تبلت های سامسونگ، آیپد های اپل را به جایگاه دوم راندند - تکفارس 
تبلت های سامسونگ، آیپد های اپل را به جایگاه دوم راندند - تکفارس 

تبلت های سامسونگ، آیپد های اپل را به جایگاه دوم راندند

امید بصیری
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 16:51
تبلت های سامسونگ، آیپد های اپل را به جایگاه دوم راندند - تکفارس 

به نظر می رسد که تبلت های سامسونگ جایگاه بهتری نسبت به آیپد های اپل در غرب اروپا داشته باشند. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

بررسی ها از بازار توسط شرکت IDC در گزارشی جدید بررسی بخش غربی اروپا در زمینه ی تبلت ها را مورد هدف قرار داده است. بازار دنیای تبلت ها در این مدت کاهش حدود ۱.۷ درصدی سال به سال را تجربه کرده اند. با در نظر گرفتن این که تبلت های اندرویدی عمده هدف بازار بوده اند باید گفت که حدود ۷.۱ میلیون تبلت در این مدت به فروش رفته اند.

سامسونگ یکی از بزرگ ترین پیشرفت ها در این بازار به نسبت سال به سال را داشته است. این شرکت نه تنها افزایش فروش داشت بلکه تبلت های این شرکت آی پد های رقیب اصلی سامسونگ یعنی اپل را نیز به جایگاه دوم راندند و سامسونگ را به پر فروش ترین تولید کننده تبلت ها در غرب اروپا در سه ماهه ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی تبدیل کردند.

اطلاعات مختلف نشان می دهند که سامسونگ حدود ۱.۸۹ میلیون تبلت را در سه ماهه ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی فروخته است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱.۶ میلیون تبلت فروخته بود با افزایش ۳۰۰ هزار عددی مواجه شده است. این شرکت حالا حدود ۲۶.۵ درصد از بازار غرب اروپا را در اختیار دارد که رشد ۱۷.۹ درصدی سال به سال را نشان می دهد.

از سوی دیگر اما اپل حدود ۱.۵۴ میلیون دستگاه آی پد را به فروش رساند که در مقایسه با سال گذشته که حدود ۱.۷۴ میلیون دستگاه را به فروش رسانده بود با کاهش ۲۰۰ هزار عددی مواجه شده است. این شرکت در حال حاضر حدود ۲۱.۷ درصد از کل بازار غرب اروپا را در اختیار دارد که کاهش ۱۱.۵ درصدی سال به سال را نشان می دهد.

این گزارش یک نکته ی کلیدی دیگر را هم نشان می دهد و آن هم اینکه آی پد حدود ۵۰ درصد از فروش تبلت های بالای ۶۰۰ دلار را در اختیار دارد. این نشان می دهد که مشتریان اروپای غربی ای که قصد خرید یک تبلت گران قیمت و رده بالا را داشته باشند به آیپد بیش از سایر تبلت ها روی خوش نشان می دهند.

در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.