دعوای Qualcomm و اپل همچنان ادامه دارد | کاهش سود Qualcomm در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ - تکفارس 
دعوای Qualcomm و اپل همچنان ادامه دارد | کاهش سود Qualcomm در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ - تکفارس 

دعوای Qualcomm و اپل همچنان ادامه دارد | کاهش سود Qualcomm در سه ماهه دوم ۲۰۱۷

عرفان کرد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 18:31
دعوای Qualcomm و اپل همچنان ادامه دارد | کاهش سود Qualcomm در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ - تکفارس 

در ماه ژانویه بود که اپل سه شکایت نامه بر علیه یکی از بزرگترین تولید کننده های تراشه گوشی ها هوشمند تنظیم کرد. یکی برای نپرداختن حقوق مربوطه، یکی برای سوءاستفاده از قدرت حاکم بر بازار و یکی هم به دلیل پایبند نبودن به تعهدات. Qualcomm نیز آرام ننشت و به دلایل مختلفی از اپل شکایت کرد.

در میان این درگیری فقط اپل و Qualcomm آسیب ندیدند بلکه به همه شرکت های میان این دعوا نیز خسارت وارد شد. طبق اطلاعات جدید اپل از پرداخت هرگونه مبلغی به شرکت های مرتبط با Qualcomm خود داری کرده است.

این بدین معنا است که شرکت های واسط که با کمک Qualcomm محصولات مورد نیاز iPhone 7 و iPhone 7s را تولید کرده اند، پولی از سوی اپل دریافت نکرده اند و در نتیجه نمی توانند بدهی های خود را به Qualcomm پرداخت کنند.

همین موضوع باعث شد تا Qualcomm مجددا درآمدش در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ را بررسی کند. بنابراین سود احتمالی این شرکت حدود نیم میلیارد دلار کاهش یابد. همچنین ارزش Qualcomm در بازار بورس نیز ۴.۳ درصد کاهش یافته است.

با توجه به این که این دو شرکت بزرگ منابع دیگری برای کسب درآمد دارند، آسیب زیادی از این درگیری نمی بینند اما بیشتر ضرر به شرکت های کوچکتری می رسد که در میان درگیری این دو شرکت پول زیادی از دست می دهند.

مدیر اجرایی Qualcomm در این خصوص می گوید:

اپل به طرز غلطی در توافق های بلند مدت Qualcomm دخالت می کند. تمام این توافق ها پابرجا هستند و اپل با وجود این که می داند که پول بدهی باید به Qualcomm تعلق بگیرد، باز هم در قرارداد های ما دخالت می کند. اپل همان شرایطی را نمی پذیرد که ده سال بر این قرارداد ها حاکم بود. ما همچنان بر شرایطمان پایبند هستیم و از ارزش هایمان در عرصه تکنولوژی دفاع می کنیم.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید