تغییرات دنیای کمپانی های موبایل: افزایش نفوذ موتورولا، عقب نشینی لنوو - تکفارس 
تغییرات دنیای کمپانی های موبایل: افزایش نفوذ موتورولا، عقب نشینی لنوو - تکفارس 

تغییرات دنیای کمپانی های موبایل: افزایش نفوذ موتورولا، عقب نشینی لنوو

زینب حسینی
۷ خرداد ۱۳۹۶ - 11:30
تغییرات دنیای کمپانی های موبایل: افزایش نفوذ موتورولا، عقب نشینی لنوو - تکفارس 

بعد از اینکه لنوو (lenovo) موتورولا (Motorola) را از گوگل در سال ۲۰۱۴ خرید، تصمیم گرفت به آرامی نام موتورولا را به تدریج از رده خارج کند. ولی چطور می شود نام شرکتی که گوشی تلفن همراه را اختراع کرده از میان برداشت؟ با استفاده از نام Moto توسط لنوو، این شرکت توانست مقداری از میراث موتورولا را به محبوبیت در حال رشد لنوو در شرق تزریق کند. لوگوی نمادین بال های خفاش (آرم موتورولا) را به دستگاه اضافه کنید و شما دستگاهی خواهید داشت که در سراسر جهان می تواند به عنوان یک محصول موتورولا شناخته شود.

نگاهی به گل سرسبد کنونی موتو، موتو زد فورس (Moto Z Force)، بیاندازید. تنها علائم شناسایی شامل نام موتو در بالای اسکنر اثر انگشت و لوگوی حک شده در پشت گوشی می باشد. حتی تبلیغ تلویزیونی ویژه ای برای موتو زد (Moto Z) و موتو زد فورس که به طور سخنورانه ای می پرسد « آیا موتو هوشمندانه ترین اسمارت فون را ساخته؟ » این موضوع را تصریح کرد که موتو نام جدیدی بود که توسط لنوو برای گوشی های هوشمند استفاده شد.

ولی چیزی در درون لنوو تغییر کرده است. با توجه به نظرات ژان هاکفلت (Jan Huckfelt) مدیر ارشد بازاریابی موتورولا که امروز منتشر شد، نام تجاری موتورولا نه تنها درحال بازگشت است، بلکه از همیشه نیز قدرتمند تر خواهد بود. هاکفلت می گوید نام لنوو در حال محو شدن از روی گوشی های هوشمند در همه جا به غیر از هند می باشد. این در واقع یک حرکت هوشمندانه توسط لنوو است. اگر شما می خواهید به فروش تعداد زیادی از گوشی های هوشمند برسید، شما نیاز به استفاده از تمام دارایی های در دسترس که در اختیار شماست دارید. نام موتورولا و لوگوی بال های خفاش دارایی هایی هستند که میتوان از آن ها برای ایجاد بازار فروش استفاده کرد.

هاکفلت می گوید: « ما می خواهیم که همه بلافاصله گوشی موتورولا را بشناسند. » به این منظور، نقشه راه لو رفته ای نشان می دهد که در سال ۲۰۱۷، موتو از ۵ مدل (Z, X, G, E, C) تشکیل خواهد شد که همه دارای ظاهر و سبکی بسیار مشابه هستند. مدیر اجرایی موتورولا اظهار می کند: « جایی که آن ها به راست بروند، ما به چپ می رویم. وقتی که کم بهتر است، ما زیاد را ترجیح میدهیم. »

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید