درگیری Qualcomm با Apple شدت گرفت - تکفارس 
درگیری Qualcomm با Apple شدت گرفت - تکفارس 

درگیری Qualcomm با Apple شدت گرفت

علیرضا دهقان
۹ خرداد ۱۳۹۶ - 12:30
درگیری Qualcomm با Apple شدت گرفت - تکفارس 

حدود یک هفته‌ی پیش ، کوالکام، شرکت بزرگ سازنده‌ی چیپ از چند تولیدکننده مهم اپل شکایت کرد، و به دنبال بازگرفتن حق امتیازهای پرداخت‌نشده‌اش بابت استفاده از فنّاوری ارتباط بی‌سیمش است که در گوشی‌های شرکت اپل استفاده شده.

حال این شرکت به دنبال حکم اولیه برای این سازنده‌ها است تا از ضرر بیشتر جلوگیری کند! کوالکام اظهار داشته که رفتار اپل بسیار تهدیدآمیز بوده و همچنین اپل تلاش بر دور زدن کوالکام و کشیدن این قضیه به بیرون از دادگاه بوده است!

حکم اولیه که توسط دادگاه باید با آن موافقت شود یعنی اینکه شاکیان می‌توانند تقاضای پرداخت کنند و متهمان باید پرداخت را قبل از مختومه نام برده شدن پرونده انجام دهند، برای این‌که این با این درخواست موافقت شود قضات باید کاملاً مطمئن باشند که کوالکام کاملاً دلایل منطقی و با سند دارد!

در درخواست کوالکام در ۱۷ ماه می، این شرکت خواستار یک حکم اعلامی پس از گرفتن حق و حقوقش شد. این حکم کمی پایین‌تر از حکم اولیه است و تنها از قضات می‌خواهد که ارزش بدهکاری‌ها را برآورد کنند و اجباری در پرداخت بدهکاری‌ها نیست، البته صحبت‌های جدید کوالکام کاملاً نشان می‌دهد که این شرکت کاملاً به خود اعتماد دارد و می‌خواهد قدرتش را به رخ اپل و همکارانش بکشد و می‌خواهد با جدیت این مشکل را حل کند.

Don Rosenberg ، مشاور شرکت کوالکام گفته : “ما کاملاً مطمئنیم که قراردادهایمان توسط دادگاه معتبر و قابل‌اجرا شناخته می‌شوند و به‌طور موقت کاملاً منصفانه است که دارندگان جواز ما برای فنّاوری‌ای که استفاده می‌کنند به ما پول پرداخت کنند.”

جنگ بین این دو غول تکنولوژی چندین ماه است که در حال بزرگ‌تر شدن است، تیم کوک در ژانویه گفته بود که حل این مورد خاص ممکن است ماه‌ها طول بکشد، دست و پنجه نرم کردن با دادگاه از اوایل امسال شروع شد، زمانی که FTC درخواست کوالکام برای گرفتن حق امتیاز بیشتر از اهالی کوپرتینو را به چالش کشید، که احتمالاً این کار باعث می‌شد این شرکت به بازار کاملاً سلطه داشته باشد! اپل پس از آن ادعاهای زیادی در موارد مختلف کرد که کوالکام نیز جوابش را با مطرح کردن ادعاهای دیگری داد و حدود ۱ میلیارد دلار قرض پرداخت‌نشده‌اش را درخواست کرد!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.