نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 
نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم)

امید بصیری
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 19:30
نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

یک سال دیگر گذشت و سامسونگ یک پرچم دار جدید از سری اس روانه ی بازار کرد. با افشاگری های که سریع تر از باد به گوش مشتریان می رسیدند بسیاری از مشخصات این گوشی قبل از عرضه ی رسمی آن برای مشتریان مشخص و واضح بود: تغییرات بزرگ و عظیم در طراحی گوشی از جمله ی آن ها بودند. گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + از صفحات نمایش خمیده ی غول پیکری استفاده می کنند و سامسونگ موفق شده صفحات نمایش ۵.۸ و ۶.۲ اینچی این گوشی ها را در بدنه های همان گوشی های سال گذشته جای بدهد و این در حالی که این سایز بدنه برای این صفحات نمایش غول پیکر کمی کوچک به نظر می رسد.

باتری های کوچک تر نیز بار دیگر به مسئله ای برای این گوشی ها تبدیل شده اند درست دو سال بعد از باتری های ضعیف گوشی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج و یک سال پس از فاجعه ای که بر سر گلکسی نوت ۷ پیش آمد. سامسونگ باید پس از مسئله ای که برای گلکسی نوت ۷ پیش آمد بار دیگر خود را به عنوان یکی از غول های قابل اعتماد دنیای گوشی های هوشمند مطرح کند و راه این شرکت برای این مهم دو ابرگوشی جدید این غول کره ای یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + هستند.

اما آیا سامسونگ موفق شده تا با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸+ به این امر تحقق ببخشد؟ آیا سامسونگ موفق شده تا دارندگان گلکسی اس ۷ قبلی که در زمان عرضه ی خود بهترین گوشی بازار بود را متقائد به خرید گلکسی اس ۸ بکند؟ اگر پاسخ این سوال و کلی سوال دیگر برای شما مهم است در ادامه ی این مقاله با من و تک فارس و نقد و بررسی دو گوشی گلکسی اس ۸ و برادر بزرگ ترش یعنی گلکسی اس ۸ + همراه باشید!

عملکرد

نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

عملکرد این گوشی ها همانطور که انتظار داشتیم فوق العاده است. همه چیز کاملاً روان است، نرم افزار ها با سرعت بالایی اجرا می شوند و من هیچ وقت به چیزی که لگ در سیستم تاچ ویز گفته می شود بر نخوردم. البته این که این عملکرد در طول زمان چگونه باقی بماند نیز ملزم به گذشت زمان است اما گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + هنگامی که از درون جعبه بیرون آورده شوند فوق العاده سریع هستند. به هنگام نصب بازی ها البته برخی کندی ها دیده می شد، عملکرد کیبرد بعضی مواقع کند می شد البته این ها تا حدودی در اکثر گوشی ها رواج دارند. مدت زمان طولانی نصب برنامه ها و به روز رسانی ها باعث کندی این گوشی در طول زمان نمی شود.

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + برای بازی کردن گوشی های فوق العاده ای هستند. بازی هایی نظیر آسفالت ۸ و یا مادرن کامبت ۵ بدون هیچ گونه کندی ای اجرا می شوند و من به هیچ وجه شاهد گرم شدن بیش از حد باترین این گوشی به هنگام زمان های طولانی بازی کردن نشدم( بی شک سطح بیشتر این گوشی ها باعث پخش بیشتر گرما شده و البته وجود پردازنده های جدید ۱۰ نانومتری که بسیار در مصرف باتری و ایجاد گرما بهینه هستند باعث کاهش میزان گرمای این گوشی شده اند. گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + می توانند تعداد بسیار زیادی برنامه را در حافظه ی خود نگه دارند و در حالی که سامسونگ در سال های اخیر مشکلاتی را در زمینه ی مالتی تسکینگ گوشی های خود داشت اما به نظر می رسد که موفق شده تا این مشکلات را در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + رفع کند. شاید هم ما به این کندی ها عادت کرده ایم! هر کدام باشد به نظر نمی رسد که با مشکل جدی ای رو به رو باشیم.

حسگر اثر انگشت،  سنسور تشخیص صورت و سنسور اسکنر چشم آیریس

نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + با مجموعه ای از قابلیت های امنیتی عرضه می شوند و در مجموع ۵ راه مختلف برای باز کردن قفل این گوشی وجود دارند( راه های سخت افزاری و نرم افزاری).  اسکنر چشم آیریس پس از عرضه ی ناموفق گلکسی نوت ۷ بار دیگر با ورود گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + به عرصه ی رقابت ها بازگشته است. اسکنر تشخیص صورت نیز برای اولین بار با این گوشی به بازار وارد می شود. بگذارید به سراغ اصل مطلب برویم: اسکنر چشم آیریس فوق العاده دقیق و امن است و حتی در تاریکی شب نیز عملکرد فوق العاده ای دارد. این اسکنر حتی با وجود عینک آفتابی نیز عملکرد مناسبی دارد البته این مسئله بستگی به میزان تاریکی عینک آفتابی شما نیز دارد. شما هنوز باید برای استفاده از اسکنر آیریس گوشی را روشن کنید اما قابلیت جدید گذشتن سریع از صفحه ی اول این پروسه را سریع تر می کند.

قابلیت تشخیص صورت نیز عملکرد بسیار مناسبی دارد و کمی تعجب بر انگیز است که چقدر سریع کار می کند. البته این قابلیت خیلی امن نیست چرا که یک بار موفق شدم با یک عکس آن را گول بزنم و در شرایط نوری ضعیف نیز عملکرد مناسبی ندارد اما مهم ترین ویژگی ها آن سرعت بالای آن است. در مورد اسکنر اثر انگشت نیز باید بگوییم که به نسبت تمام قابلیت های امنیتی در جلوی گوشی عملکرد دقیق تری دارد و حال با قابلیت جدید عملکرد پسیو این گوشی می توانید بدون روشن کردن صفحه نمایش انگشت خود را بر روی حسگر گذاشته تا شروع به اسکن اثر انگشت شما بکند. ما این قابلیت را در دیگر گوشی های سامسونگ نیز دیده بودیم و حال امسال این قابلیت به پرچم دار سال ۲۰۱۷ سامسونگ نیز آورده شده است.

نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

باز هم باید بگوییم که دسترسی به این سنسور برای افراد راست دست کمی سخت است و اکثر مواقع شما لنز دوربین را به جای آن لمس خواهید کرد. البته کسانی که از یک کاور خوب استفاده کنند کمتر با این مشکل مواجه می شوند چرا که بخش های جدایی برای هر کدام از این موارد وجود دارد. حسگر اثر انگشت هم چنین از جسچر (Gesture) های مختلفی نظیر آن چه در گوگل پیکسل ها دیده ایم نیز پشتیبانی می کند پس می توانید با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین بر روی این سنسور به بخش نوتیفیکشن ها دسترسی پیدا کنید.

چیزی که درباره ی این گوشی ها دوست نداشتم این است که سامسونگ اجازه نمی دهد تا قابلیت تشخیص صورت و حسگر آیریس همزمان فعال بمانند. پس اگر در شب دارید از قابلیت تشخیص صورت استفاده می کند و سعی می کنید قفل گوشی را باز کنید، گوشی به صورت خودکار به حسگر آیریس تغییر نمی کند و شما باید از حسگر اثر انگشت برای باز کردن گوشی استفاده کنید. ممکن است که یک به روز رسانی نرم افزاری این مشکل را حل کند اما یکی از دلایل این اقدام ممکن است مصرف بالای باتری در حالت همزمان باشد.

نرم افزار

نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

رابط کاربری استفاده شده بر روی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + کاملاً شبیه به رابط کاربری ای است که بر روی گلکسی نوت ۷ و نسخه ی اندروید ۷ گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج دیده بودیم اما تغییرات جزئی ای از همان لحظه ای که گوشی را روشن کنید دیده می شود. اولین تغییر این است که دسترسی به کشوی برنامه ها از طریق کشیدن به بالا بر روی صفحه ی خانه انجام می شود. البته گزینه ای برای تغییر به حالت قبلی وجود دارد. دوم اینکه گزینه ای وجود دارد تا تمام برنامه ها را بر روی صفحه اصلی بگذارید و کشوی برنامه ها را به کل غیر فعال کنید. این کاری است که اپل و شرکت های چینی سال هاست در حال انجام آن هستند. این قابلیت بر روی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ به صورت یک ویژگی وجود داشت اما بر روی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + به صورت یک قابلیت عادی وجود دارد.

بقیه ی رابط کاربری تقریباً همان چیزی است که بر روی اندروید نوقا دیده بودیم. قابلیت هایی نظیر فیلتر نور آبی، حالت امن, عملکرد و حالت های ذخیره ی باتری تقریبا همان چیز هاست. سامسونگ تصاویر زمینه ی بی کران جدیدی برای این گوشی ها اضافه کرده است تا با صفحات نمایش جدید هماهنگ باشند. همانند دیگر گوشی های گلکسی، قابلیتی وجود دارد تا هنگامی که گوشی را حرکت می دهید والپیپر نیز حرکت کند.

حال بگذارید درباره ی چیزی حرف بزنیم که احتمالاً همه نگران آن هستند، دکمه های راهبری گوشی. برای این که تغییر برای کاربران سامسونگ کمی آسان تر شود، سامسونگ دکمه های فیزیکی را با دکمه های نرم افزاری حساس به فشاری عوض کرده است و شما نیز قابلیت شخصی سازی میزان فشار به این دکمه ها را در اختیار دارید. می خواهید بدانید این به چه دردی می خورد؟ خب، جواب ساده است: این به شما قابلیت این را می دهد تا گوشی را تقریباً به همان روشی که قبلا از قفل باز می کردید، باز کنید در حالی که می توان قابلیتی را تنظیم کرد که دکمه ی خانه همیشه قابل دیدن باشد.

نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

سامسونگ هم چنین به شما اجازه می دهد که ترتیب دکمه های بازگشت و مالتی تسکینگ را تغییر دهید و هم چنین این قابلیت را دارید تا رنگ پشت این دکمه ها را نیز تغییر دهید. متاسفانه به نظر می رسد که هیچ قابلیتی برای تغییر شکل و ظاهر این دکمه ها وجود ندارد بنابراین بدون توجه به تمی که استفاده کنید ظاهر این دکمه ها یکسان باقی می مانند. سامسونگ هم چنین ظاهر آیکون های برنامه های پیش فرض خود را نیز تغییر داده است و به شخصه زیاد با این مطلب موافق نیستم. نرم افزار های این شرکت با نرم افزار های دیگر شرکت ها هماهنگی زیادی ندارد. من معمولاً از تم استفاده نمی کنم اما وجود این مسئله ممکن است من را ترغیب به استفاده بکند.

خب، غیر از این موارد چیز جدید دیگری نیز هست؟! فکر کنم که ویژگی جدید نور لبه ی صفحه یکی از موارد جدید است. این ویژگی در پاسخ به قابلیتی است که هنگام زنگ خوردن گوشی لبه های صفحه نمایش رنگی می شد. حال به هنگامی که نوتیفیکشنی ظاهر شود، رنگ لبه ی گوشی نیز تغییر می کند. وقتی که صفحه نمایش روشن باشد، چهار گوشه ی تصویر نورانی می شود. نگاه کردن به این صفحه نمایش لذت بخش است البته تعداد زیاد نوتیفیکشن ها ممکن است شما را به خاموش کردن این قابلیت ترغیب کند.

نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

یک نکته درباره ی به روز رسانی های نرم افزاری: گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + (یا حداقل نسخه ای که ما در اختیار داشتیم) دیگر گزینه ای برای به روز رسانی نرم افزاری دستی ندارد. البته اگر از گزینه ی جست و جو در بخش تنظیمات استفاده کنید می توانید به آن دسترسی پیدا کنید، اما دیگر این بخش دیگر در بخش تنظیمات وجود ندارد. نکته ی اخر هم این که سامسونگ رابط کاربری گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + را سامسونگ اکسپرینس ۸.۱ می نامد که بر اساس اندروید ۷.۰ بنا شده است و نه اندروید ۷.۱ اما سامسونگ باید به روز رسانی جدیدی را به زودی عرضه کند.

بیسکبی/Bixby

نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

بیسکبی یکی از مهم ترین ویژگی های جدید گلکسی اس ۸ است بنابراین این نکته که بسیاری از ویژگی های این دستیار صوتی هوشمند هنوز در سطح جهانی قابل دسترسی نیستند کمی نا امید کننده است. برای مثال برای ما تنها قابلیت بیسکبی ویژن فعال بود. فشار دادن دکمه ی بیکسبی باعث می شود به صفحه ی خانه ی بیکسبی وارد شوید که اطلاعاتی شبیه آن چه که گوگل نَو دیده می شد می بینید. سامسونگ می گوید که بیکسبی نحوه و الگوی رفتاری شما را یاد می گیرد و به همین طریق اطلاعات مرتبط به شما می دهد. ما نتوانستیم این قابلیت را آن چنان امتحان کنیم اما بی شک در آینده اطلاعات مرتبطی درباره ی آن منتشر خواهیم کرد.

درباره ی قابلیت بیکسبی ویژن باید بگوییم که این قابلیت در بخش دوربین گوشی وجود دارد. از یک شی عکس بگیرید و بیکسبی به صورت اتوماتیک برای محصولات مشابه جست و جو خواهد کرد. اگر آن شی چیزی باشد که بتوانیم بخریم شما لینک هایی برای خرید این محصول در فروشگاه های معتبر خواهید دید. عکس از برج ایفل گرفتید؟! بیسکبی ویژن اطلاعات مرتبطی همچون مناظر و محل هایی برای خوردن مواد غذایی در نزدیکی این برج خواهید دید.

نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

بیسکبی ویژن می تواند مفید باشد اما به این مورد باز می گردد که چقدر به این ویژگی نیاز پیدا کنید. به شخصه زیاد از این قابلیت استفاده نخواهم کرد. نظر من ممکن است هنگامی که ویژگی های بیشتری برای این گوشی عرضه شود تغیر کند اما در حال حاضر و با وجود قابلیت های کنونی بیکسبی آن چنان کاربردی به نظر نمی رسد. به عنوان یک ویژگی بزرگ جدید اما بیکسبی یک شکست بزرگ است اما مطمئناً سامسونگ به زودی ویژگی های جدیدی در این باره ایجاد خواهد کرد.

کیفیت صدا

سامسونگ بالاخره قدم بزرگی به سوی افزایش کیفیت صدای گوشی های خود برداشته است. گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + از سیستم صدای ۳۲ بیتی استفاده می کنند، این بدان معنی است که موسیقی با کیفیتی بیشتری پخش می شود و این مورد هم محسوس است. حجم صدای هدفون ها بسیار بلند است. هدفون های عرضه شده با این گوشی ها که ای کی جی نام دارند به جز در بخش بیس خود عملکرد مناسبی دارند.

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + متاسفانه اسپیکرهای استریو ندارند علی رغم تمام شایعاتی که در این مورد وجود داشتند. اسپیکر تکی موجود بر روی این گوشی در قسمت پایینی و در کنار پورت یو اس بی تایپ سی قرار دارد که این بدان معنی است که به هنگام بازی کردن و دیدن ویدئو ها می توانید به آسانی جلوی این اسپیکر را بگیرید. اگرچه سامسونگ موفق شده تا صدای این اسپیکر ها را بیشتر کند. کسانی که به دنبال کیفیت صدایی در حد اسپیکر های استریو هستند مسلماً راضی نخواهند شد اما کیفیت کلی صدای این گوشی ها مسلماً بهتر از تمامی گوشی های قبلی سری گلکسی اس است.

همانند هر گوشی دیگری از سوی سامسونگ، پخش کننده ی موزیک خود سامسونگ را باید از گوگل پلی و یا گلکسی اپ استور دانلود کنید و موزیک پلیر پیش فرض موزیک پلیر خود گوگل است. هیچ گونه رادیویی در این گوشی وجود ندارد( نه که ما انتظار داشتیم این مورد به سری گلکسی اس باز گردد). در زمینه ی تماس های صوتی، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + عملکرد فوق العاده خوبی دارند. صداها در هر دو سو عملکرد خوبی دارند.

باتری

نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

گلکسی اس ۸ + از یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر بر ساعتی استفاده می شود که همانند آن مقداری است که در گلکسی نوت ۷ داشتیم و البته ۱۰۰ میلی آمپر بر ساعت کم تر از گلکسی اس ۷ اج است. اما گلکسی اس ۸ + صفحه نمایشی نیم اینچ بزرگ تر از گلکسی اس ۷ اج دارد در حالی که گلکسی اس ۸ باتری ای ۳۰۰۰ میلی آمپر بر ساعتی دارد که به نسبت گلکسی اس ۷ مقدار یکسانی رشد داشته است.

خب، در اولین بار شارژ کردن، من از گوشی به همان طریق معمول استفاده کردم به این معنی که گوشی در حالت وای فای بوده و برخی مواقع از اینترنت گوشی استفاده شده است. در این حالت در بعد از ظهر حدود ۳۵ درصد شارژ باقی مانده بود. این مسئله با توجه به میزان بزرگ تر صفحه نمایش گوشی بسیار خوب به نظر می رسد.

نقد و بررسی گلکسی S8 و گلکسی S8 +: سامسونگ آینده را ناقص به ما می دهد(بخش دوم) - تکفارس 

در دومین بار شارژ کردن، من دو بازی را در حالت وای فای دانلود کردم و در بقیه ی روز در حالت اینترنت گوشی از آن استفاده کردم. حدود ۳ ساعت از گوشی کامل استفاده کردم و در نهایت نیز حدود ۷ درصد از شارژ گوشی برایم باقی مانده بود. این مورد زیاد خوب نیست و شما باید از یک شارژر همراه استفاده کنید علی الخصوص اگر از نسخه های دو سیم کارته ی این گوشی استفاده می کنید.

نسخه ی کوچک تر یعنی گلکسی اس ۸ نیز عملکرد آن چنان مناسبی ندارد. حدود ۳.۵ ساعت به صورت ممتد از این گوشی استفاده کردم تا شارژ گوشی به حد خاموش شدن برسد.

چیزی که این شرایط را بدتر می کند این است که این مصرف باتری برای حالت فول اچ دی + است و در بالاترین رزولوشن تصویر نیست. افرادی که از گلکسی اس ۷ اج به این گوشی هجرت کنند میزان باتری کم تر را مشاهده خواهند کرد. ما فکر می کنیم که این مورد برای گوشی ای با این مبلغ بالا کمی نا عادلانه است و مشتریان در اکثر موارد به شارژر نیاز پیدا می کنند. درست است که شارژ بی سیم سریع می تواند کار شما را راه بیاندازد اما این گونه قابلیت ها باید به عنوان ویژگی های اضافی در اختیار مشتریان قرار بگیرند.

اگر شما نگاهی به گوشی های سری گلکسی ای بیاندازید، آن ها تقریباً بیش از یک روز شارژدهی می کنند و قیمت آن ها نیز بسیار معقول تر است. درست است که پرچم داران قدرت بیشتری دارند و برای این قدرت بیشتر انرژی بیشتر نیز مورد نیاز است اما برچسب قیمت های موجود بر روی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + باعث می شود که فکر کنیم این گوشی ها شایسته ی میزان شارژدهی بالاتری هستند.

جمع بندی

آخرین پرچم دار سامسونگ گوشی فوق العاده ای است اگرچه مشکلات سخت افزاری ای دارد که بعد از گلکسی اس ۷ و گلکسی نوت ۷ انتظار آن ها را نداشتیم. حسگر اثر انگشت و دکمه ی مخصوص دستیار صوتی سامسونگ در مکان های نامناسب و عجیبی قرار گرفته اند و بیکسبی نیز در حال حاضر برای بسیاری ناکارآمد است چرا که از زبان های بسیار کمی پشتیبانی می کند.

این گوشی ها نکات مثبت بسیار زیادی نیز دارند. طراحی آن ها فوق العاده است، صفحات نمایش بی نظیری در میان تمامی گوشی ها دارند و دوربین های گوشی نیز بهترین های بازار هستند( دوربین مخصوص عکس برداری سلفی در تعریف نمی گنجد). نرم افزار این گوشی با قابلیت های جدید و خوبی همراه شده است و دکمه های راهبری تعبیه شده داخل صفحه نمایش با بسیاری از شخصی سازی ها عملکرد فوق العاده ای دارند!

در مجموع گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ + گوشی های فوق العاده خوبی هستند اما همین ها اولین گوشی های سری گلکسی اس هستند که به ما حس دوگانه ای داده اند. میزان شارژ باتری علی الخصوص مسئله ای است که این گوشی ها را از رسیدن به پتانسیل واقعی شان باز می دارد و محدودیت های دستیار صوتی جدید سامسونگ نیز در این راه به میزان شارژ باتری کمک می کند. مگر می شود گوشی تلفن هوشمندی که بیش از ۸۰۰ یورو قیمت دارد نتواند تا ۴ ساعت ممتد شارژدهی کند؟

اگر شما یکی از دو گوشی گلکسی اس ۶ و یا گلکسی اس ۶ اج را دارید می توانید و بهتر است که گوشی خود را به گلکسی اس ۸ و یا گلکسی اس ۸ + را به روز رسانی کنید. اما اگر از گوشی های گلکسی نوت ۵، گلکسی اس ۶ اج، گلکسی اس ۷ و یا گلکسی اس ۷ اج را دارید می توانید دست نگه دارید تا گلکسی نوت ۸ نیز به بازار بیاید.

نقاط مثبت:

طراحی فوق العاده

صفحه نمایش زیبا و کم نظیر

دوربین های پیشرفته

دکمه های روی صفحه نمایش

عملکرد بسیار عالی

بیشتر شدن کیفیت صوتی گوشی

گواهی آی پی ۶۸ و مقاومت در برابر نفوذ آب

اسکنر چشم آیریس عملکرد فوق العاده خوبی دارد حتی با وجود عینک آفتابی

قابلیت تشخیص صورت فوق العاده سریع است

نقاط ضعف

شارژدهی متوسط

محل قرارگیری سنسور اثر انگشت مناسب نیست

دکمه مخصوص دستیار صوتی سامسونگ آزاردهنده است

بیکسبی محدودیت های زیادی دارد

حسگر آیریس و تشخیص چهره همزمان کار نمی کنند

نسبت تصویر ۱۸:۵:۹ عجیب است

گلکسی اس ۸ + برای برخی بیش از حد دراز است

مشخصات کلی

  • تعداد سیم کارت دو سیم کارت
  • قطع سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
  • ابعاد ۸ × ۶۸.۱ × ۱۴۸.۹ میلی‌متر
  • وزن ۱۴۹ گرم
  • ساختار بدنه مجهز به حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor) فلز و شیشه (محافظ گوریلا گلس ۵ روی قاب پشتی) کاربرد شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه‌ی جانبی دارای گواهینامه IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱.۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه
  • ویژگی‌های خاص مجهز به حس‌گر اثرانگشت، مقاوم در برابر آب، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی

پردازنده

  • تراشه Exynos 8895 Octa Chipset
  • پردازنده‌ی مرکزی Quad-Core + Quad-Core CPU
  • نوع پردازنده ۶۴ بیت
  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی ۲.۳ و ۱.۷ گیگاهرتز
  • پردازنده‌ی گرافیکی Mali G71 MP20 GPU

حافظه

  • حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
  • مقدار RAM ۴ گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه ۲۵۶ گیگابایت

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی
  • صفحه نمایش لمسی
  • نوع OLED
  • فناوری Super AMOLED
  • اندازه ۵.۸اینچ
  • رزولوشن ۲۹۶۰ × ۱۴۴۰
  • تراکم پیکسلی ۵۷۰ پیکسل بر هر اینچ
  • تعداد رنگ ۱۶ میلیون رنگ
  • محافظت Corning Gorilla Glass 5
  • سایر قابلیت‌ها قابلیت دریافت تا ۱۰ لمس همزمان مجهز به نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) مجهز به فن آوری سنجش فشار لمس (۳D Touch) (در کلید خانه)

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی ۲G، ۳G، ۴G
  • شبکه ۲G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
  • شبکه ۳G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 HSPA با سرعت دانلود ۴۲.۲ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵.۷۶ مگابیت بر ثانیه
  • شبکه ۴G LTE LTE از نوع Cat16 با سرعت دانلود ۱۰۲۴ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه
  • فن‌آوری‌های ارتباطی EDGE، GPRS، NFC، Wi-Fi، بلوتوث
  • Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac Dual-band, Wi-Fi Direct, Hotspot
  • بلوتوث نسخه‌ ۵.۰ A2DP, LE, apt-X
  • فن‌آوری مکان‌یابی A-GPS، Beidou|BDS، GALILEO، GLONASS
  • درگاه ارتباطی USB Type-C 1.0

دوربین

  • دوربین
  • رزولوشن عکس ۱۲.۰ مگاپیکسل
  • فوکوس اتوماتیک Phase Detection
  • فلش LED
  • فیلمبرداری رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۲۱۶۰p@30FPS) رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@60FPS)
  • سایر قابلیت‌های دوربین دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.7 فاصله کنونی لنز ۲۶ میلی‌متر (Focus Length 26 mm) سایز سنسور ۱/۲.۵ اینچ (”Sensor Size 1/2.5) ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز ۱.۴ میکرومتر (۱.۴µm Pixel Size) قابلیت عکاسی با رزولوشن ۹ مگاپیکسل و فیلمبرداری ۴K همزمان (Simultaneous HD video and image recording) مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization) قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging) قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus) قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection) قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) قابلیت عکاسی HDR اتوماتیک قابلیت فیلمبرداری HDR قابلیت فیلمبردارای هم‌زمان با هر دو دوربین (Dual-video Recording)
  • دوربین سلفی دارای سنسور با رزولوشن ۸ مگاپیکسل مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک (Autofocus) دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.7 قابلیت استفاده از هر دو دوربین در هنگام مکالمه تصویری (Dual Video Call) قابلیت عکاسی HDR اتوماتیک فیلمبرداری با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۴۴۰p@30FPS)

صدا

  • بلندگو
  • جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

امکانات نرم افزاری

  • سیستم عامل Android
  • نسخه سیستم عامل Nougat 7.0
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • منوی فارسی
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری MMS، ایمیل، برنامه ویرایش عکس، سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube، قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی، قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF، مرورگر HTML5
  • دفترچه تلفن با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
  • موسیقی eAAC، Flac، MP3، WAV
  • ویدیو DivX، H.265، MP4، XviD
  • ضبط صدا

سایر مشخصات

  • حس‌گرها اثرانگشت (FingerPrint)، ژیروسکوپ (Gyro)، سنجش اکسیژن خون (SPO2)، شتاب‌سنج (Accelerometer)، شمارنده ضربان قلب (Heart Rate)، عنبیه چشم (Iris Scanner)، فشارسنج (Barometer)، قطب‌نما (Compass)، مجاورت (Proximity)
  • باتری قابل تعویض
  • مشخصات باتری باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • سایر قابلیت‌ها قابلیت شارژ سریع باتری (Fast Battery Charging) دارای سیستم پرداخت سامسونگ (Samsung Pay) پشتیبانی از شبکه‌ی بی‌سیم ANT+ مجهز به دستیار صوتی سامسونگ (Bixby voice assistant) قابلیت پشتیبانی از Samsung Dex به منظور نمایش محتویات گوشی بر روی دکس ‌تاپ مجهز به رابط کاربری Samsung TouchWiz UI خروجی صدا با کیفیت ۳۲بیت/ ۳۸۴کیلوهرتز قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic) به همراه پک هدیه شامل Stand Wireless Charger، Clear Backcover For S8، Screen Protector
  • اقلام همراه گوشی پایه شارژ بی‌سیم، دفترچه‌ راهنما، شارژر، محافظ صفحه نمایش، کابل USB، کاور

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.