موتورولا گوشی Moto C را در هند عرضه خواهد کرد - تکفارس 
موتورولا گوشی Moto C را در هند عرضه خواهد کرد - تکفارس 

موتورولا گوشی Moto C را در هند عرضه خواهد کرد

علیرضا دهقان
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 15:35
موتورولا گوشی Moto C را در هند عرضه خواهد کرد - تکفارس 

تنها یک روز پس از عرضه‌ی Moto Z2 Play، موتورولا گوشی Moto C را در هند عرضه کرده است، این گوشی اولین تلفن‌هوشمند سری ارزان قیمت موتورولا است و از امروز در بیش از ۱۰۰ شهر هند به فروش می‌رسد. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید!

مشتریان این گوشی از بین دو رنگ Pearl White و Starry Black حق انتخاب دارند، این تلفن قیمتی برابر با ۵۹۹۹ روپیه دارد که معادل ۹۴ دلار است که این قیمت، موتورولا موتو سی را ارزان قیمت ترین گوشی در تاریخ طویل شرکت موتورولا می‌کند!

سوالی که پیش می‌آید این است که برای چنین قیمت کمی چه چیز هایی به مشتریان می‌رسد؟ برای شروع می‌توان گفت که این گوشی دارای صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ x 854 است (FWVGA) که برای مقایسه می‌توان گفت که همان رزولوشنی است که در Motorola Droid X در سال ۲۰۱۰ استفاده شده بود. تمامی کار های پردازشی این گوشی توسط چیپست چهار هسته‌ای مدیاتک MT6737 انجام می‌گیرد که پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T720 را همراه خود دارد، ۱ گیگابایت رم به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز در این گوشی گنجانده شده و برای کسانی که به حافظه‌ی بیشتری نیاز دارند یک اسلات کارت Micro SD نیز قرار داده شده که تا ۳۲ گیگابایت را پشتیبانی می‌کند.

همانطور که دیده می‌شود، سخت افزاری که به دست کاربران می‌رسد کاملا اندازه‌ی پولی است که می‌دهند پس انتظار معجزه نداشته باشید! دوربین هم تحت تاثیر این قیمت کم قرار گرفته و دوربین اصلی این گوشی، ۵ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی یک دوربین ساده‌ی ۲ مگاپیکسلی می‌باشد. تمامی این اجزا هم از یک باتری ۲۳۵۰ میلی‌آمپری قدرت می‌گیرند، اندروید نوقا هم به طور پیش فرض بر روی این گوشی نصب است. به طور کلی انتظار خاصی نمی‌توان از گوشی موتو سی داشت.

در حالیکه هند در حال حاضر دومین بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان است اما به طور متوسط هر فرد شاغل حدود ۳.۱ دلار در روز درآمد دارد، در سال ۲۰۱۵ حدود ۷۰% تلفن های فروخته شده در هند قیمتی زیر ۱۵۰ دلار داشتند و موتو سی ساخته شده تا در این بازار و بازار های شبیه به آن رقابت کند.

Sudhin Mathur از بخش هند شرکت موتورولا می‌گوید:”با استناد به گزارشات انتظار می‌رود افراد کمی بخواهند تلفن‌های هوشمند خود را با نسخه‌ای جدید تر عوض کنند و عامل این مسائل مالی، نیاز ها و توانایی آن‌ها در استفاده است. ما این مشکلات را موقعیت بسیار خوبی برای برندی مثل خودمان دیدیم تا خط تولید گوشی های ارزان قیمت را راه بیندازیم. در موتورولا، ما بر روی قابلیت ها و نوآوری های مختلف و طراحی کاربر محور و ارتباط های هوشمند تمرکز می‌کنیم تا بهترین تجربه را برای کاربران عرضه کنیم.”

نکته‌ی جالب اینجاست که گوشی Moto C Plus که قرار است رزولوشن ۷۲۰ x 1280 HD را بر روی صفحه‌ی ۵ اینچی خود عرضه کند بخاطر غیبتش در مغازه ها سر و صدا کرده بود!

نظر شما در مورد گوشی های ارزان قیمت اینچنینی چیست؟ آیا موتورولا می‌تواند با شرکت های چینی در این زمینه رقابت کند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید