رئیس کمپانی سامسونگ ۴۵ امین فرد ثروتمند جهان شد - تکفارس 
رئیس کمپانی سامسونگ ۴۵ امین فرد ثروتمند جهان شد - تکفارس 

رئیس کمپانی سامسونگ ۴۵ امین فرد ثروتمند جهان شد

علیرضا دهقان
۲۰ تیر ۱۳۹۶ - 17:19
رئیس کمپانی سامسونگ ۴۵ امین فرد ثروتمند جهان شد - تکفارس 

گزارش های جدید حاکی از آن است که آقای لی کون-هی، رئیس گروه سامسونگ، تبدیل به ۴۵امین فرد ثروتمند جهان شده است، این اتفاق پس از پست کردن درآمد های کمپانی پیش بینی شده در هفته ی گذشته به وقوع پیوست. انتظار می رود غول تکنولوژی کره برای اولین بار درآمد بیشتری نسبت به همتایش یعنی اپل داشته باشد.

با استناد به Bloomberg، آقای لی ارزشی حدود ۱۸.۵ میلیارد دلار دارد که همین رقم در امسال شاهد ۴۴ درصد رشد بوده است! وی در سامسونگ الکترونیکس سهامی به ارزش ۱۲.۶ میلیارد دلار دارد و همچنین سهم قابل توجهی از Samsung C&T و بیمه ی عمر سامسونگ را نیز دارا است. او پس از یک حمله ی قلبی در می سال ۲۰۱۴ در بیمارستان بستری شده است. جالب اینجا است که لی تا مارس ۲۰۱۷ عنوان ۶۸امین فرد ثروتمند جهان را یدک می کشید! سامسونگ بزرگترین تجارت خانوادگی ای است که در حال حاضر در کره ی جنوبی وجود دارد (که البته به آن در کره ای چایبول نیز می گویند)

درآمد های سامسونگ در یک چهارم زمانی گذشته به لطف گوشی های هوشمند قوی، پنل های صفحه نمایش و صنعت نیمه رسانایش رشد چشمگیری داشت. پس از فاجعه ی گلکسی نوت ۷ در سال گذشته، تصمیم به بزرگتر شدن حوزه ی کاری خود گرفت تا فقط بر تجارت گوشی های هوشمند متکی نباشد. تنها پسر و وارث لی جائه یونگ با ارزش ۷.۲ میلیارد دلار در لیست ثروتمندان فوربس از رتبه ی ۲۳۹ام به پله ی ۱۹۹ام صعود کرده است ولی با این حال او درگیر دادگاه های فساد است که شامل رئیس جمهور قبلی کره ی جنوبی یعنی پارک گن-های می شود.

جائه یونگ جانشین رئیس در شرکت سامسونگ الکترونیکس است و از زمانی که پدرش بستری شده در حال اداره کردن شرکت است. این پدر و پسر به ترتیب اولین و دومین فرد ثروتمند کره ی جنوبی به شمار می روند. در حال حاضر بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت با ارزش ۸۹.۴ میلیارد دلار ثروتمند ترین فرد جهان است و جف بیزوس، رئیس شرکت بزرگ آمازون با ارزش ۸۳.۹ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید