اپل سود ۸۳ درصدی دنیای موبایل در Q1 2017 را داشته است - تکفارس 
اپل سود ۸۳ درصدی دنیای موبایل در Q1 2017 را داشته است - تکفارس 

اپل سود ۸۳ درصدی دنیای موبایل در Q1 2017 را داشته است

سارا کاویانی
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 00:09
اپل سود ۸۳ درصدی دنیای موبایل در Q1 2017 را داشته است - تکفارس 

وقتی صحبت از پول در آوردن در بازار اسمارتفون ها می‌شود، اپل به هیچ شرکتی نمیبازد . گزارشی جدید از تحقیق شرکت تحلیل استراتژی نشان می‌دهد که کوپرتینو صاحب ۸۳.۴% سود بهره برداری شده از بازار جهانی اسمارتفون ها در اولین فصل ۲۰۱۷ می‌باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳.۶ درصد سود آن رشد کرده است. این یعنی تقریبا ۱۰.۱ میلیارد دلار سود بیشتر.

ضمنا، سامسونگ در این حوزه در رتبه دوم قرار گرفته، و۱۲.۹ درصد یا ۱.۵۷ میلیارد دلار سود کلی داشته است. این یک کاهش قابل توجه در مقایسه با آمار ۲۱.۹ درصدی کمپانی در اولین فصل ۲۰۱۶ می باشد. به نقل از تحلیلگران صنعت، سامسونگ در حال تلاش برای افزایش سوددهی بخاطر اشباع شدن بازار می‌باشد

پس در این آمار چه چیزی برای سایر کمپانی های تولید کننده اسمارتفون می‌ماند؟ تقریبا ۳.۷ درصد. به نقل ازخبر گذاری Yonhap، تحلیلگران بازار این وضعیت را اینگونه توصیف می‌کنند:

از بین ۳۰۰ سازنده اسمارتفون، فقط نزدیک به ۱۰ کمپانی سود داشته اند. در بحث سود دهی، اپل بر سایر کمپانی ها غلبه کرده و مشخص است که بازار به دو گروه کمپانی تقسیم شده؛ کمپانی هایی که به دنبال سود هستند  و کمپانی هایی که به راحتی پول می‌سازند.   

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید