ساعت هوشمند اپل می تواند از بروز مشکلات قلبی جلوگیری کند - تکفارس 
ساعت هوشمند اپل می تواند از بروز مشکلات قلبی جلوگیری کند - تکفارس 

ساعت هوشمند اپل می تواند از بروز مشکلات قلبی جلوگیری کند

عرفان کرد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 01:24
ساعت هوشمند اپل می تواند از بروز مشکلات قلبی جلوگیری کند - تکفارس 

با وجود تعداد زیادی ساعت هوشمند در بازار، ساعت هوشمند اپل، Apple Watch، قطعا محبوبترین و پرفروش ترین محصول در بازار است؛ دلیل این موضوع هم مشخص است. ساعت هوشمند اپل هم طرح زیبایی دارد و هم به خوبی فعالیت های ورزشی شما را کنترل می کند. تحقیقات نشان می دهند که ساعت هوشمند Apple Watch می تواند نوعی ریتم خطرناک ضربان قلب را خیلی زود تشخیص دهد و در این حالت کار یک پزشک را انجام می دهد.

بنا بر تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو و با استفاده از اپلیکیشنی به نام Cardiogram، ساعت هوشمند اپل به صورت دقیق میتواند نوعی ضربان قلب نامرتبط با نام AF را تشخیص دهد. محققان اپلیکیشن Cardiogram را با الگوریتم خاصی طراحی کردند تا به صورت دقیق ضربان قلب را بررسی کند. آن ها همچنین ۶۱۵۸ ساعت هوشمند اپل را امتحان کردند و به بررسی نتایج پرداختند.

طبق نتایج اپلیکیشن Cardiogram و ساعت هوشمند اپل در ۹۷% شرایط مطابقت کامل داشتند. این نوع ضربان قلب ناموفق دلیل یک چهارم سکته های قلبی می باشد اما در دو سوم مواقع میتوان را آن را با دارو های نسبتا ارزان کنترل کرد. به همین دلیل محققان معتقدند که استفاده از این ساعت می تواند برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی استفاده شود.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید