شاید Qualcomm دو پردازنده دیگر را هم در تاریخ نهم مِه معرفی کند - تکفارس 
شاید Qualcomm دو پردازنده دیگر را هم در تاریخ نهم مِه معرفی کند - تکفارس 

شاید Qualcomm دو پردازنده دیگر را هم در تاریخ نهم مِه معرفی کند

دانیال دهقانی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 23:49
شاید Qualcomm دو پردازنده دیگر را هم در تاریخ نهم مِه معرفی کند - تکفارس 

شاید Qualcomm دو پردازنده دیگر را هم در تاریخ نهم مِه معرفی کند! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

امروز در توییتر Roland Quandt که یک لو دهنده معروف اخبار تکنولوژی است اعلام کرد که کوال کام به جز اسنپ دراگون ۶۶۰ SoC که در تاریخ نهم مِه از آن رونمایی خواهد کرد (در مورد آن بیشتر بخوانید) قرار است دو پردازنده دیگر را هم معرفی کند و این مسئله سر و صدای زیادی به پا کرده است. احتمال دارد که این دو پردازنده اسنپ دراگون ۶۳۰ و اسنپ دراگون ۶۳۵ باشند، که در  اصل نسل جدید پردازنده میان رده ای اسنپ دراگون ۶۲۵ خواهند بود. این پردازنده ۱۴ نانومتری ۸ هسته ARM Cortex A53 دارد که بر روی ۲ گیگاهرتز کلاک شده اند و پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۰۶ نیز در کنار آن قرار دارد.

اگر بخواهیم بر اساس شنیده ها قضاوت کنیم، اسنپ دراگون ۶۳۰ و ۶۳۵ هم طراحی مشابهی خواهند داشت ولی با این تفاوت که سرعت آن ها بر روی ۲.۵ گیگاهرتز کلاک خواهد شد و احتمالاً به شکل مدرن تری توسعه یابند (مثلاً به شکل ۱۰ نانومتری). این باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود. رم آن نیز LPDDR3 RAM خواهد بود، پس یعنی خبری از رم های LPDDR4 RAM نخواهد بود که البته ایراد چندانی هم ندارد به عنوان یک تراشه میان رده ای، چرا که همان نسل گذشته رم ها هم به میزان کافی کم مصرف و سریع هستند.

به طور کلی، اگر همین بهبودها را در نظر بگیریم باز هم خبر خیلی خاص و ویژه ای در راه نیست. ولی به هر حال خوب است که کوال کام هنوز هم تراشه های میان رده ای خود را به روز نگه می دارد. از ظاهر این پردازنده ها پیداست که به خاطر مصرف کم و سرعت بالا و ویژگی هایی چون پخش فیلم های ۴K بسیار به مذاق طرفداران خوش خواهند آمد. هرچقدر هم گوشی های مقرون به صرفه بیشتری با این پردازنده های جدید به بازار عرضه شود، برای مشتریان بهتر خواهد بود.

به هر حال چیزی تا نهم مِه باقی نمانده و شما را در جریان اخبار تکمیلی قرار خواهیم داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.