سامسونگ از اینتل پیشی می گیرد - تکفارس 
سامسونگ از اینتل پیشی می گیرد - تکفارس 

سامسونگ از اینتل پیشی می گیرد

عرفان کرد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 00:12
سامسونگ از اینتل پیشی می گیرد - تکفارس 

این سه ماهه میلادی نیز رو به پایان است و ممکن است اتفاق مهمی برای شرکت اینتل رخ دهد. این شرکت که از سال ۱۹۹۳ بهترین تراشه ها را در اختیار مشتریان قرارداده است، ممکن است در پایان این سه ماهه سلطه ۲۴ ساله اش را پایان یافته ببیند.

اگر بازار تراشه ها با همین روند کنونی به کارش ادامه بدهد، سامسونگ جایگاه اینتل را در صدر لیست سازنده های تراشه ها در اختیار بگیرد. پیشرفت سامسونگ در این زمینه و افزایش قیمت تراشه ها به این اتفاق سرعت بخشیدند.

یکی از دلایل مهم افزایش قیمت تراشه ها بازار چین بوده است. کاربران چینی بیشتر از همیشه به دستگاه های قدرتمند نیاز دارند و همین موضوع باعث شده تا شرکت های فعال، و به خصوص سامسونگ، از این فرصت استفاده کنند و به همین دلیل انتظار می رود تا قیمت این تراشه ها ۲۵ تا ۳۹ درصد افزایش یابد.
بیل مک کلین، مدیر گروه تحقیقاتی IC می گویید:

“اگر قیمت تراشه ها ثابت بماند و یا زیاد شود، سامسونگ برای اولین بار از سال ۱۹۹۳ جایگاه اینتل در صدر را از او می گیرد.”

مک کلین معتقد است که سامسونگ با درآمد ۱۴.۶ میلیارد دلاری، و با افزایش ۴.۱ درصدی، در برابر ۱۴.۴ میلیارد دلار درآمد اینتل قرار می گیرد و از آن ها جلو می زند.
او افزود:

“اگر این اتفاق رخ دهد نه تنها دستاورد بزرگی برای سامسونگ محسوب می شود بلکه برای رقابت تمام شرکت هایی که از سال ۱۹۹۳ قصد پیش گرفتت از اینتل را داشته اند، اتفاق مهمی رخ داده است.”

گروه تحقیقاتی IC معتقد است اگر قیمت تراشه ها کاهش پیدا کند هم سامسونگ با ۶۰ میلیارد فروش از اینتل پیشی خواهد گرفت.

گروه تحقیقاتی Nomura در این خصوص می گوید که به لطف تراشه ها و گوشی های S8 می تواند رکورد بیشترین درآمد در یک سه ماهه را بشکند.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید