چه انتظاری از مراسم WWDC 2017 اپل داریم - تکفارس 
چه انتظاری از مراسم WWDC 2017 اپل داریم - تکفارس 

چه انتظاری از مراسم WWDC 2017 اپل داریم

امید بصیری
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 13:04
چه انتظاری از مراسم WWDC 2017 اپل داریم - تکفارس 

راست می گویند که زمان به سرعت می گذرد، هنوز مدت زمان زیادی نیست که به سال ۲۰۱۷ میلادی خوش آمد گفته ایم و حالا باید منتظر یکی از بزگر ترین رویداد های اپل در سال جاری میلادی باشیم.

همانطوری که بسیاری از کاربران سیستم عامل آی او اس(iOS) و مشتریان اپل اطلاع دارند، مراسم ویژه ای که درباره ی آن صحبت می کنیم چیزی نیست جز WWDC 17، مراسم سالانه ی مخصوص توسعه دهندگان که معمولاً اطلاعات رسمی نسخه ی بعدی سیستم عامل آی او اس را اعلام می کند، اطلاعات مهمی از محصولات در دست تولید و آینده ی کوپرتینو به ما می دهد و علاقمندان بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند.

مراسم امسال WWDC از ۵ ام تا ۹ ام ژوئن شهر سن خوزه ی ایالت کالیفورنیا و در مرکز مسنیشمس برگزار می شود. چه انتظاراتی از این نمایشگاه داریم؟ بگذارید هر چیزی را که تا به حال می دانیم خلاصه کنیم. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

آیفون ۸؟

این شایعه سخت قابل باور وجود دارد که اپل آیفون ۸ را در مراسم کمشی ۲۰۱۷ معرفی می کند. ما درباره ی این مسئله شک و تردید های بسیار بزرگی داریم چرا که بعید است اپل همچین محصول مهمی را در کنفرانس توسعه دهندگان معرفی کند اما همچنان شانس بسیار اندکی وجود دارد که این محصول مورد انتظار به صورت مختصر معرفی شود یا تاریخ معرفی رسمی آن اعلام شود چرا که این گوشی یک محصول خاص برای سالگرد ۱۰ امین سال تولید اولین آیفون خواهد بود.

آیپد های جدید

اگرچه WWDC بیشتر حول محور نرم افزار در جریان است، بعضاً شاهد حضور سخت افزاری محصولات نیز هستیم. شایعات اعلام می دارند که اپل در حال آماده کردن ۴ آیپد جدید برای نمایشگاه WWDC 17 است. البته انتظار ۴ مدل مختلف از این تبلت ها را نداشته باشید، دو تبلت جدید معرفی می شود که هر کدام دو نسخه ی مختلف خواهند داشت، با توجه به قابلیت استفاده از سیم کارت و یا نه. این مسئله را می شود از رو کد های آن ها که به صورت جفتی انتخاب شده اند برداشت کرد(A1670, A1671, A1701, A1709 ). ما انتظار داریم که یکی از این آیپد های جدید یک آیپد پروی ۱۰.۵ اینچی جدید باشد در حالی که نسخه ی دیگر یک آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی به روز رسانی شده.

آی او اس ۱۱

چه انتظاری از مراسم WWDC 2017 اپل داریم - تکفارس 

لازم نیست که بگوییم ستاره ی این نمایش بی شک آی او اس ۱۱ خواهد بود که جان و روح مهم ترین محصول دنیای تکنولوژی یعنی آیفون است. در حالی که شایعات مرتبط با این محصول نرم افزاری بسیار سخت تر از محصولات سخت افزاری افشا می شوند اما آی اوس ۱۱ آن چنان هم مصون نبوده است.

هیجان انگیز ترین شایعه درباره ی آی او اس ۱۱؟ بر طبق گزارشات متعدد هنگامی که با دیگر مشترکین استفاده کننده از آیفون تماس بگیرید هزینه ی های تماس از طریق فیس تایم رایگان خواهند بود که به نظر این اقدام در مسیر حرکت موفق و فرمول آی مسج است. جدا از آن هم چنین شایعاتی درباره ی امکان برقراری تماس های ویدئویی چند نفره از طریق فیس تایم که به ۵ نفر به صورت همزمان اجازه ی برقراری تماس تصویری می دهند نیز هست.

نرم افزار کیف پول نیز به نظر با تغییرات گسترده ای رو به رو خواهد شد. اول از همه اینکه نام آن به پرداخت تغییر خواهد کرد و امکان پرداخت مبلغ به دوستانتان از طریق چت را نیز فراهم می کند.

Siri تغییر می کند

اگرچه سیری جزو اولین دستیاران هوشمندی بود که بر روی تلفن ها استفاد شد اما به نظر در سالیان اخیر کمی نادیده گرفته می شود که همین مسئله باعث می شود توسعه دهندگان آن به فکر ارتقایش بیفتند.

شایعات متعددی وجود دارند مبنی بر اینکه سیری در نسخه ی جدید آی او اس بسیار باهوش تر خواهد شد و این مهم از طریق یادگیری قابلیت های یادگیری عمیق تر و تعامل بهتر با آی مسج و آی کلود تحقق می یابد.

اپل موزیک به روز تر می شود

پاسخ اپل به پلی موزیک گوگل و اسپاتیفای که کمتر از ۲ سال پیش عرضه شد هر روز بهبود می یابد اما به نظر باید منتظر تغییرات گسترده ی بصری این محصول در سال ۲۰۱۷ باشیم.

به روز رسانی امسال به نظر حول محصور ویدئو ها خواهد بود و به نظر تاکید بسیاری بر روی محتوای ویدئویی انحصاری اپل خواهد داشت.

سیستم عامل ساعت های هوشمند

آی او اس چند وقتی است دیگر تنها سیستم عامل انحصاری اپل نیست. سیستم عامل مخصوص ساعت های هوشمند این شرکت مسئولیت ابزار پوشیدنی اپل را بر عهده دارد. ما انتظار داریم که اپل در این نمایشگاه از نسخه ی ۴ ام سیستم عامل مخصوص ساعت های هوشمند خود رونمایی کند اما متاسفانه تا کنون هیچ شایعه ای در این مورد نشنیده ایم. ما انتظار داریم که در صورت معرفی این نسخه از سیستم عامل مخصوص ساعت های هوشمند با تغییرات گسترده و قابلیت های جدیدی رو به رو شویم.

رقیب آمازون اکو و گوگل هوم  از راه می رسد؟

در نهایت، شایعات اعلام می دارند که اپل سخت افزار مخصوص خود در پاسخ به آمازون اکو و گوگل هوم برای خانه های هوشمند را ارائه می کند. انتظار می رود تا این سخت افزار که توسط سیری و یک نسخه ی تغییر یافته از آی او اس پشتیبانی می شود، به شما اجازه ی وب گردی و کنترل وسایل هوشمند داخل منزل تان را بدهد.

یک گزارش جدید از بلومبرگ اعلام می دارد که اپل تولید این محصول را آغاز کرده است. بر طبق افشاگری یکی از افراد ناشناس داخل مجموعه ی اپل، این شرکت برای متفاوت کردن محصول خود از آمازون اکو و گوگل هوم قصد دارد که قابلیت صدای محیطی و هماهنگی با دیگر محصولات خود را نیز از ویژگی های مهم این سخت افزار قرار دهد. در نتیجه این ابزار می تواند محصولات دیگر اپل را نیز کنترل کند. هم چنین شایعه شده است که اپل قصد دارد اپل موزیک را نیز با اسپیکر های هوشمندش بخشی از این محصول قرار دهد. یکی از کارشناسان اعلام کرده که این محصول به اپل کمک می کند تا تجارت خدماتی خود را گسترش دهد. این چیزی است که رئیس اپل تیم کوک انتظار دارد تا سال ۲۰۲۰ به آن دست یابند.

نظر شما درباره ی این خبر چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.