سامسونگ و مشکل در تولید حافظه های رم با سرعت ۱۰۰ برابر بیشتر! - تکفارس 
سامسونگ و مشکل در تولید حافظه های رم با سرعت ۱۰۰ برابر بیشتر! - تکفارس 

سامسونگ و مشکل در تولید حافظه های رم با سرعت ۱۰۰ برابر بیشتر!

امید بصیری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 21:57
سامسونگ و مشکل در تولید حافظه های رم با سرعت ۱۰۰ برابر بیشتر! - تکفارس 

شرکت سامسونگ به تکنولوژی ساخت حافظه های رم سوپرفست(Super Fast) یا فوق سریع جدیدی دست یافته است اما این شرکت هنوز منابع مورد نیاز برای تولید انبوه این گونه حافظه ها را در اختیار ندارد. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

سامسونگ سریع ترین حافظه ی رم  دنیا را ساخته است و قصد دارد آن در تاریخ ۲۴ می سال جاری میلادی در رویدادی معرفی کند. این حافظه ی جدید که ام آر ای ام(MRAM) یا حافظه ی با دسترسی تصادفی ضد مغناطیس(magnetoresistant random access memory) نام دارد با استفاده از ویژگی های جدید خود سرعتی تا ۱۰۰۰ برابر بیشتر از حافظه های ان ای ان(NAN) کنونی در نوشتن و خواندن اطلاعات ارائه می کند! این حافظه های رم هم چنین میزان باتری کم تری مصرف می کنند و وقتی از آن ها استفاده نشود نیز بازدهی آن ها به ۱۰۰ درصد می رسد.

به نظر بیش از حد عالی به نظر می رسد اما همیشه در این مواقع یک خبر بد در راه است! حال این خبر بد چیست!؟ خبر بد این است که سامسونگ فعلا توانایی تولید صرفاً چند مگابایت به ازای هر گوشی ساخته شده با این حافظه های رم را دارد! پس MRAM در حال حاضر بهتر است که به عنوان حافظه ی کش در پردازنده های مختلف استفاده شود. در مراحل اولیه قرار است که از این حافظه ی جدید در همکاری با طرح شرکت ان اکس پی(NXP) برای اینترنت اشیا استفاده شود و پس از آن نوبت به دیگر دستگاه های حوزه ی تکنولوژی من جمله گوشی های هوشمند برسد.

سریع بودن و عدم اتلاف انرژی باعث می شود تا ام ار ای ام به نوعی از حافظه ی رم تبدیل شود که ایده آل برای دسترسی های متعدد و با سرعت بالاست. در کنار همه ی این ها می تواند به تولید گوشی ها و تبلت هایی فوق سریع و در کنار آن بسیار کم مصرف منجر شود.

نظر شما درباره ی این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.