تغییر واحد پولی اپ استور از یورو و دلار به واحد های پولی ۹ کشور مختلف - تکفارس 
تغییر واحد پولی اپ استور از یورو و دلار به واحد های پولی ۹ کشور مختلف - تکفارس 

تغییر واحد پولی اپ استور از یورو و دلار به واحد های پولی ۹ کشور مختلف

عرفان کرد
۴ خرداد ۱۳۹۶ - 16:24
تغییر واحد پولی اپ استور از یورو و دلار به واحد های پولی ۹ کشور مختلف - تکفارس 

اپل واحد پولی نه مارکت خارجی مختلف را از دلار آمریکا و یورو به واحد پولی محلی تغییر داد. به عنوان مثال کاربران لهستانی iOS زین پس می توانند به جای یورو، از واحد پولی محلیشان، یعنی زلوتی، استفاده کنند. این تغییر علاوه بر اپ استور، در خصوص فروشگاه iBooks و iTunes نیز صدق می کند و به زودی برای خرید اشتراک سرویس هایی همچون iCloud  و Apple Music نیز استفاده خواهد شد.

در بازار فارکس (Forex) هر یورو معادل ۴.۱۷ زلوتی لهستان می باشد. اپل به کاربرانش قیمت معادل ارزانتر ۴ زلوتی به ازای هر یورو را پیشنهاد داده است. البته در اپ استور عکس این موضوع اتفاق می افتد و هر یورو با مبلغ ۴.۵۸ زلوتی محاسبه می شود. در واقع کاربران اپ استور لهستان، باید ۱۰ درصد هزینه اضافی بپردازند.

علاوه بر لهستان، کشور های بلغارستان، جمهوری چک، مجارستان و رومانی نیز با تغییر واحد پولی مورد استفاده توسط اپل مواجه شده اند. کشور های شیلی، کلمبیا، کرواسی و پرو نیز می توانند از این به بعد به جای دلار آمریکا از واحد های پولی محلی استفاده کنند.

اپل اعلام کرده است که پس از تغییر واحد پولی مورد استفاده در اپ استور، حقوق توسعه دهندگان اپلیکیشن ها با واحد پولی محلی پرداخت خواهد شد. اپل دلیل این تغییر واحد پولی را رسما اعلام نکرده است اما آن ها فکر می کنند که تغییر واحد پولی به کاربران یک کشور این امکان را می دهد تا راحت تر اپلییشن ها یا سرویس های اشتراکی را خریداری کنند.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.