گلکسی نوت ۸ و دوربین دو تایی ۱۲+۱۳ - تکفارس 
گلکسی نوت ۸ و دوربین دو تایی ۱۲+۱۳ - تکفارس 

گلکسی نوت ۸ و دوربین دو تایی ۱۲+۱۳

امید بصیری
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 19:07
گلکسی نوت ۸ و دوربین دو تایی ۱۲+۱۳ - تکفارس 

به نظر می رسد که پرچم دار جدید گوشی های سامسونگ از سری نوت قرار است که با دو دوربین ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی دوتایی و هم چنین قابلیت زوم اپتیکال تا ۳ برابر عرضه شود. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

بسیاری از برند های مشهور تولید گوشی های هوشمند راه خود برای استفاده از دوربین های دوتایی در گوشی های هوشمند پرچم دار خود را هموار کرده اند. راه های مختلفی برای استفاده از دوربین های دو تایی در گوشی های هوشمند وجود دارد اما اپل با استفاده از یک لنز پهن یا واید (Wide) و یک لنز تله فوتو (Tele Photo) در پرچم دار جدید خود آیفون ۷ پلاس استفاده از دوربین های دوتایی در گوشی های هوشمند را به مرحله ی جدیدی برد. حال یک گزارش جدید ادعا می کند که سامسونگ در پرچم دار جدید خود از همچین ترکیبی استفاده خواهد کرد.

بر طبق گزارش های متعدد سامسونگ قصد دارد تا در نسل بعدی گلکسی نوت ۸ از دوربین های دو تایی استفاده کند. این شرکت بر طبق گزارشات قرار بود تا در گلکسی اس ۸ نیز از دوربین های دوتایی استفاده کند اما به دلیل برخی مشکلات در تولید و عرضه این پروژه را متوقف کرد.

” اگرچه سامسونگ به طور رسمی استفاده از دوربین های دوتایی در گلکسی اس ۸ را تایید نکرد اما با توجه به اینکه این دوربین ها هوش را از سر بازدیدکنندگان مراسم کنفرانس جهانی موبایل بردند باید انتظار داشت که این ویژگی به یک استاندارد تبدیل شود.”

این صحبت های پارک کانگ هو یک کارشناس حوزه ی موبایل است.

بر طبق گزارشات متخصصین این صنعت، گلکسی نوت ۸ از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز پهن یا واید و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو بهره خواهد برد که به این گوشی اجازه ی زوم اپتیکال تا ۳ برابر را خواهد داد. ما تا کنون تعداد زیادی از نمونه های اولیه از گوشی های سامسونگ با دوربین های دوتایی را دیده ایم.

برند های چینی نظیر هوآوی، اوپو و ویوو از هم اکنون استفاده از دوربین های دو تایی را آغاز کرده اند. بر طبق گزارش CounterPoint Research از هونگ کنگ، پرفروش ترین گوشی های رده بالای سه ماهه ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی از دوربین های دوگانه بهره می بردند. از این گوشی ها می توان به آیفون ۷ پلاس، هواوی میت ۹، هواوی میت ۹ پرو و ویوو اکس پلی ۶ اشاره کرد. نوکیا نیز اعلام کرده که قصد دارد یک گوشی رده بالا با دوربین دوتایی روانه ی بازار کند. گوشی مورد انتظار وان پلاس ۵ نیز احتمالا از یک دوربین دو تایی بهره خواهد برد.

سامسونگ الکترو مکانیکس (Samsung Electro Mechanics) و ال جی اینوتک (LG innotek)، تولید کننده های سنسور های دوربین های گوشی های هوشمند ساخت سامسونگ و ال جی، احتمالاً مسئولیت تولید دوربین های دو گانه ی این گوشی ها را به عهده خواهند داشت. ال جی اینووتک که دوربین های دو گانه ی محصولات اپل و هوآوی را نیز تولید می کنند با افزایش فروشی ۱۰۰ درصدی مواجه شد که درآمد های این شرکت را به ۸۲۷ میلیون دلار رساند. احتمال می رود که این شرکت مسئولیت تولید دوربین های دوگانه ی گوشی آیفون ۸ با قابلیت تشخیص چهره را نیز بر عهده بگیرد.

برای رقابت با ال جی، سامسونگ الکترو مکانیکس بعد از شکست در تولید گاکسی نوت ۷، در سه ماهه ی پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی دوربین های خود را به اوپو، ویوو و شیائومی عرضه کرد. انتظار می رود تا با عرضه ی گلکسی نوت ۸ در چند ماهه ی آینده این شرکت با افزایش فروش خوبی مواجه شود. یک شرکت تحلیل اطلاعات حوزه ی دنیای گوشی های هوشمند با نام  نمشسئی از ژاپن اعلام کرد که افزایش ۵ درصدی فروش دوربین های دوتایی مخصوص گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۶ به ۳۴ درصد تا سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید