فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در چین نصف شد - تکفارس 
فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در چین نصف شد - تکفارس 
فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در چین نصف شد - تکفارس 

فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در چین نصف شد

امید بصیری
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 18:16
فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در چین نصف شد - تکفارس 

به نظر می رسد که سامسونگ روند آن چنان موفقی را در بازار چین در پیش ندارد و این را می شود از کاهش فروش گوشی های این شرکت در سه ماهه ی اول سال جاری میلادی دریافت. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

بر طبق گزارش یکی از مراکز تحقیقی در مورد بازار گوشی های هوشمند واقع در هونگ کنگ، فروش گوشی های هوشمند ساخت سامسونگ تا بیش از نصف تمامی محصولات در سه ماهه ی اول سال جاری میلادی در چین نزول کرده است. کارشناسان اصلی ترین دلیل آن را حضور قدرتمند شرکت هایی همچون هواوی (Huawei)، اوپو (OPPO) و ویوو (VIVO) می دانند.

اگر بخواهیم دقیق تر نگاه کنیم، فروش گوشی های هوشمند ساخت سامسونگ در چین تا حدود ۶۰ درصد و در حدود ۳.۵ میلیون واحد گوشی کاهش داشته است. هم چنین سهم سامسونگ از بازار چین نیز با کاهش ۵.۱ درصدی از ۸.۶ درصد به ۳.۳ دهم درصد رسیده است که زنگ هشدار بزرگی برای این غول کره ای به صدا در آورده است.

در مقام مقایسه، فروش محصولات هواوی، اوپو و ویوو به ترتیب با افزایش ۲۵، ۸۱ و ۶۰ درصدی رو به رو بوده اند در حالی که قبلاً سهم آن ها از بازار تنها ۱۹.۷ درصد بوده است.

اوپو و ویوو بیشترین پیشرفت را کرده اند که هواوی نیز در این مسیر در پشت آن ها قرار دارد. این سه کمپانی، پر فروش ترین کمپانی های بازار چین هستند که محصولاتشان بیشتر از محصولات شرکت هایی همچون اپل شیائومی و سامسونگ فروخته است. این صحبت های یکی از کارشناسان حوزه ی بازار گوشی های هوشمند در مورد اوضاع بازار چین بوده است.

فروش فوق العاده ی گوشی های چینی را می توان به قیمت های فوق العاده پایین آن ها به نسبت محصولاتی که ارائه می کنند دانست. یکی دیگر از دلایل سیستم پخش فوق العاده خوب این شرکت ها و همچنین فروش در خرده فروشی های محلی است. گوشی های سامسونگ در عوض گران قیمت تر هستند و تنها توسط مراجع رسمی قابل خریداری.

نظر شما درباره ی این خبر چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید