گزارش | با Essential آشنا شوید - تکفارس 
گزارش | با Essential آشنا شوید - تکفارس 

گزارش | با Essential آشنا شوید

علیرضا دهقان
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - 17:10
گزارش | با Essential آشنا شوید - تکفارس 

گوشی Essential بالاخره چهره‌اش را برای همه نمایان کرد، این تلفن هوشمند اولین ساخته‌ی شرکتی به همین نام است که با همکاری Andy Rubin (کسی که اندروید را ساخت) می‌خواهد نشان دهد تلفن‌های هوشمند آینده چگونه‌اند.

باید گفت اسنشل آمده تا همه‌ی پرچم‌داران دیگر کمپانی‌ها را به چالش بکشد، این گوشی کاملاً بدون لبه است و صفحه‌اش حتی بیشتر از گلکسی اس ۸ جلوی این گوشی را می‌پوشاند، و به طور کلی یک گوشی ماژولار محسوب می‌شود.

این گوشی یک پرچم‌دار تمام‌عیار است و ابتدا قرار است در ایالات‌متحده به فروش برسد، اسنشل دارای پردازنده‌ی فوق‌العاده قوی اسنپ دراگون ۸۳۵ است و چهار گیگابایت رم دارد و تمامی اطلاعات شما را در حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی خود نگه می‌دارد!

البته نکته‌ی جالب در مورد این گوشی این است که بدون هیچ نرم‌افزار اضافه یا حتی یک لوگو به دست شما می‌رسد! یک تغییر بزرگ نسبت به پرچم‌داران فعلی شرکت‌های بزرگ که مجبورید لوگوها و آرم شرکت را در قسمت‌های مختلف تحمل کنید. اندی روبین در مورد فلسفه‌اش برای تولید گوشی اسنشل و کارهایش گفته :

  • تلفن‌های همراه وسیله‌های شخصی‌اند و ما هرگز شمارا مجبور نمی‌کنیم که چیزی را که دوست ندارید، روی گوشی خود تحمل کنید.
  • ما کاملاً با دیگران کنار می‌آییم، اکو سیستم های بسته امروزه دیگر جایی در این دنیا ندارند
  • دستگاه‌ها نباید هر سال از دور خارج بشوند و با خواست فرد باید تغییر کنند!

این گوشی ساخته‌شده تا عمر کند! از آنجایی که این گوشی صفحه‌نمایش بزرگی دارد که تمام قسمت جلویی را اشغال کرده مهم است که به‌خوبی از آن محافظت شود.

 

گزارش | با Essential آشنا شوید - تکفارس 

برای اطمینان از محفوظ ماندن گوشی، این کمپانی از بدنه‌ی تیتانیومی برای بدنه استفاده کرده، ماده‌ای که آن قدر محکم است که اگر گوشی را پرت کنید و به زمین بخورد، همانند آلومینیوم به راحتی خش برنمی‌دارد و خم نمی‌شود. پشت این گوشی نیز از جنس سرامیک است، ماده‌ای که خش انداختن آن بسیار سخت است، برای مطمئن شدن از اینکه اسنشل از سقوط های روزمره جان سالم به در می‌برد تست سقوط های زیادی توسط کمپانی انجام شده. اسنشل در چهار رنگ مشکی، خاکستری و سفید و مدلی دو رنگ به بازار می‌آید.

مشخصات این گوشی به شرح زیر است :

گزارش | با Essential آشنا شوید - تکفارس 

البته جادوی واقعی اسنشل این است که تلاش می‌کند چیز جدیدی خلق کند، یک سیستم از ابزار ها و ماژول های مختلف! برای این کار دو کانکتور مغناطیسی به شکل دو نقطه در پشت این گوشی وجود دارد که اجازه می‌دهد ماژول های اضافه به این گوشی متصل کنید! این گوشی با یک کانکتور انتقال داده‌ی بی سیم اختصاصی می‌آید که تا سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. اولین ابزاری که برای این گوشی ساخته شده یک دوربین ۳۶۰ درجه است که به طور مغناطیسی به پشت‌گوشی متصل می‌شود و به صورت باندل همراه با گوشی و تنها ۵۰ دلار گران‌تر از گوشی ساده اسنشل عرضه می‌گردد.

در پشت اسنشل دارای دوربینی دوگانه است، البته سیستم آن همانند آیفون نیست و دوربین ثانویه یک دوربین مونوکروم است که نور بیشتری را از محیط می‌گیرد و در خروجی عکس گرفته‌شده توسط دوربین معمولی با دوربین ثانویه ترکیب می‌شود تا نتیجه‌ای بهتر را برای کاربر به ارمغان بیاورد. در جلوی این گوشی نیز دوربینی ۸ مگا پیکسلی وظیفه‌ی گرفتن سلفی از کاربر را بر عهده دارد و توانایی فیلم برداری ۴K نیز در آن گنجانده شده.

اسنشل همانند سری آخر آیفون‌ها یعنی آیفون ۷ و برادر بزرگش ۷ پلاس، جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد!

قیمت و تاریخ عرضه‌ی اسنشل :

از همین حالا می‌توانید تلفن هوشمند اسنشل خود را رزرو کنید اما این به آن معنی نیست که این گوشی را به‌زودی دریافت می‌کنید و رزرو کردن همان پیش‌خرید نیست! در حقیقت اسنشل اعلام کرده که آمادگی انتخاب تاریخی مشخص برای عرضه‌ی این گوشی را ندارد. البته در حال حاضر می‌دانیم قیمت این گوشی قرار است ۷۰۰ دلار باشد که کمی از پرچم‌دار مدرنی همانند آیفون بیشتر است، ولی قیمت باندل آن به همراه دوربین مغناطیسی ۳۶۰ درجه‌اش با گلکسی اس ۸ که ۷۵۰ دلار قیمت دارد یکی است!

همچنین ما میدانیم اسنشل از ۴G LTE و CDMA پشتیبانی می‌کند و بدون مشکل می‌تواند با چهار اپراتور بزرگ ایالات‌متحده یعنی Verizon , AT&T, Sprint و T-mobile کار کند. البته هنوز معلوم نیست که آیا قرار است این گوشی در بیرون از ایالات‌متحده نیز به فروش برسد یا خیر اما احتمال می‌دهیم در آینده شاهد عرضه‌ی جهانی این گوشی باشیم.

مطمئناً گوشی اسنشل رقابت سختی را برای کنار زدن رقبایی همچون آیفون‌ها و گلکسی ها دارد اما باید در نظر گرفت که اسنشل نسبت به رقبایش کاملاً منحصر به فرد است و برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای تازه‌اند و یک پرچم‌دار واقعی می‌خواهند مناسب است.

در پایین می‌توانید عکس‌های رسمی این گوشی را مشاهده کنید :

گزارش | با Essential آشنا شوید - تکفارس  گزارش | با Essential آشنا شوید - تکفارس  گزارش | با Essential آشنا شوید - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید