تغییر سیاست های سونی در زمینه گوشی های هوشمند - تکفارس 
تغییر سیاست های سونی در زمینه گوشی های هوشمند - تکفارس 

تغییر سیاست های سونی در زمینه گوشی های هوشمند

سارا کاویانی
۸ خرداد ۱۳۹۶ - 16:35
تغییر سیاست های سونی در زمینه گوشی های هوشمند - تکفارس 

کمپانی سونی تصمیم گرفته است که از بازار گوشی های میان رده پریمیوم خارج شود. این دستگاه های میان رده ویژگی هایی نزدیک به پرچم داران این شرکت دارند اما با این تفاوت که قیمت آنها مناسب و منطقی است. گوشی هایی که در این رده جا می‌گیرند شامل گوشی های سال گذشته سونی یعنی  اکسپریا ایکس و سونی اکسپریا ایکس کامپکت می‌باشد. با توجه به وضعیت پرچم داران این شرکت، آمار فروش نا امید کننده بوده؛ در ژاپن، این دو دستگاه تنها ۸۵ درصد سود پیش بینی شده را برای این شرکت به ارمغان آورده اند، و خارج از ژاپن، این آمار فقط ۳۱ درصد بوده است. به طور کلی، آمار فروش این دو مدل تنها ۴۳ درصد از کل فروش پیش بینی شده است.

دیروز، در گردهمایی سالانه سرمایه گذاران، سونی به طور واضح گفت که  تصمیم دارد فقط گوشی های رده بالا و میان رده مثل سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و سونی اکسپریا XZs به عنوان گوشی های رده بالا یا پرچم دار، و سونی اکسپریا XA1 و سونی XA1  اولترا را به عنوان گوشی های میان رده بازار تولید کند. برای متمایز کردن محصولات اکسپریای  خود با سایر محصولات رده بالای کمپانی های بزرگ، می‌خواهد تکنولوژی های خاص و منحصر به فرد خود را با این گوشی ها همراه کند. در میان تکنولوژی های اشاره شده می‌توان  از دوربین Motion-eye  با قابلیت گرفتن ۹۶۰ فریم در ثانیه در حالت super-slow- motion نام برد. و همچنین صفحه نمایش ۴K HDR که اولین بار در اکسپریا ایکس زد پریمیوم تعبیه شد. وهمچنین این ویژگی ها شامل استریم و دانلود محتوا های ۴K HDR از Amazon Prime Video می‌باشد.

سونی  در آمریکای شمالی طرح هایی را اجرا کرده، اما همچنان باید پول زیادی را خرج بازاریابی در این کشور کند. با خرج کردن روی نام خود، امیدوار است که بتواند با کمپانی های ارتباطی بزرگ آمریکا شراکت کند. عدم وجود چنین همکاری هایی به فروش محصولات سونی در آمریکا ضربه زیادی وارد کرده است.
در طول این همایش سالیانه، سونی از اسلاید هایی برای نشان دادن مدل های تجاری خود استفاده کرد. این کمپانی ژاپنی امیدوار است تا دستگاه های جدید اش درصد بیشتری از فروش کلی گوشی ها را در بر بگیرد. برای تحقق این هدف سونی تصمیم دارد تا به سرعت مدل های قبلی را از بازار جمع آوری کند تا موجودی انبار قدیمی را صفر کند.
آیا با این استراتژی سونی می‌تواند  در بازار گوشی های هوشمند دست و پا کند؟

از طرفی، ماه بعد سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم روانه بازار می‌شود، این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه های رده بالای اندرویدی، باید حرفی برای گفتن داشته باشد.شاید حتی مصرف کننده های متوسط  آمریکایی  درباره این دستگاه جدید آگاهی چندانی نداشته باشند. خوشبختانه، سونی نقشه این بازی را دنبال خواهد کرد و پول بزرگی را در این بازار قرار خواهد داد. اما این ها کافی نیست. این کمپانی بزرگ ژاپنی باید شراکت مستحکمی با کمپانی های ارائه دهنده خدمات ارتباطی آمریکا ایجاد کند، تا مایل به همکاری  در فروش دستگاه هایش شوند. شاید سونی  بتواند با این استراتژی مشکلات مربوط به فروش اسمارتفون هایش را حل کند و گوشی هایش را از این بد شانسی کوتاه مدت خارج کند. نظر شما چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.