آیا کوال کام Snapdragon 660 SoC را معرفی خواهد کرد؟ - تکفارس 
آیا کوال کام Snapdragon 660 SoC را معرفی خواهد کرد؟ - تکفارس 

آیا کوال کام Snapdragon 660 SoC را معرفی خواهد کرد؟

دانیال دهقانی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 23:47
آیا کوال کام Snapdragon 660 SoC را معرفی خواهد کرد؟ - تکفارس 

آیا کوال کام Snapdragon 660 SoC را معرفی خواهد کرد؟ برای یافتن پاسخ همراه تک فارس باشید.

طبق اطلاعاتی که از کشور چین به دست آمده، شرکت کوال کام بزودی یک چیپست جدید را معرفی خواهد کرد. این چیپست که طبق گزارش ها اسنپ دراگون ۶۶۰ SoC نام دارد به صورت ۱۴ نانومتری توسعه خواهد یافت و در گوشی های میان رده ای رو به بالا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. احتمال می رود که از این چیپست در توسعه گوشی جدید سری C سامسونگ که یک دوربین دولنزی خواهد داشت استفاده خواهد شد. از دیگر گوشی هایی که احتمال می رود از این چیپست استفاده کنند می توان به شیائومی ردمی پرو ۲، شیائومی می مکس ۲، اپو آر ۱۱، ویوو ایکس ۹ اس پلاس و نوکیا ۷ و نوکیا ۸ اشاره کرد.

برای انجام کارهای سنگین، این چیپست از ۴ هسته Cortex-A73 که بر روی ۲.۳ گیگاهرتز کلاک شده اند استفاده خواهد کرد. برای کارهای سبک، Cortex-A53 در این چیپست تعبیه شده که بر روی ۱.۹ گیگاهرتز کلاک هستند. این چیپست از پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۰۲ و مودم X10 LTE بهره می برد و از نسل چهارم شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. این چیپست دو کانال برای رم LPDDR4X 1866 MHz دارد و از فلش مموری های UFS 2.1 نیز پشتیبانی می کند.

جدیدترین جیپست رده ممتاز کوال کام اسنپ دراگون ۸۳۵ است که ساختاری ۱۰ نانومتری دارد و در گوشی های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس می توان آن را یافت. همچنین شایعه شده این چیپست در تولید دو گوشی هنوز معرفی نشده اچ تی سی یو ۱۱ و وان پلاس ۵ نیز به کار خواهد رفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید