شاید آیفون امسال در قیاس با رقبا سرعت کمتری داشته باشد - تکفارس 
شاید آیفون امسال در قیاس با رقبا سرعت کمتری داشته باشد - تکفارس 

شاید آیفون امسال در قیاس با رقبا سرعت کمتری داشته باشد

دانیال دهقانی
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 18:34
شاید آیفون امسال در قیاس با رقبا سرعت کمتری داشته باشد - تکفارس 

شاید آیفون امسال در قیاس با رقبا سرعت کمتری داشته باشد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

خبر رسیده که شاید از لحاظ اتصالات، آیفونی که در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد نسبت به رقبا سرعت کمتری داشته باشد. در حالی که رقبای این گوشی می توانند سرعت دانلودی برابر با ۱ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کنند، مشکلی که اپل با تامین کنندگان مودم های خود دارد شاید باعث شود تا در این رقابت آیفون بازنده باشد. شرکت کوال کام (Qualcomm) همین حالا هم می تواند مودم هایی را برای اپل تامین کند که سرعتی برابر با ۱ گیگابیت بر ثانیه دارند. در همین حین، اینتل (Intel) هم روی یک چیپست که مودمی با همین مشخصات دارد کار خواهد کرد ولی تا زمان عرضه این گوشی به بازار (که انتظار می رود در ماه سپتامبر باشد) آماده نخواهد شد.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا اپل با کوال کام برای تامین مودم ها همکاری نمی کند. یکی این که همواره اپل با چندین سازنده کار می کند تا اگر یکی از آن ها در سر وقت نتوانست قطعات را به اپل برساند، اپل از برنامه خود عقب نیفتد. اتکا روی یک تامین کننده می تواند به این منجر شود که در برنامه عرضه سالانه یک آیفون اخلال ایجاد شود و اپل این را نمی خواهد پس از همکاری با صرفاً یک تامین کننده همواه پرهیز می کند.

اپل برای ساخت آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از یک سازنده دوم مودم یعنی اینتل استفاده کرد. به همین علت آن ها مجبور شدند تا قید مودم های سریع تر کوال کام را بزنند. همین اتفاق امسال هم ممکن است رخ دهد و به این ترتیب، این گوشی ها از سرعت اتصال کمتری به اینترنت برخوردار خواهند بود، به خصوص در آمریکا.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.