احتمال ۴۰ درصدی خرید Netflix توسط اپل - تکفارس 
احتمال ۴۰ درصدی خرید Netflix توسط اپل - تکفارس 

احتمال ۴۰ درصدی خرید Netflix توسط اپل

عرفان کرد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 00:43
احتمال ۴۰ درصدی خرید Netflix توسط اپل - تکفارس 

وقتی بر روی ثروت ۲۵۶ میلیارد دلاری نشسته اید ممکن است که همیشه احساس راحتی نکنید. اپل طی یک طرح بازخرید سهام، ۲۱۱ میلیارد دلار از ۲۵۰ دلار تعیین شده را خرج کرد و اکنون ۵۰ میلیارد دلار دیگر به آن افزوده است و مبلغ سرمایه گذاری شده این طرح را به ۳۰۰ میلیارد دلار رساند. در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ اپل توانست ۳.۲ میلیارد دلار به صورت مستقیم و ۷ میلیارد دلار به صورت بازفروش سهام به سهامداران خود بدهد.

برخی از سهامداران و کسانی که مبالغ زیادی را نزد اپل مدیریت می کنند خواهان این هستند که اپل یک خرید بزرگ انجام دهد. جیم سواوا، تحلیلگر سیتی بانک معتقد است که اپل باید از شرایط مالیات حاکم استفاده کند و چنین حرکتی را انجام دهد. در همین گزارش سواوا اهداف مورد نظر و احتمالی اپل را مشخص کرده است که در صدر این هفت نام، نتفلیکس (Netflix) قرار دارد که احتمال خرید آن توسط اپل حدود ۴۰ درصد است. در جایگاه بعدی دیزنی (Disney) قرار دارد که احتمال آن ۲۵ درصد است.

در سایر جایگاه ها نام هایی همچون Activision Blizzard، EA و Tesla دیده می شود که کمتر از ۱۰ درصد شانس خریداری شدن را دارند. سواوا معتقد است که بهترین برنامه ممکن برای اپل، خرید یکی از این شرکت ها و صرف مبلغ باقی مانده بر روی طرح بازخرید سهام است.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید