سامسونگ این هفته اولین صفحه نمایش بسط یافتنی جهان را معرفی می کند - تکفارس 
سامسونگ این هفته اولین صفحه نمایش بسط یافتنی جهان را معرفی می کند - تکفارس 

سامسونگ این هفته اولین صفحه نمایش بسط یافتنی جهان را معرفی می کند

امید بصیری
۵ خرداد ۱۳۹۶ - 10:00
سامسونگ این هفته اولین صفحه نمایش بسط یافتنی جهان را معرفی می کند - تکفارس 

هفته ی صفحه نمایش ها، رویدادی است که شما شاید بخواهید در یادتان نگه دارید، چرا که بسیاری از تولید کننده های صفحات نمایش آخرین اختراعات خود در زمینه ی صفحات نمایش را در طی این هفته در کالیفورنیا به معرض نمایش می گذارند. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

بخش صفحه نمایش سامسونگ احتمالاً بزرگ ترین سورپرایز را برای دوست داران این حوزه خواهد داشت چرا که احتمالاً این شرکت در این مراسم از اولین صفحه نمایش بسط یافتنی OLED جهان رونمایی خواهد کرد. بر طبق گزارش رسانه های کره ای که اولین بار آن ها از این اتفاق پرده برداری کردند، این صفحه نمایش بسط یافتنی، ” پیشرفته ترین صفحه نمایش خمیده ی دنیا” در زمان معرفی خواهد بود.

یک صفحه نمایش ۹.۱ اینچی که از ۲ طرف خم می شود

این پنل خاص که قرار است در روز پنج شنبه در هفته ی صفحه نمایش معرفی شود یک پنل ۹.۱ اینچی است که می تواند تا ۱۲ می متر( حدود ۰.۴۷ اینچ) به هر دو ۲ سو خم شود در حالی که رزولوشن بالای خود را نیز حفظ می کند.

در نگاه اول شاید این مسئله یک جهش و اتفاق بزرگ به نظر نرسد اما ما باید در یاد داشته باشیم که این تکنولوژی در حال حاضر در مراحل اولیه ی توسعه ی خود است و بی شک در آینده ای نه چندان دور کامل می شود. در حال حاضر شاید کمی زود باشد که بگوییم گوشی های هوشمند نیز این تکنولوژی استفاده خواهند کرد و یا نه.

یکی از کارکنان سامسونگ دیسپلی / Samsung Display توضیح داده که این صفحه نمایش خمیده تا چه حد پیشرفته است:” در حالی که صفحات نمایش قابل انعطاف OLED کنونی قابلیت این را دارند که به یک سو خم شوند، این صفحه نمایش اولد قابلیت این را دارد تا در هر دو جهت و به سمت بالا یا پایین خم شود.

استفاده از این صفحه نمایش را می توان به حوزه ی اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، صنعت اتوموبیل و یا ابزار آلات قابل پوشیدن مرتبط دانست.

صفحات نمایش رده بالای سامسونگ که امید واریم آن ها بر روی گوشی های هوشمند نیز ببینیم

صفحات نمایش قابل بسط دادن ممکن است در وحله ی اول بسیار جالب به نظر برسند اما بگذارید با واقعیت رو به رو شویم، به نظر نمی رسد که این تکنولوژی در آینده ای نزدیک برای تولید انبوه در دسترس باشد. اگرچه کورا هرالد اشاره به دو نوع پنل صفحه نمایش سامسونگی دیگر می کند که به زودی می توانند در حوزه ی دنیای گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرند.

یک پنل بدون شیشه ی اولد ۳ بعدی بر طبق گزارشات در این رویداد خواهد بود. صفحه نمایش ۵.۰۹ اینچی این محصول می تواند برای استفاده در محتوای واقعیت مجازی و بهبود قابلیت های چند رسانه ای مفید باشد و هم چنین می تواند پرتره ی اشیای واقعی را در پنل نشان دهدکه با توجه به محل ایستادن بیننده تغییر می کنند.

مورد دیگر نیز به وجود یک صفحه نمایش ۱.۹۶ اینچی با رزولوشن اولترا های و پنل ال سی دی است. با وجود رزولوشن ۳۸۴۰ * ۲۱۶۰ این صفحه نمایش، میزان تراکم پیکسلی این محصول به رقم باورنکردنی ۲۲۵۰ پی پی آی (PPI) می رسد. برای مقایسه باید بگوییم که جدید ترین پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ تراکم پیکسلی ۵۷۰ پی پی آی بر اینچ را دارد.

نرم افزار های مورد استفاده و مخصوص این صفحات نمایش بی شک مربوط به حوزه ی واقعیت مجازی خواند بود اما پیشرفت های عظیم در بخش باتری گوشی های هوشمند نیز برای امکان استفاده از این صفحات نمایش ضروری است. چرا که میزان مصرف باتری این صفحات نمایش به طرز غیر قابل باوری بالا خواهد رفت.

نظر شما درباره ی این خبر چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.