آیفون جان یکی از قربانیان حادثه ی تروریستی منچستر را نجات داد - تکفارس 
آیفون جان یکی از قربانیان حادثه ی تروریستی منچستر را نجات داد - تکفارس 

آیفون جان یکی از قربانیان حادثه ی تروریستی منچستر را نجات داد

زینب حسینی
۷ خرداد ۱۳۹۶ - 14:17
آیفون جان یکی از قربانیان حادثه ی تروریستی منچستر را نجات داد - تکفارس 

گوشی های هوشمند مدرن بخش هیجان انگیزی از فن آوری هستند. نه تنها می شود با این گوشی ها تماس گرفت، به تمام اخبار روز دسترسی داشت، و با دوستان و خانواده در ارتباط بود، بلکه آن ها می توانند جان انسان را نیز نجات دهند. علاوه بر اینکه قادر به اتصال سریع به ۹۱۱ و ارسال اضطراری موقعیت دقیق شما هستند، حداقل یک راه دیگر نیز وجود دارد که یک گوشی می تواند شما را از مرگ نجات دهد.

همانطور که ما چندین بار در گذشته به تفصیل توضیح داده ایم، یک گوشی هوشمند توسط ایفای نقش یک سپر مدافع و متوقف یا منحرف کردن یک گلوله جان یک شخص را نجات داده است. همین هفته پیش، یک گوشی آیفون جان خود را داد تا از جان صاحبش، لیزا بریجت (Lisa Bridgett)، در برابر آسیب دیدگی شدید یا مرگ محافظت کند. خانم بریجت قربانی یک بمب گذاری انتحاری در پایان کنسرت آریانا گراند (Ariana Grande) واقع در منچستر آرنا (Manchester Arena) بود. بریجت در نیمه های یک مکالمه ی تلفنی با آیفون خود بود که بمب منفجر شد. قطعه ای از ترکش در شکل یک مهره ی فلزی از میان انگشت وسط او عبور کرد، در ادامه به گوشی او اصابت کرد، مسیر خود را تا گونه ی او ادامه داد و در نهایت کنار بینی اش متوقف شد.

با اینکه این داستان جدی و دردناک به نظر می رسد، می توانست بدتر باشد. همسر لیزا علت انحراف مسیر ترکش و کاهش سرعت آن را به آیفون نسبت می دهد. این بمب گذاری در نهایت منجر به کشته شدن ۲۲ نفر و زخمی شدن ۶۴ نفر شد. بمب گذار هم در میان آن ۲۲ نفر کشته بود. پلیس ۸ نفر را که بر این باور است در این بمب گذاری دست داشته اند دستگیر کرده است.

« این واقعیت که او در آن زمان در حال مکالمه تلفنی بوده احتمالا زندگی او را نجات داده است. تیکه ترکش به گوشی او اصابت کرده و گوشی نه تنها آن را منحرف کرده، بلکه سرعت آن را نیز به طور قابل توجهی پایین آورده. » -همسر لیزا بریجت، قربانی بمب گذاری منچستر

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.