افزوده شدن واژه “Sheeple” به لغت نامه! - تکفارس 
افزوده شدن واژه “Sheeple” به لغت نامه! - تکفارس 

افزوده شدن واژه “Sheeple” به لغت نامه!

عرفان کرد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 18:39
افزوده شدن واژه “Sheeple” به لغت نامه! - تکفارس 

زبان ها دائما در حال تغییر و تحول هستند و همین موضوع باعث می شود تا دیکشنری ها بعد از تثبیت یک اصطلاح محبوب در میان افراد، آن را به دایره لغاتشان بیافزایند تا مطمئن شوند که این اصطلاح با گذر زمان از بین نرود. به همین دلیل دیکشنری Merriam-Webster تصمیم گرفته است تا اصطلاح مربوط به تمسخر هوادران اپل را وارد دایره واژگان خود بکند و اصطلاح شیپل (Sheeple) را به صورت رسمی به دیکشنری اضافه کرد.

معنی رسمی شیپل کسانی هستند که به راحتی تحت تاثیر قرار میگیرند. جالب است که در مثال دوم این اصطلاح به طرفداران اپل اشاره شده است که “به سادگی و با خوش حالی ۹۹ دلار صرف خرید کیس های باتری رسمی آیفون می کنند در حالی که کیس های نام برده وضعیت و طرح جالبی ندارند.” احتمالا طرفداران اپل از خواندن این اصطلاح خوش حال نخواهند شد ولی صرف ۹۹ دلار برای کیس های باتری اپل در حالی که گزینه های بهتری هم‌ وجود دارند کمی غیر منطقی به نظر می رسد.

نکته جالب دیگر این است که تاریخچه این لغت به سال ۱۹۴۵ بر می گردد اما با توجه به فراگیر شدن این اصطلاح در میان مردم، به نظر می رسد که اپل تاثیر زیادی در رسمی شدن این اصطلاح داشته است.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.