کوالکام Quick Charge 4.0+ را با ۳ بهبود جدید معرفی کرد - تکفارس 
کوالکام Quick Charge 4.0+ را با ۳ بهبود جدید معرفی کرد - تکفارس 

کوالکام Quick Charge 4.0+ را با ۳ بهبود جدید معرفی کرد

عرفان کرد
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - 11:11
کوالکام Quick Charge 4.0+ را با ۳ بهبود جدید معرفی کرد - تکفارس 

شش ماه پیش بود که کوالکام تکنولوجی جدید Quick Charge 4.0 را معرفی کرد، که از نسخه قبلی این تکنولوژی بسیار سریع تر است و گوشی های هوشمند را طی ۱۵ دقیقه از ۰ درصد به ۵۰ درصد شارژ باتری می رساند.

به نظر می رسد که کوالکام توانسته تکنولوژی شارژ سریعش را بهبود ببخشد و چند بخش نه چندان مهم این تکنولوجی را ارتقا دهد. بدین ترتیب تکنولوژی Quick Charge 4.0 در سه بخش، نسبت به نسخه معرفی شده در سال گذشته، پیشرفت کرده است.

مورد اول Dual Charge است که در نسخه های قبلی این تکنولوژی معرفی شده بود اما اکنون به قوی ترین و بهترین حالت خود رسیده است. با کمک Dual Charge جریان شارژ تقسیم بندی می شود تا هم از اتلاف حرارتی جلوگیری شود و هم مدت زمان شارژ تا ۱۵ درصد کاهش می یابد.

مورد بعدی بالانس هوشمند حرارتی است که جریان شارژ را را به طور خودکار از خنک ترین مسیر ممکن عبور می دهد تا باتری به بهترین نحو ممکن شارژ شود.

در نهایت برخی موارد اضافه شده به افزایش امنیت در زمان شارژ باتری کمک می کنند. به عنوان مصال Quick Charge 4.0+ می تواند همزمان دما کیس شارژر و سیم متصل کننده را کنترل کند تا از افزایش دما، اتصال کوتاه و حتی آسیب رسیدن به متصل شونده Type-C جلو گیری کند.

به لطف این ویژگی های جدید Quick Charge 4.0+ می تواند دستگاه ها را در مقایسه با Quick Charge 4.0 15 درصد سریعتر و ۳۰ درصد هدفمند تر شارژ کند.

طبق اعلام کوالکام اولین گوشی هوشمندی که از این تکنولوژی استفاده می کند گوشی Nubia Z17 هواهد بود که در اوایل این هفته رونمایی شد. این گوشی با باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر بر ساعتی، تراشه Snapdragon 835، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید