آیفون ۸ و عدم وجود دکمه ی Home - تکفارس 
آیفون ۸ و عدم وجود دکمه ی Home - تکفارس 
آیفون ۸ و عدم وجود دکمه ی Home - تکفارس 

آیفون ۸ و عدم وجود دکمه ی Home

سارا کاویانی
۵ خرداد ۱۳۹۶ - 18:45
آیفون ۸ و عدم وجود دکمه ی Home - تکفارس 

دکمه هوم دایره ای،  از زمانی که آیفون بوجود آمد تا به حال جز طراحی اصلی آن بوده است. اگر چه، طبق شایعه هایی که از چین نشات می‌گیرد، در آیفون بعدی دکمه هوم وجود نخواهد داشت.

به گزارش دیجی تایمز، خبرگذاری چینی زبان، نشریه روزانه اقتصادی (EDN)، ادعا می‌کند که آیفون ۸، دیگر دکمه هوم نخواهد داشت. این نشریه این اطلاعات را از یکی از تولید کننده های کلیدی اپل – کمپانی تایوانی سازنده مواد نیمه رسانا (TSMC) بدست آورده است. کمپانی های تایوانی بعضی از چیپ ست های اپل را تولید می‌کنند، همچنین طبق شایعه ها، این موضوع از زمان تولید چیپ جدید A11 برای کمپانی بزرگ کوپرتینو شروع شده است.

چنانچه فکر می‌کنید که اپل روش سامسونگ را انتخاب می‌کند و شناساگر اثر انگشت خود را به پشت گوشی منتقل می‌کند، نگران نباشید! طبق نشریه EDN، آیفون ۸ از تکنولوژی بهره خواهد برد که انتظار می‌رفت در گلکسی اس ۸ به کار رود، به نام شناساگر اثر انگشت نوری، که زیر صفحه نمایش تعبیه خواهد شد. انتظار می‌رود بخش مشابه از صفحه نمایش نیز دکمه هوم مجازی قرار بگیرد، پس همچنان عملکرد دکمه هوم اصلی در آیفون بعدی وجود خواهد داشت. اگرطبق شایعه ها اپل همچنان بدنبال طراحی تمام صفحه برای نسل بعدی گوشی های هوشمند خود باشد، تمام این تغییرات ضروری خواهد بود.

اگر این گزارش درست باشد، آیفون بعدی همچنین با سنسور مادون قرمز می‌آید تا عملکرد دوربین را بهبود بخشد و پشتیابی  بهتری از ویژگی واقعیت افزوده در اختیار کاربران قرار دهد.

واقعیت افزوده  یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS  می‌باشد ایجاد می‌شود.

گفته می‌شود ایسوس نیز گوشی به نام  ZenFone AR با تکنولوژی واقعیت افزوده در نیمه دوم سال ۲۰۱۷۷ به بازار روانه خواهد کرد.

به نقل از نشریه  EDN، تغییرات شامل صفحه نمایش نیز می‌شود، در حالی که نسبت ابعادی آن از ۹ به ۱۶ کلاسیک به ۹ به ۱۸.۵ تغییر خواهد کرد، که مشابه نسبت ابعادی آخرین پرچم دار سامسونگ می‌باشد.

البته باز هم پیشنهاد می‌دهیم  که فعلا این شایعه ها را جدی نگیرید، اگر چه که زمانی که صحبت از چنین خبر هایی می‌شود، هر دو منبع DigiTimes و نشریه EDN در مواقعی گزارش های درستی نیز داشته اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید