شاید گوگل دسترسی گوشی های روت شده به برخی اپلیکیشن ها را محدود کند! - تکفارس 
شاید گوگل دسترسی گوشی های روت شده به برخی اپلیکیشن ها را محدود کند! - تکفارس 

شاید گوگل دسترسی گوشی های روت شده به برخی اپلیکیشن ها را محدود کند!

دانیال دهقانی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 17:55
شاید گوگل دسترسی گوشی های روت شده به برخی اپلیکیشن ها را محدود کند! - تکفارس 

شاید گوگل دسترسی گوشی های روت شده به برخی اپلیکیشن ها را محدود کند! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

چند روز پیش نسخه جدید اپلیکیشن نت فلیکس (Netflix) برای اندروید عرضه شد و در کمال تعجب، افرادی که گوشی های روت شده داشتند نمی توانستند آن را از گوگل پلی دریافت کنند. خود اپلیکیشن البته روی گوشی های روت شده قابل استفاده است، ولی هنگام دانلود از گوگل پلی با اخطار “عدم تطابق” مواجه می شوید که بعداً هم در توضیحات اپلیکیشن آمده که ورژن ۵.۰ اپلیکیشن نت فلیکس فقط با گوشی های اندرویدی تائید شده توسط گوگل که از نیازمندی های اندروید بهره مند هستند کار می کند.

خبر بد این است که این تغییر انجام شده در اپلیکیشن نت فلیکس، شاید منجر به آن شود که در آینده اپلیکیشن های دیگری نیز همین راه را در پیش بگیرند و برای گوشی های روت شده در دسترس نباشند. بخش “Device” که جدیداً به گوگل پلی اضافه شده به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا انتخاب کنند که اپلیکیشن شان در دسترس کاربرانی که از گوشی های روت شده استفاده می کنند نیز باشد یا خیر.

افرادی که در این زمینه فعالیت دارند اما می توانند خوشحال باشند زیرا دیگر اپلیکیشن ها از طریق گوگل پلی فقط در دسترس نیست، چرا که می توان فایل های apk را همچنان روی گوشی نصب کرد. این تغییرات البته می تواند نتایج مثبتی مثل بالا رفتن امنیت را با خود به همراه داشته باشند، ولی نباید این نکته را هم از یاد برد که متاسفانه ممکن است این تغییرات برخی از مردم را در تنگنا قرار دهد.

آیا شما از یک گوشی روت شده استفاده می کنید؟ به نظر شما اعمال این تغییر در گوگل پلی حرکت مثبتی بوده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید