضای استفاده شده توسط شما را بررسی کرده و نوع آن را می آموزد. به طور مثال، اگر شما در زمان مشخصی از روز یک اپلیکیشن معین را مورد استفاده قرار می دهید، این سیستم به مرور زمان این را خواهد فهمید و دیگر به طور پیش فرض آن را به صورت از پیش بارگذاری شده در می آورد. حتی اگر بنده عادات این چنینی هم نیستید، با به طور مکرر باز کردن اپلیکیشن هایی نظیر فیس بوک، توییتر یا دیگر اپلیکیشن های پیام رسان، پس از مدتی متوجه خواهید شد که زمان بارگذاری آن ها به شکل عجیبی کمتر شده است و این مشخص می کند گوشی نیازهای شما را فهمیده و سعی در آسان تر کردن کار شما دارد.

اتصالات

این گوشی دو اسلات برای سیم کارت دارد، که یکی از آن ها به عنوان درگاهی برای اتصال کارت حافظه میکرو نیز عمل می کند. پس می توانید همزمان از دو سیم کارت متفاوت استفاده کنید، یا به یک سیم کارت بسنده کرده و حافظه گوشی خود را گسترش دهید. از لحاظ تکنولوژی LTE هم این گوشی به اندازه مودم های جدید کوال کام در پردازنده های سری آخر اسنپ دراگون قوی عمل نمی کند، ولی به هر حال از تمامی خرده فروشی ها و ارائه دهنده های سیم کارت اروپایی پشتیبانی می کند و این همان مقصدی است که این گوشی برای خود در نظر گرفته است. خوشبختانه اتصالات پرسرعت سیمی نیز به خاطر وجود پورت یو اس بی تیپ سی در پایین گوشی، فراهم است.

نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro - تکفارس 

دوربین

آنر ۸ پرو یک سنسور مونوکروم (سیاه و سفید) و یک سنسور RGB را در کنار یکدیگر قرار داده و در نتیجه یک دوربین با ساختار دو لنزی پدید آورده است؛ پس شما می توانید مستقیماً عکس هایی سیاه و سفید تهیه کنید یا آن که اجازه دهید خود گوشی ابتدا جزئیات و درخشندگی را از دوربین سیاه و سفید گرفته و سپس آن را با جزئیات رنگی دوربین RGB ترکیب کند تا عکسی بهتر به دست بیاورید و این کار را حالت خودکار دوربین گوشی انجام می دهد. به لطف دوربین دو لنزی، اکنون روزنه های این سنسور ها عریض تر باز می شود و در نتیجه میزان ماتی بک گراند تصاویر شما به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است. البته شدت این افکت بعد از این که تصویر را گرفتید، در هر زمانی قابل تغییر است. دوربین جلوی گوشی را نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تشکیل داده است.

اپلیکیشن دوربین گوشی حالات مختلف و جذابی را ارائه می کند، که با آن حالت هایی که در آنر ۸ و هواوی میت ۹ وجود داشت همگام شده اند و ترکیب جالبی را به وجود آورده اند؛ علاوه بر آن گوشی در گرفتن و ثبت عکس ها هم عملکرد سریع و جالبی دارد. علاوه بر آن، شما می توانید دکمه مربوط به کم و زیاد کردن صدا، بخش پایین آن (یعنی کم کردن صدا) را دو بار بفشارید که باعث می شود گوشی خودش سریع وارد اپلیکیشن دوربین شده و در عرض یکی دو ثانیه یک عکس بگیرد. این هم یک ویژگی جالب توجه دیگر است.

ولی وقتی صحبت به فوکوس اولیه می رسد، ما مشاهده کردیم که در مکان هایی که نور کمتر از حالت ایده آل وجود دارد با جا به جا کردن گوشی دوربین کمی لنگ می زند و دیر عمل می کند. شما همیشه می توانید از فوکوس استفاده کنید، ولی اکثر گوشی ها این ویژگی را به طور تمام و کمال و بی نقص در اختیار شما قرار می دهند.

به علاوه، عکس هایی که گوشی در حالت خودکار دوربین تهیه می کند رنگ هایی سرد دارد که به خصوص اوقاتی که در فضای باز قرار دارید اندکی مرده به نظر می رسند. البته، ان روز با آن که هوا ابری بود ولی حتی در روزهای آقتابی هم شاهد کم شدن از بار سردی رنگ ها نبودیم، که این مسئله اندکی تعجب برانگیز و ناامیدکننده است چرا که امروزه اکثر دوربین ها قصد دارند تا با گرم نشان دادن رنگ ها و افزایش کنتراست، عکس هایی زنده و جذاب خلق کنند. شما می توانید کنتراست و رنگ ها را از بخش تنظیمات دوربین دستکاری کنید، ولی اکثر مردم ترجیح می دهند تا به صورت خودکار اقدام به تهیه تصاویر کنند. به غیر از آن، تصاویری که گوشی تهیه می کند به اندازه کافی واضح اند در حالی که جلف هم نیستند، و جزئیات عکس ها هم به میزان کافی است.

در فضاهای بسته و کم نور، رنگ ها وضعیت بهتری دارند و در عکس زنده و جالب تر به نظر می رسند. دامنه پویا در حد وسط قرار دارد، و اشیای روشن هم در شرایط کم نور اندکی اغراق شده به نظر می رسند، ولی این مسئله تبدیل به امری عادی در اکثر گوشی ها شده است.

بر خلاف آنر ۸، آنر ۸ پرو می تواند به لطف چیپست جدید خود ویدیوهای ۴k به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه تهیه کند. پایدار کننده نرم افزاری هم در این گوشی تعبیه شده، که در کیفیت فول اچ دی به خوبی عمل می کند، ولی به شکل عجیبی به طور پیش فرض فعال نیست پس باید برای فعال کردن آن سری به تنظیمات بزنید. در حالت ۴K، ولی تصویر به شکل عجیبی مرتعش می شود و چه وقتی که راه می روید و چه وقتی که ساکن مانده اید و صرفاً گوشی را در دست دارید سخت است که تصویری بدون لرزش تهیه کنید. درست مثل عکس ها، وضعیت رنگ ها در فیلم های گرفته شده با دوربین آنر ۸ پرو هم وضعیتی یکسان دارند و می توانستند بهتر باشند و میزان جزئیات در حالت فول اچ دی در حد وسط قرار دارد نسبت به دوربین های دیگر.

نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro - تکفارس 

چند رسانه ای

EMUI 5.1 حالتی به نام هایلایت ها (Highlights) را معرفی کرده است، ویژگی جدیدی که به کمک GoPro توسعه داده شده و خودش به طور هوشمند عکس ها را بر اساس نوع دسته بندی می کند، و می تواند خلاصه ای از ویدیوها نیز تهیه کند، که به سادگی و از طریق خود گالری هم قابل تغییر هستند. در بحث صوتی نیز هم بلندگوهای گوشی و هم هدفون صدایشان در حد وسط قرار می گیرد و هواوی می توانست عملکرد بهتری داشته باشد تا صداها در این حد زیر به نظر نرسند. تماشای ویدیوها در صفحه نمایش بزرگ هم لذت بخش است، خصوصاً اینکه هر فایلی با هر فرمت و کدکی را مدیا پلیر گوشی می تواند پخش کند و حتی برخی ابزارهای ساده برای ویرایش ویدیو را نیز اگر علاقه مند باشید در دسترس شما قرار می دهد.

کیفیت تماس

کیفیت تماس نزد هر دو طرف مکالمه، یعنی هم شما و هم طرف مقابل در حد وسط قرار دارد. کیفیت گوشی مناسب است، ولی به هر حال صدایی که از بلندگو می آید کمی توخالی و دیجیتالی به نظر می رسد، و طرف مقابل تماس هم همین ایراد را از صدای من گرفت که از طریق دو بلندگوی مجهز به برطرف کننده نویز برای او ارسال شده بود.

نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro - تکفارس 

باتری

آنر ۸ پرو از یک باتری با ظرفیت ۴ هزار میلی آمپر استفاده می کند، که از همین باتری در ساخت هواوی میت ۹ هم استفاده شده بود. در حالی که حالت کواد اچ دی آنر ۸ پرو اندکی بیشتر از حالت فول اچ دی در گوشی میت ۹ باتری مصرف می کند، ولی هنوز هم باتری کفاف ۲ روز مصرف شما را می دهد، یا یک و نیم روز در صورت استفاده سنگین و زیاد از گوشی.

البته آن میزان خیلی بستگی به نحوه استفاده شما از گوشی دارد؛ به هر حال ما این گوشی را برای تست میزان مقاومت باتری مورد آزمایش قرار دادیم و در حالت کواد آچ دی صفحه نمایش آن ۸ ساعت و ۳۹ دقیقه دوام آورد که شاید زیاد نباشد، ولی در حالت کواد اچ دی از بقیه گوشی ها بهتر است و به راحتی می تواند یک و نیم تا دو روز کفاف نیازهای شما را بدهد، البته به شرطی که در حد معقول باشند!

البته، در حالت فول اچ دی انتظار می رود که این گوشی عملکرد بسیار بهتری داشته باشد، شاید مثل گوشی میت ۹ که در تست های به عمل آمده برای سنجش باتری آن از مرز ۱۲ ساعت روشن ماندن گذشت. گوشی آنر ۸ معمولی با یک باتری ۳ هزار میلی آمپری تقریباً به اندازه آنر ۸ پرو در حالت کواد اچ دی دوام آورد. البته پشتیبانی از واقعیت مجازی هم بهایی دارد که شاید باعث شود آنر ۸ پرو در حالت فول اچ دی اندکی کمتر از انتظار ظاهر شود.

این باتری قادر است تا در عرض یک ساعت و پنجاه دقیقه به طور کامل شارژ شود، که شما هر طور هم حساب کنید برای یک باتری با این ظرفیت عالی به نظر می رسد و در میان تمامی باتری های ۴ هزار میلی آمپری در گوشی های مختلف، این بهترین نتیجه ثبت شده است. با استفاده از همان شارژری که سازنده در جعبه آنر ۸ پرو قرار داده ما دقیقاً در عرض یک ساعت و ۴۶ دقیقه این گوشی را از حالت کاملاً خالی به حالت کاملاً پر در آوردیم. تحسین برانگیز است خصوصاً وقتی بدانید که گوش اصلاً هم داغ نشد در طول شارژ شدن.

نقد و بررسی گوشی Honor 8 Pro - تکفارس 

نتیجه گیری

آنر ۸ پرو دقیقاً همان مسیری را ادامه می دهد که آنر ۸ معمولی آن را پیموده بود؛ یک صفحه نمایش بزرگ تر دارد، چیپست سریع تری در خود جای داده، حافظه بیشتری در اختیار کاربر می گذارد و ظرفیت باتری اش هم بیشتر است و تمامی آن ها هم در یک گوشی با بدنه ای بسیار باریک و فلزی گرد هم جمع شده اند. البته هنوز هم در شمای کلی خیلی با آن گوشی فرق ندارد، هنوز هم یک دوربین دو لنزی دارد، عمر باتری آن بسیار خوب است، و رابط کاربری اش هم همان رابط کاربری سابق و جالب است. قیمت گذاری آن هم به قدری هوشمندانه است که بتواند در میان وجود انبوهی از رقبا باز هم نظر خریداران را به خود جلب کند.

به نظر من آنر ۸ پرو یک انتخاب مناسب در میان گوشی های رده بالا با قیمت بیشتر از ۵۰۰ دلار است. صفحه نمایش با وضوح و با کیفیت آن بسیار مناسب واقعیت مجازی است، باتری اش هم بسیار مناسب است و همان باتری این گوشی را نسبت به دیگر گوشی های کواد اچ دی بازار که سریع باتری آن ها خالی می شود متمایز می کند، و به این ها شارژر بسیار سریع و رکورد شکن این گوشی را هم اضافه کنید. دوربین دو لنزی گوشی هم از نظر ما مناسب اکثر کارهای روزمره شما خواهد بود، و قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۴K هم نکته مثبت دیگری محسوب می شود.

در دست گرفتن این گوشی به خاطر اندازه درشتش کمی سخت است، ولی به هر حال هر کسی که بداند این گوشی که قصد خرید آن را دارد ۵.۷ اینچی است، پیش از این برای چنین مسئله ای آمادگی روحی و روانی خواهد داشت. همچنین رنگ ها هم در عکس ها و ویدیوهای گرفته شده کمی سرد و بی روح و مرده به نظر می رسند، البته تمامی این ها مربوط به حالت خودکار است و آن قدری تنظیمات برای آن وجود دارد که اگر مایل بودید می توانید عکس ها را دقیقاً همان طور که خودتان دوست دارید بگیرید. با وجود همه این ها، با یک گوشی بسیار خوب از برند آنر و شرکت هواوی طرف هستیم که به خاطر قیمت مناسب، آنر ۸ پرو می تواند با بهترین گوشی های بازار هم مبارزه کند و حتی در زمینه هایی پیروز و موفق هم باشد.

نکات مثبت:

  • عمر طولانی باتری خصوصاً در میان گوشی های با صفحه نمایش کواد اچ دی
  • مدت زمان بسیار کم شارژ شدن گوشی با توجه به ظرفیت باتری آن
  • عملکرد خوب رابط کاربری و وجود Gesture های مختلف آن
  • میزان حافظه رم بالا و مدیریت هوشمند حافظه
  • پشتیبانی از زبان برنامه نویسی Vulkan
  • انکودینگ H.265 ویدیوهای ضبط شده ۴k حجم نهایی آن ها را بسیار کم می کند

نکات منفی:

  • فوکوس گوشی کند است، و کیفیت ۴k ویدیوها بسیار مرتعش به نظر می رسد
  • رنگ ها در ویدیوها و عکس ها می توانستند گرم تر و جالب تر باشند
  • رنگ های صفحه نمایش بسیار سرد هستند
  • برای گرفتن و کار کردن با یک دست، زیادی بزرگ است

نمره نهایی: ۸ از ۱۰

با اقتباس از: Phone Arena

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید