اپل در حال توسعه تراشه جدید مخصوص هوش مصنوعی - تکفارس 
اپل در حال توسعه تراشه جدید مخصوص هوش مصنوعی - تکفارس 

اپل در حال توسعه تراشه جدید مخصوص هوش مصنوعی

عرفان کرد
۶ خرداد ۱۳۹۶ - 19:34
اپل در حال توسعه تراشه جدید مخصوص هوش مصنوعی - تکفارس 

طبق گفته های یک منبع نزدیک به اپل، این شرکت در حال ساخت تراشه ای متمرکز بر روی هوش مصنوعی است تا بتواند کارهایی را که معمولا به پاسخ هوش انسانی است، انجام دهد. این کار ها شامل تشخیص چهره و صدا می شوند. اپل احساس می کند که دیگر برتری های زمانی را که با معرفی دستیار مجازی سیری (Siri) همه را شگفت زده کرده بود، ندارد. از اکتبر ۲۰۱۱ تا به امروز شرکت هایی نظیر گوگل، آمازون و مایکروسافت راه اپل و سیری را پیش گرفته اند و تعداد زیادی از آن ها نیز توانسته اند از دستیار مجازی اپل پیشی بگیرند.

در حال حاضر اپل از واحد های پردازنده مرکزی و گرافیکی برای کنترل کردن هوش مصنوعی استفاده می کند. با ساخت یک تراشه مخصوص به این کار، اپل می تواند علاوه بر بالا بردن سرعت پردازش، عمر باتری گوشی هایش را افزایش دهد.

سازنده قدرتمند تراشه کوالکام (Qualcomm) در حال حاضر واحد داخلی هوش مصنوعی را در تراشه Snapdragon 835 قرار داده است که گوشی های اندروید قدرتمندی مانند Galaxy S8 و Galaxy S8+ سامسونگ و گوشی تازه معرفی شده HTC U11 از آن استفاده می کنند.

همچنین گفته می شود که اپل به توسعه دهندگان مختلف اجازه همکاری و دسترسی به این تراشه را خواهد داد تا آن ها بتوانند اپلیکیشن هایشان را متناسب با این تراشه طراحی کنند. جین مانستر، تحلیلگر سابق اپل، معتقد است که اپل برای دو تا از مهمترین اهدافش در آینده به زیرساخت قدرتمند هوش مصنوعی نیاز دارد: خودرو های خودران و واقعیت افزوده.

ممکن است اپل در WWDC ماه آینده که از ۵ تا ۹ ژوئن برگزار می شود، در کنار معرفی iOS 11 از این تراشه ها رونمایی کند.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید