مدل های جدید آیپد رسما معرفی شدند! - تکفارس 
مدل های جدید آیپد رسما معرفی شدند! - تکفارس 

مدل های جدید آیپد رسما معرفی شدند!

علیرضا دهقان
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - 18:19
مدل های جدید آیپد رسما معرفی شدند! - تکفارس 

همانطور که پیش بینی می‌شد، اپل آخرین تغییراتش را در خط تولید آیپد پرو در کنفرانس WWDC رسمی کرد. آیپد پروی ۱۲.۹ اینچی ورژن به روز شده‌ی آیپد پروی قدیمی ۲۰۱۵ است و مدل جدید ۱۰.۵ اینچی راه تبلت های ۹.۷ اینچی سال پیش را ادامه می‌دهد. با تکفارس در ادامه همراه باشید.

برخلاف شنیده های گذشته، تاچ آی‌دی هنوز با افتخار به کار خود ادامه می‌دهد! طراحی دستگاه نیز همانند نسخه‌ی قبلی است اما تغییراتی در زیر پوسته‌ی نازک این تبلت به وجود آمده، پس تک به تک به آنها می‌پردازیم:

صفحه نمایش:

مدل های جدید آیپد رسما معرفی شدند! - تکفارس 

پیش از همه چیز، باید صفحه نمایش را بررسی کرد زیرا اپل آن را “پیشرفته ترین صفحه نمایش روی کره‌ی زمین” می‌نامد!، این صفحه نمایش از طیف عظیمی از رنگ ها پشتیبانی می‌کند و روشنایی ای در حدود ۶۰۰ nit دارد، این یعنی شما می‌توانید به طور کامل از محتوای  دارد، این یعنی شما می‌توانید به طور کامل از محتوای HDR لذت ببرید، بازتاب کمتر نیز باعث می‌شود دیگر توسط بازتاب نور های مزاحم اذیت نشوید. در حال حاضر صفحه نمایش جدید از رفرش ریت (Refresh Rate) 120 هرتز بهره می‌برد که اپل آن را قابلیت ProMotion می‌نامد، البته دستیابی به چنین رفرش ریتی کاملا باتری را خالی می‌کند پس زمانی که به این قابلیت احتیاج نیست به صورت اتوماتیک دستگاه به رفرش ریت کمتری روی می‌آورد.

همچنین صفحه نمایش جدید کار با Apple Pencil را راحت تر و لذت بخش تر می‌کند و این قلم تنها ۲۰ میلی ثانیه تاخیر دارد. قابلیت های جدید نیز به iOS 11 افزوده شده تا از این ویژگی نهایت استفاده را ببرید، مثلا قابلیت جدید Instant Notes به کاربر اجازه می‌دهد به سرعت و در لاک اسکرین بتوان نوت برداشت و یا اینکه در برنامه های Mail و Notes میان نوشته ها نقاشی کشید!

سخت افزار:

مدل های جدید آیپد رسما معرفی شدند! - تکفارس 

آیپد های جدید قدرت پردازشی اشان را از چیپ A10X Fusion می‌گیرند که نسبت به نسل پیش خود ۳۰ درصد عملکرد بهتری در پردازش دارد، همچنین پردازشگر گرافیکی نیز بهبود یافته و طبق گزارشات حدود ۴۰ درصد نسبت به نسل قبلی خود قدرتمند تر است. چیپ جدید شش هسته ای است که دارای ۳ هسته‌ی کم مصرف و ۳ هسته‌ی پرمصرف است که بسته به نیاز شما به کار گرفته می‌شوند.

دوربین آیپد های جدید نیز از آیفون ها قرض گرفته شده اند (متاسفانه از دوربین فوق‌العاده آیفون ۷ پلاس خبری نیست!) و دوربین این گوشی همانی است که در آیفون ۷ یافت می‌شود پس تمامی قابلیت های موجود در پرچمدار این شرکت بر روی تبلت هایش نیز هست.

اپل قول داده است که آیپد های جدید همان عمر باطری ۱۰ ساعت را مانند نسل گذشته‌ی آیپد پرو ها داشته باشند. اما بزرگترین تغییر که احتمالا خیلی از کاربران محصولات اپل انتظارش را می‌کشیدند عوض شدن کمترین حافظه‌ی موجود روی آیپد ها است و در حال حاضر کمترین حافظه برای آیپد پرو های جدید ۶۴ گیگابایت است و مدل های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی نیز موجود اند!

مدل های جدید آیپد رسما معرفی شدند! - تکفارس 

نرم افزار:

آیپد های جدید ابتدا با iOS 10 به دست مشتریان می‌رسند ولی به سرعت آپدیت iOS 11 برای آنها منتشر می‌شود و می‌توان گفت که منتشر شدن نسخه جدید آی او اس برای کسانی که قصد خرید این تبلت را دارند بسیار باید خوشحال کننده باشد زیرا این نسخه ویژگی های جالبی را به آیپد ها می‌افزاید، برای مثال مهم ترین ویژگی جدید را می‌توان مالتی تسکینگ همزمان و نصف کردن صفحه دانست، همچنین یکی از چیز هایی که نظر کاربران را حتما جلب خواهد کرد داک جدید و قابل شخصی سازی iOS 11 است که اجازه‌ی دسترسی سریع به اپلیکیشن های مورد علاقه‌ی تان را از هر جایی ممکن می‌سازد.

مدل های جدید آیپد رسما معرفی شدند! - تکفارس 

جز این ها سیستم عامل جدید اپل ویژگی های کوچک و بزرگ دیگری نیز دارد مثل واقعیت افزوده و یا وجود سیری جدید با قابلیت یادگیری ماشینی، همچنین تغییراتی نیز در اپ استور، Apple Pay، برنامه‌ی دوربین و باقی اپلیکیشن ها به وجود آمده.

قیمت!

آیپد پرو های جدید از امروز برای پیش‌خرید موجود اند و از هفته‌ی دیگر به مشتریان ارسال می‌گردند، قیمت نسخه‌ی کوچک ۱۰.۵ اینچی از ۶۴۹ دلار شروع می‌شود و برادر بزرگترش قیمت پایه‌ای معادل ۷۹۹ دلار دارد. طبق معمول هر دو آیپد دارای مدل های سیم کارت خور و بدون پشتیبانی از سیم کارت هستند که قیمت پایه‌ی مدل Cellular به ترتیب ۷۷۹ دلار و ۹۲۹ دلار می‌باشند.

اپل چند لوازم جانبی نیز برای آیپد پرو معرفی کرد که از این بین می‌توان به تبدیل USB-C به لایتنینگ، کارت خوان SD و یک تبدیل برای اتصال دوربین اشاره کرد. یک کیبورد هوشمند نیز با پشتیبانی از ۳۰ زبان مختلف به زودی عرضه می‌شود همچنین کیف های چرمی نیز برای هر دو آیپد در رنگ های مختلف در دسترس اند!

نظر شما در مورد معرفی این دو آیپد چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.